Nej tak til tvungen fjernvarme i Horsens

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til tvungen fjernvarme i Horsens.


Gæst

#176

2015-12-09 17:12

Har lige fået naturgas for et år siden da mit anlæg med oliefyr brød sammen var det tvunget med gas

Birger Nyborg


Gæst

#177

2015-12-09 17:13

Jeg har nyere fyr på ca. 4 år, som har kostet godt kr. 40.000. Samtidig er mit bryggers renoveret med italienske fliser i græsk stil, som er fuldført i hele huset. Ny indkørsel fra 2015 med flotte store fliser, som aldrig bliver det samme igen, hvis der skal graves i den. Det næste er, at jeg ikke har penge til en udskiftning af varmekilde igen

Gæst

#178

2015-12-11 08:41

Det er en gammeldags måde at tænke varme på. Fremtidens opvarming er el. Varmepumper er fremtiden. Så sent som i sidste uge var der et indlæg i fjernsynet, hvor en fra fra en statslig tænketank sagde, at man fuldstændig bør gå over til el som afløser for de forsile brændstoffer. Det vil spare omverdenen for mange tons CO2

Gæst

#179

2015-12-11 09:42

Synes man skal have lov til selv at vælge
EH

#180 Re:

2015-12-11 10:32

#178: -  

 Ja, det er netop problemet, men beslutningen om fjernvrme var taget inden høringen i sommerferien, det er ufatteligt at 

de ikke kommer til fornuft i Horsens, vi har alletideres chance for at blive den grønneste kommune i Danmark, vi skulle tage og kigge på hvad Ålborg og Ålborg universitet er ved at lave, det er der visioner i. god dag :-)


Gæst

#181

2015-12-11 13:23

Har ikke penge til det.

Gæst

#182

2015-12-18 07:29

Det er princippet i tvang, der i første omgang er mig imod, men jeg vil heller ikke have økonomisk mulighed for at indlægge fjernvarme i mit hus. Min erfaring siger også, at det er et uvæsen, når man ikke selv kan styre sine varmeudgifter.

Gæst

#183

2015-12-20 14:04

har et 3 år gammelt gasfyr det giver en meget dårlig varmeøkonomi hvis jeg skal bruge penge på fjernvarme nu


Gæst

#184

2016-01-14 10:01

Det er en urimelig udgift (megalange forsyningsledninger) at pålægge kommunens borgere.

Gæst

#185

2016-01-22 13:59

Jeg mener det er udemokratisk at få en stor udgift trukket ned over hovedet , når vi i forvejen har naturgas.Kan forstå der går år inden det kommer op at køre rigtigt. Når der skal bruges naturgas på fjernvarmeværket...så lad dog folk over ÅR skifte til fjenvarme, når fyret alligevel skal skiftes. Med venlig hilsen Bodil Hoe

Gæst

#186

2016-01-22 15:43

Det er diktatur fra kommunens side, ikke i orden.

Gæst

#187

2016-01-24 09:45

Det holder ikke!!!!!!!

Gæst

#188

2016-01-24 10:27

Tvang er aldrig en god ide. Jeg vil have frihed til selv at vælge, det kan da godt være at jeg vælger fjernvarme, hvis jeg synes at det er det bedste både økonomisk og miljømæssigt.

Gæst

#189

2016-02-02 16:38

Jeg bryder mig ikke om at blive tvungen i nogen ting.
Slet ikke under disse forhold med beregninger der ikke er samhængende.

Gæst

#190

2016-02-09 18:08

Fordi alt hvad man selv skal betale, skal være frivilligt.

Gæst

#191

2016-03-06 15:38

Utroligt at kommunen kan pålægge beboere, først den ene opvarmningsform (gas), og nu den næste (fjernvarme). Det kræver jo trods alt en investering hver gang, en investering som de som det naturligste af alt selvfølgelig pålægger beboerne.
Savner virkelig nogle visioner og noget langsigtet planlægning.

