Nej tak til tvungen fjernvarme i Horsens

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til tvungen fjernvarme i Horsens.


Gæst

#201

2016-10-24 13:56

fordi jeg fyrer med biobrændsel

Gæst

#202

2016-11-10 14:06

Synes de forskellige politikere i Hornsens Kommune der har stemt for tvungen fjernvarme til borgerne burde have en meget dårlig smag i munden !!

Da jeg i 2006 købte grund og byggede hus i Gedved sagde jeg samtidig  ja til den Lokalplan G-85 der var udarbejdet af kommunen hvori der står "VARMEFORSYNINGSFORHOLD": Ved udarbejdelse af lokalplaner skal det sikres, at ny bebyggelse ikke uden kommunalbestyrelsens tilladelse må tages i brug, såfremt der ikke er etableret en varmeforsyning i overensstemmelse med kommunens varmeplanlægning. Området naturgasforsynes. Det var de konditioner jeg skrev under på. Jeg hader tvang !!!!!!!!

 

Karl Aage

#203 Re:

2017-08-22 14:04

#24: Heinrich Hussmann -  

 h

Hej Heinrich,

 

Jeg henvender mig til dig fordi du er et rigtig godt eksempel på hvorfor du ikke "passer ind" i Fjernvarme

Horsens koncept med hensyn til  varmeforbrug, da det jo ikke kan passe at dit varmeforbrug slet ikke

flugter med hvad det her forkætrede og i øvrigt fejlagtige og mangelfulde BBR register bestemmer

du Per definition skal forbruge. Uden at have regnet specifikt på dit hus vil jeg dog anslå at de mener

at dit forbrug snarere bør ligge i omegnen af ca. 30 MWh om året.

TIl  orientering kan jeg rent faktisk fortælle dig at forsåvidt der foreligger konkrete data omkring

energiforbruget over en målbar periode, som regel 3 år, så er det dem der skal lægges til grund

for fastsættelsen af det nødvendige effektbehov.

 

Men jeg kan så også fortælle dig at det ses der stort på bl.a i Energistyrelsen og det giver fjerne-

varmeselskaberne og deres rådgivere mere eller mindre frit spil til at få manipuleret så tilpas store

energiforbrug ind i deres samfundsøkonomiske beregninger at det med ganske få undtagelser 

ender op med et samfundsøkonomisk overskud.

og så lige en yderligere interessant detalje:

 

Når nu man har fået det hele til at gå op i en højere enhed, altså et så tilpas samfundsøkonomisk

overskud så man har "råd" til at fifle rundt med forskellige selvvalgte følsomhedsanalyser ja

så er jo enhver salig i troen på at så er det nok rigtigt, men det er en sandhed med modifikationer

Kan jeg fortælle dig.

Jeg har gennemlæst de sidste 3 års afgørelser for forbrugerklager der er afgjort i Energiklagenævnet

og der er det slået fast at Projektbekendtgørelsen ikke specifikt kræver at der udvises positiv bruger

økonomi, men at det hele snarere skal ses i et samlet samfundsøkonomisk perspektiv og så må nogle

eller mange finde sig både at blive noget så udemokratisk dansk  som både at blive tvunget til tilslutning,

acceptere at skulle betale en højere pris end tilbudt og så lige også at skulle betale kompensation 

til gasleverandøren for dennes omsætningstab.

Og nu sidder du nok og tænker hvilken interesse har en person fra Farum og som reelt kan være lige-

glad med hvad der sker i Horsens i at sende mig en mail.

Nej, det er jeg ikke. Jeg er meget optaget af hvad det sker ude i det danske samfund der kan få store

menneskelige konsekvenser for en masse mennesker, ikke at jeg tror jeg kan ændre grundlæggende

på overordnede men så i hvert fald følge magthaverne til dørs.

Afslutningsvis skal jeg lige nævne, at jeg lige har nået voksenalderen (65) og derfor har fået frigjort

de nødvendige ressourcer til at koncentrere mig om de vigtige samfundsrelevante opgaver.

Har du brug for et godt råd eller teknisk bistand til beregninger er du meget velkommen til at kontakte

Det koster kun en mail.

Venlig hilsen

Karl Aage Markvardsen

Frank Christensen

#204

2017-11-20 14:34

Tvang giver mindelser til DDR og iøvrigt udleder jeg næsten kun vanddamp og mindre end 0,06 gr sod pr kilo træ ud i miljøet og kan lave en kwh til under 37 øre - så her når fjernevarmen ikke mit træpillefyr til sokkeholderne.