Haver til Maver Odense skal bevares

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Haver til Maver Odense skal bevares.


Gæst

#1

2015-12-29 12:59

Min søn, Magnus har haft en skolehave i sommers. Han har simpelthen været så glad for at komme der. glæden ved at lægge kartofler, glæden ved senere at han selv skulle grave sine EGNE kartofler op. En stor oplevelse. Han vil rigtig gerne derud igen denne sommer.

Gæst

#2

2015-12-29 13:09

Håber man kan bevare skolehaven

Gæst

#3

2015-12-29 13:41

For at deltage i haver til maver har været fantastisk for min dreng. Han har fundet ud af hvor grønsager kommer fra, hvad det kræver for at dyrke dem og ikke mindst hvad de kan bruges til. Det giver mening på en helt anden måde, når de selv har haft hænderne i jorden

Gæst

#4

2015-12-29 14:34

Haver til maver er så vigtig at bevare. Her har vores børn stor mulighed for at både bevægelse, læring om hvor kommer maden fra og hvordan hele økosystemet hænger sammen :-)

Gæst

#5

2015-12-29 16:17

Jeg er som ansat som skolepædagog undrende over hvorfor Odense kommune, vælger at nedlægge Haver til Maver. Jeg har i mange år sendt glade børn afsted til skolehaven og været stolt af at sådanne tiltag var muligt der hvor jeg arbejdede.

Gæst

#6

2015-12-29 17:17

hvis Odense kommune mener noget med sin bæredygtigheds-branding, er det simpelthen at skyde sig selv i foden at skære ned på projekter af denne slags.


Gæst

#7

2015-12-29 17:34

Fordi jeg tror på sanseligheden og læringen i Haver til Maver

Gæst

#8

2015-12-29 18:59

Fordi jeg kender dette fantastiske sted og det store arbejde, der ligger bag. Der skal forsat være de dygtige og engagerede lærere som driver det. Det ødelægges og udvandes , hvis ikke ansvaret ligger hos de få, som kender deres ansvar og måden at udvikle det på. Tak for et super arbejde ❤️

Gæst

#9

2015-12-29 20:28

Haver til maver er det vigtigste initiativ for næste generations forståelse for naturens cyklus og madvarers kvalitet - samt at forstå, at vi har et ansvar for den og er en del af den.

Gæst

#10

2015-12-29 22:16

Det er vigtigt at bevare haven, som giver børnene en rigtig god forståelse for mad, og hvordan denne bliver dyrket. Et tåbeligt sted at spare!

Gæst

#11

2015-12-30 06:43

det er flovt, Odense. Så hult med jeres snak om sundhed, bæredygtighed og natur ovenpå denne beslutning.


Gæst

#12

2015-12-30 07:41

Godt at børn kommer i haven ⛹⛹


Gæst

#13

2015-12-30 09:02

Fordi det er så vigtigt et projekt og har givet de børn der har deltaget så meget. Viden, som de aldrig kan lære i klasselokalet. Det er genialt som undervisning.

Gæst

#14

2015-12-30 09:28

jeg syntes at det ville være forfærdenligt hvis dette haver til maver koncept ikke ville være muligt for børn fremover at kunne deltage i da det giver så meget ro på børn efter en lang og sej skoledag, at kunne komme ud og slappe af med at dyrke grønsager og stadig være sammen med andre børn som de kender fra skolen og " hvis siddemanden kan smage på mange forskellige grønsager så kan jeg også".. det har givet så utroligt meget god inspiration for vores datter og os i familien at hun har haft den glæde at kunne deltage i så dejligt et projekt som det Thomas har lavet for børnene i skolehaven på Falen. Thomas er en rigtig god mand at have i skolehaven han lære børnene om hvordan man kan komme til at spise flere forskellige grønsager, "Smag " siger han altid... og de gør det sørme.... det er fuldstendigt "hul i hovedet" hvis dette projekt skal stoppes.. tænk at man som børn kan lære noget om mad i skoletiden og samtiddig får frisk luft... det er da bare livet for børn i den alder.... Heidi Larsen mor til barn i 6.klasse

Gæst

#15

2015-12-30 12:49

Jeg ønsker at børn og unge skal have en sund tilgang til mad. Odense bør gøres til en grøn kommune! Væk med friture mad i sportshaller !
Kost,søvn og motion bør tages op til debat

Gæst

#16

2015-12-30 14:19

Fordi jeg kender børn som har været deltagere i skolehaver og deres udbytte og forståelse for hvor godt det er at kunne dyrke grøntsagerne selv er stor. De har lært at det er vigtigt at få god sund mad og de har lært at spise flere grøntsager til gavn for deres egen sundhed, men også for vor klode.
Uforstående

#17

2015-12-30 16:01

Et underligt sted at spare, når man tænker på, at vi lærere fik melding om at vi skulle lave "anderledes, kreativ undervisning" dengang Antorini lavede sin skolereform.
Jeg vil vove at påstå, at Skolehaven på Falen er det sted, hvor jeg har oplevet det bedste bud på en sådan "anderledes, kreativ undervisning" - mine 5. klasser elskede simpelthen at være derude!


Gæst

#18

2015-12-30 18:42

Alle børn skal have mulighed for at få jord under neglene og lære om dyrkning af mad. Dyrkning af mad er en del af vores kultur son skal fremmes.

Gæst

#19

2015-12-30 20:41

Fordi det er vigtigt at haver til maver også er der til næste år- De gir ungerne så meget viden om økologi, sundkost og hvordan man passer en have samt vores natur.

Gæst

#20

2015-12-30 21:15

Haver til maver er et koncept med utrolig stor værdi. Det er opbyggede for børns almen viden.

Gæst

#21

2015-12-30 21:29

Fordi skolehaver er vigtige

Gæst

#22

2015-12-30 23:57

Det er vigtigt, at børn har mulighed for at få kendskab til, hvor maden kommer fra, og det er vigtigt, at børn får mulighed for at opleve hvor skønt, det er at arbejde ude i naturen.

Gæst

#23

2015-12-31 08:21

Odense kommune sparer de forkerte steder.

Gæst

#24

2016-01-02 00:50

Fordi jeg er dødtræt af skævdelingen i Odense. Alt handler om byens udseende, ikke om menneskene der bor her og som betaler skat og derved hele ankers frås.
Desuden bliver byen grimmere og grimmere, butikkerne lukker, fordi Odense er umulig at finde rundt i, der er intet liv tilbage.
Så nok må være nok. Byens børn og ældre, skal og kan ikke blive ved med, at klare disse nedskæringer/prioteringer.

Gæst

#25

2016-01-02 14:32

Fantastisk mulighed for børn med meget engagerede lærer. Børnene kommer ud af deres vante roller, og pludselig er de der før var "højest" i hierakiet det ikke længere, og andre børn får mulighed for at "komme til", da de besidder andre færdigheder end det vandte i skolen.