Gæst

#192

2016-04-01 07:30

Jeg mener det skal være frivillig tilvalg, hvis fjernvarme ønskes.

Gæst

#193

2016-04-18 11:27

Jeg har solcelle og luft til luft varme pumpe.
Med et forbrug på under 600m3 gas er omkostningen vs. mit CO2 aftryk fuldstændig skæv.

Anonymous

#194

2016-04-20 12:28

Fordi vi alle ved at det bliver meget dyrt at være fjernvarme kunde lige så snart man er medlem af klubben. regningen vil komme senere. 205 km fjernvarme rør..et biogas anlæg. plus transport tab i rør..et dyt samarbejde med dagnæs bækkelund varme værk .som det ser ud vil der også være mange kunder som vælger anden energi form..så der er færre til at betale regningen.
..Jeg bryder mig heller ikke om at blive tvunget til noget.
Med hensyn til grøn energi , så er der meget bedre tilbud som fx. hybrid gas/varmepumpe.

Gæst

#195

2016-04-23 06:14

Det bør være enhver frit, hvilken installation man har på sin egen ejendom.

Gæst

#196

2016-05-17 16:22

Udviklingen på alternativ varmeteknologi, har overhalet fjernvarmeteknologien. Horsens er mindst 5 år for sent ude.

Gæst

#197

2016-05-29 16:13

Investeringen i at få fjernvarme er helt urealistisk, vi har solceller der producere hele elforbruget, + en luft til luft varmepumpe, og et næsten nyt gasfyr, en bedre løsning for os vil være at få en luft til vand varmepumpe, der kunne dække hele varmebehovet, og så fortage investeringen i den løsning har gasfyret havde kørt i nogle år.

Gæst

#198

2016-07-27 15:34

Det er uetisk og et udtryk for dårlig moral at påtvinge borgere udgifter af den størrelse. Og så bliver den årlige regning væsentlig dyrere.
Thomas

#199 Re: Tvungen fjernvarme?

2016-07-27 15:36

#76: Hanne L H - Tvungen fjernvarme? 

 Ja, co2-regnskabet bliver groft pyntet. Men sådan er det jo med det offentlige...

Christen B-M

#200 Re: Re: Tvungen fjernvarme?

2016-09-26 15:26

#199: Thomas - Re: Tvungen fjernvarme? 

 "Det offentlige" er der vel ikke noget i vejen med - men der sidder mennesker - nogen rigtige nogen li'som dig og mig - som bestemmer disse dumme ting, og som regel er det ikke offentlige interesser, der styrer, men private - eksempelvis alle byens elendige cykelstier lavet af beton-belægningssten. Leverandøren gik vist konkurs alligevel, har jeg forstået (en historie fra før, jeg kom til byen). Som regen berører det ikke dem, der træffer beslutningerne - nogen får endda præmie for det, når noget stort går konkus - aftrædelsespræmier på mange milioner kroner. Sådan er det i det ikke-offentlige - men det har vi jo valgt politikere til at bestemme, at det ikke-offentlige også skal bestemme over det offentlige - ofte ved direkte salg af postvæsen, jernbane, NETS og dine og mine CPR-numre - licitation, kaldes det vist - men ellers er der let nogle private interesser, der styrer byrødder (at visse aktiviteter giver status frem for andre - men kan også være ren og skær økonomisk spekulation, vennetjenester osv.).

Det offentlige er der skam ikke noget i vejen med - det er menneskene - politikerne - dem, som du og jeg har valgt! (for vi gider jo ikke selv være politikere)

- vel - måske er vi ikke så uenige - jeg kender dig ikke - men jeg er da (som du) lidt ked af, når mennesker pynter på ting for at få noget igennem overfor offentligheden. Det sker hele tiden, og vi er vel så vante med det, at vi lader de samme politikere få lov igen ved næste valg. "Pynt" - det er ellers et pænt ord. "Løgn" - det ville have været slemt!

Solen skinner i dag. Det har vi nydt.