Nej tak til tvungen fjernvarme i Horsens

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til tvungen fjernvarme i Horsens.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-11-28 16:06



Gæst

#152

2015-11-29 15:28

Vi opvarmer i dag vortes bolig med gas som brændes i eget fyr.
Da vi tilmeldte os gas, fik vi oplyst at det var den reneste forbrænding, og at restproduktet var vand H2O
Hvorfor skal vi så skifte til noget andet som er mindre venligt mod naturen/miljøet, og som er væsentligt dyrere.
Desuden syntes jeg at det er rent pistoldiplomati at vi som borgere i Horsens skal tvinges ind i ordningen, og oven i købet får en straf med en årlig afgift hvis vi ikke går med efter den tidsramme som HS Kommune har vedtaget.
DET ER BARE IKKE GODT NOK, OG TANGERE PIRATERI
HVAD VILLE DER SKE HVIS SAGEN BLIVER INDBERETTET TIL MENNESKERETTIGHEDS DOMSTOLEN.
Tænk lige på det og lad så få frit valg. I orden vi skal tænke på miljøet, men ikke med tvang. Giv os mulighed for at vælge alternativer - f.eks jordvarme evt. kombineret med solceller og varmeveksler.

Gæst

#153

2015-11-29 16:17

Det er ikke god politik at tvinge beslutninger ned over byens borgere frækt og tilligemed at forlange afgift uden installation. Det er en ommer kære planlægger.

 


Gæst

#154

2015-11-30 15:05

Jeg har gas og ønsker ikke fjernvarme

Gæst

#155

2015-11-30 17:01

Det vil under ingen omstændigheder give billigere varme, uanset hvad der bliver sagt.

Gæst

#156

2015-11-30 19:01

Syntes det bør frivilligt hvad man vælger af varmekilde. Hvad med alle de borger der har et nyt gasanlæg eller andet. Og så syntes jeg sporerne skræmmer når byrådet beslutter noget - senest vores nye affaldsordning. Genbrug og miljø er rigtig nok, men ordninger er slet ikke gennemtænkt.

Gæst

#157

2015-11-30 19:45

Pga solfanger og deraf ret lavt energiforbrug vil det være væsentligt dyrere for os at skifte til fjernvarme.

Gæst

#158

2015-11-30 20:27

Jeg ønsker ikke fjernvarme, har gas

Gæst

#159

2015-11-30 21:35

Gas er ikke ved at slippe op som energi kilde. Kommunens kraftvarmeværker har ikke nok affald til afbrænding og må derfor købe affald i udlandet som sejles hertil. Jeg vil gerne CO2 regnskabet på det projekt.

Gæst

#160

2015-12-01 14:30

Jeg er træt af at snart det ene og så det andet ned over hovedet. Og det med at skal være så billigt og så meget mindre forurenende er bare en gang salgsgas. Jeg vil æde min gamle hat på, at jeg kan fyre lige så billigt med gas. Og det kan da heller ikke være hensigtsmæssigt, at køre affald ind fra England for at have noget at fyre med.

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-12-01 14:32



Gæst

#162

2015-12-01 16:37

Vores gasfyr er lige blevet udskiftet for 30.000. Så kan vi få en rabat på 20.000 på fjernvarme installationen hvis vi er hurtige så vi kun skal af med 30.000 - igen? Jamen så kan vi vente og så ikke få rabat, og så slippe med 50.000 om 7-8 år? Og hvad med kloaknettet? Hvornår kræver kommunen at det bliver renoveret? Pris? Velkommen til Horsens Kommune.

Gæst

#163

2015-12-04 13:29

Har for nyligt fået indstalleret nyt gasfyr. Det er forkert at kommunen kan tvinge borgerne til at bruge fjernvarme. Tidligere blev man tvunget til at skifte fra oliefyr til gasfyr. Hvis kommunen vil tvinge borgerne til at bruge fjernvarme så må de afholde alle udgifter. Der er mange borgere der ikke har råd til den ekstra udgift.

Gæst

#164 Nyt Naturgasfyr

2015-12-06 09:07

Har fået nyt Naturgasfyr for små 2 år siden - kr. 30-35.000 

 - nu tvinges vi på Fjenvarme - hvor er økonomien i dette - vil kommunen købe mit Naturgasfyr ?


Gæst

#165

2015-12-06 11:13

Har lige fået et nyt dyrt naturgasfyr!

