Haver til Maver Odense skal bevares

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Haver til Maver Odense skal bevares.


Gæst

#26

2016-01-02 15:16

Det er vigtigt for børn at lære at hvor grøntsager kommer fra og hvilket arbejde der ligge i at producere dagligvare

Gæst

#27

2016-01-02 22:43

Det er dejligt sted, som giver gode oplevelser til vores børn og unge mennesker

Gæst

#28

2016-01-03 15:50

Haver til Maver er et frirum for børnene - et læringssted, hvor man kan dvæle - finde den indre ro som er så vigtig for vores børn - et læringssted med guldsmedelarver, skøjteløbere, små frøer - alt sammen i nogle rammer som er trygge. Børnene lærer om den mad vi spiser - vigtigheden i processen i at lægge et frø, og så kunne høste frugten, når den er klar. Det er FULDSTÆNDIG vanvittigt at skære det her "klasserum" væk .... kort og godt.

Jeg er ansat i Odense på en skole - og har kun hovedrysten til overs for denne politiske beslutning !!


Gæst

#29

2016-01-03 16:15

Jeg er selv havedyrkning og ser det som en livskvalitet, når et frø spire op ad jorden og hele den proces det skal gennemgå for at blive et fantastik rent stykke grøntsag. Men også at det ikke sker af sig selv. Det kræver en vis omsorg, at holde rent fra ukrudt. Det er noget helt basalt, at give børn den oplevelse og færdighed , at lære at dyrke det, som de skal putte i maven. Og ikke mindst den store glæde, det er at se det gro og få høsten for sin møje.De lærer udholdenhed og tålmodighed og får respekt for den jord, som er livsgrundlaget for alt liv.

Gæst

#30

2016-01-03 18:47

Fordi Thomas gør et stort og flot arbejde i haven.

Gæst

#31

2016-01-03 19:48

Fordi det er vigtigt for børn at lære om grønt og så er det sundt.. Haver til maver er min pige utrolig glad for.

Gæst

#32

2016-01-04 07:44

Det er så vigtigt at vores børn at lære hvor og hvordan vores grønne fødevarer gror og får en føling med dem. Håber min egen datter em dag skal være en del af haver til maver.

Gæst

#33

2016-01-04 10:19

Igen et typisk, "nu går der Odense i den" igen, igen.Igen en masse børn der skal stå til at miste en værdifuld undervisning fødevarernes " Fra jord til Bord" .
Politikere og embedsmænd i Odense Kommune, Skam Jer.

Gæst

#34

2016-01-04 11:14

Fordi det er et dybt latterligt sted at spare

Gæst

#35

2016-01-04 15:17

Fordi det er vigtigt vores børn/børnebørn ved, hvor vores grøntsager kommer fra og hvordan de dyrkes. Desuden styrker det børns sociale kompetencer at arbejde sammen, til glæde for dem selv og familierne de kommer fra

Gæst

#36

2016-01-04 19:51

Fordi jeg synes at børn fremover skal nyde godt af have ligesom min datter og for mange år siden hendes far.

Gæst

#37

2016-01-04 19:55

Min søn, har selv haft enorm gavn / glæde af at deltage i projektet haver til maver, og derigennem lært en masse.

Gæst

#38

2016-01-05 08:49

Fordi jeg selv gennem livet har følt stor glæde ved at dyrke egne grøntsager.

Gæst

#39

2016-01-05 12:44

Begge vores piger igennem årene deltaget i projektet "Haver til maver", og vi har kun haft meget positive tilbagemeldinger. Det er klart vores opfattelse, at børn generelt lærer meget i haven, og samtidigt bidrager det til et stærkere fællesskab i klassen. Mange gode oplevelser at tale om.

Gæst

#40

2016-01-06 07:18

Det skal da bevares

Gæst

#41

2016-01-06 12:29

Jeg støtter fordi det er godt for børnene hvis det bevares. Det er sundt for dem at lære på denne måde ;)

Gæst

#42

2016-01-06 14:12

Haver og viden om naturen er da en af de vigtige ting for næste generation at ha

Gæst

#43

2016-01-06 20:43

Fordi det er så vigtigt, at vores børn lærer hvor tingene kommer fra. Det er virkelig et godt projekt. Det skal bevares!!

Gæst

#44

2016-01-07 05:23

Jeg underskrev fordi jeg synes haver til maver er en virkelig god sag som jeg gerne vil bakke op om.

Gæst

#45

2016-01-07 08:13

Jeg kender en som arbejder der

Gæst

#46

2016-01-07 14:09

Hvorfor vælger politikerne at skære ned på det, der gør Odense speciel? Lukning af Jernalderlandsbyen og Haver til Maver. Desuden er det den kommune, der bruger færrest penge pr elev i folkeskolen. Glem alt om at gøre Odense til Storby med fine, dyre bygninger og arkitektur, hvis der ikke er nogen, der gider bo i byen. Jeg har selv voksne børn, der flytter fra byen, og trives bedre andre steder, hvor man forstår at sætte pris på børn og unge. Tvivler på at byen kan overleve på midaldrende og pensionister som indbyggere. Hører selv til gruppen midaldrende og mener det er en helt forkert kurs Odense tager. Kommer selv fra Middelfart der klarer sig meget bedre, så har da overvejet at fraflytte Odense mere end en gang.

Gæst

#47

2016-01-07 16:40

Jeg har selv haft skolehave for mange år siden. Jeg har haft rigtig mange skønne timer der, og det har været med til at give mig den store interesse jeg har for sund mad og ikke mindst at dyrke mine grøntsager selv. Den oplevelse vil jeg gerne at mine børn og deres kamerater også får mulighed for

Gæst

#48

2016-01-07 21:04

Fordi ildsjæles vigtige og billige arbejde med at undervise børn i alt det, de ikke lærer i skolen, bør støttes mest muligt.

Gæst

#49

2016-01-08 07:23

Haver til maver har været et fantastisk godt projekt for min datter, det har været et utroligt givende projekt både socialt og fagligt.
Derudover mener jeg også at selve indholdet, - at børn lærer mere om hvordan grøntsager dyrkes og hvordan de kan spises er et meget vigtigt emne som alt for mange ikke lærer tilstrækkeligt om, i den almindelige skole.

Gæst

#50

2016-01-09 16:18

Som haveambassadør fra Landsforeningen Praktisk Økologi, bestyrelsesmedlem fra foreningen Gro Odense Byhaver, og frivillig i Skolehaven Falen, ved jeg, hvor vigtigt Haver til Maver projektet er for børn. Sammen med International Community Odense var vi i gang med at planlægge nogle lignende arrangementer for internationale familier med børn i Skolehaven Falen. Jeg håber Haver til Maver Odense projektet kan fortsætte i 2016, for alle børn i Odense.

Susan Urbanus