Så jeg ønsker ikke fjermvarme!


Gæst

#166

2015-12-06 13:04

det skal være frivilligt hvad varme Kille man har det er ikke noget kommunen skal bestemme

Gæst

#167

2015-12-06 17:07

Fordi det er en vigtig problematik og en beskatning der rammer HELT skævt.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-12-06 23:00


Jytte

#169

2015-12-06 23:03

Fordi jeg syntes det er helt urimeligt at tvinge husejerne til noget der giver en meget dyrere varmeudgift pr år. Vores gasfyr er slet ikke slidt til den tid, hvor kommunen vil have os til at skifte til fjernvarme og med en stor startudgift til tilslutning samt nyt fyr m.m. At sende en sådan meddelse ud til husejerne lige midt i vores sommerferie og med kort høringsfrist er helt ubetænksomt og uden respekt til boligejerne i Horsens Kommune.

Jan Grabow
Gæst

#170

2015-12-07 05:18

Kan ikke være rigtig man skal tvinges , vi fik nyt naturgas fyr i sommers og ringede ned for at høre da jeg havde hørt det kom , fik af vide det kom men først om 10 år , da der ikke var økonomi før og så ville vi få 10 år mere til at komme på fjernvarme , så altså 20 år , så kommer det allerede nu , det er sku ikke ok så har vi lige smidt 35000 kr ud da de høje Herre ville have det nu . Så er stort og klart nej fra os , glad ved naturgas ..... violvej 87 8700 Horsens


Gæst

#171

2015-12-07 12:10

Fordi jeg synes det er et diktatorisk indgreb, som ikke er klædeligt for et demokrati.

Gæst

#172

2015-12-07 14:46

Jeg har ikke noget mod fjernvarme, men den måde det presses ned over borgerne på er helt uacceptabel. Det er ikke i orden, at der skal betales afgift , selvom man ikke er med fra starten. At man så oveni købet påføres en større anlægsudgift og de årlige fyringsudgifter , i hvert fald for mit vedkommende, bliver større, gør det ikke bedre.
Tina

#173

2015-12-08 11:17

Efter min mening har den fremsatte fjernvarmeløsning for mange negative konsekvenser for borgerne og virker ikke helt gennemtænkt hverken ift økonomi/miljø:

1) Vi har bygget hus i 2015 og har et helt nyt gasfyr. En snarlig skrotning af dette helt nye fyr til fordel for fjernvarme vil både være økonomisk og miljømæssigt urentabelt. Hvis vi endelig skal over til fjernvame så lad os gøre det når fyret alligevel skal skiftes om en hel del år.

2) Fjernvarme vil for os blive en dyrere varmeløsning idet vi har et A-mærket hus med et lavt gasforbrug på 6000-8000 kr/år. Sammenholdt med den ret store udgift der er knyttet til at få omlagt fra gas til fjernvarme gør det fjernvarmen helt og aldeles uattraktiv. Fjernvarmeløsningen vil i væsentlig grad påvirke vores privatøkonomi i en negativ retning.

3) Der er allerede nu mangel på affald i sådan en grad at vi må importere affald fra England og Tyskland. Efterspørgslen og dermed manglen på affald vil øges over de næste mange år og derfor vil priserne på affald alt andet lige stige, dvs. vi ender med at være fastlåst til en meget dyr løsning. Miljømæssigt kan det vel heller ikke være en fordel at transportere affald pr skib/lastbil over store distancer??? Drives disse transportmidler mon af vedvarende energi?

4) Regeringen har fastsat et mål om at udfase naturgas inden 2035 - altså i løbet af de kommende 20 år. 20 år er lang tid og der kan ske meget inden da. Hvorfor forcere en omlægning fra naturgas til fjernvarme, der får så store negative økonomiske konsekvenser for os almindelige borgere? 


Gæst

#174

2015-12-08 11:30

Vi har solvarme, solceller og fyrer 95% med træ.
Sam.

Gæst

#175

2015-12-09 16:44

2 grunde til min underskrift. 1. Jeg er modstander af at man gør det tvunget. Så har Fjernvarme ikke noget incitament til at gøre det attraktivt. 2. Fjernvarme i den form det er lagt op til her er ikke fremtiden. Affald skal ikke brændes. Det skal genanvendes. Det skylder vi vore efterkommere