Imod forslag om sammenlægning Lundebakkeskolen, bevar vores lokalsamfund


Gæst

#1

2015-09-19 12:25

Fordi jeg syntes at der er under alt kritik at mit barn, skal til at færdes alene for at gå i skole fra 6 klasse fra Toksværd til Kalbyrisskolen i Næstved. Kommunen kunne i stedet have tænkt over alle deres fine fornemmelser, i stedet for at tro at man kan gøre Næstved til det nye København. Dette skal så være på bekostning af vores børn, som er trygge og i trivsel i deres lokal samfund.

Gæst

#2

2015-09-19 13:22

Har selv gået på begge afdelinger af Lundebakkeskolen og jeg må sige at man starter ud på en lille skole som den i HO er en stor fordel

Gæst

#3

2015-09-19 16:04

Fordi vi skal have gang i og bevare en af Danmarks bedste folkeskoler! Vores søn der nu er voksen, blev mobbet ud af fjerde klasse i en skole på Stevns, Lundebakkeskolen i Toksværd blev hans redning! Og deres faglighed og kompetence, glemmer vi aldrig!! Hvis vi vil holde gang i udkanten af Danmark, så må vi holde fast i det der fungerer og som gør en kæmpe forskel!!


Anonymous

#4

2015-09-19 18:03

Mit ene barn har skiftet fra en privatskole til Holme-Olstrup afd. Det har været det bedste. Super skole. Super kompetente lærer. Rigtige gode og trygge rammer for børnene. Skal bevares!


Gæst

#5

2015-09-20 17:50

Fordi det er det bedste for de små og betyder rigtig meget for lokal samfundet at skolen bevares at de små bor der hvor de også går i skole
Er det bedste for alle og samfundet her

Gæst

#6

2015-09-21 18:35

Vi vil holde på vores små skoler, så de små byer ikke døder hen..!!
Tina
Gæst

#7

2015-09-21 22:38

Jeg tænker, at denne løsning de foreslår, kan blive meget dyr på den lange bane. Hvis vi ikke har børnene i nærmiljøet, er det meget vanskeligt som forældre at bakke op og hjælpe, hvis og når børnene prøver grænser af.
Forleden var vi til et supergodt uddannelsesmøde, men det var ikke mange, der mødte op i forhold til hvormange skoler vi var. Jeg tror forældresamarbejdet og samarbejdet omkring klasserne bliver endnu sværere, med den afstand på skoler der ligge i forslaget.

Skovvejen er på vej til at blive åben igen, så skolevejen til Næstved er temmelig farlig uanset om man vælger skovej eller langs vejen forbi Bilka. Der er kommet bedre cykelstier, men det er stadig ambulancevej og ikke super hensigtsmæssig for elever i 5. klasse!
Til allersidst synes jeg, at det er alt for tidligt i forhold til den nye reform. Giv skolerne arbejdsro og lad reformen virke inden vi skaber fatal ravage.
Lad os låne os frem til et fysiklokale eler andet faglokale, så vi kan spare på de dyre lokalefaciliteter, men flyt ikke dagligdagen fra de trygge kår.

Med de udfordringer, der er på skolerne, er det vigtigt med en daglig leder, der tager hånd om problemerne.

Næstved har ikke råd til at spare de forkerte steder! Stop op og giv skolerne arbejdsro. Tak.
Mvh Tina


Gæst

#8

2015-09-22 15:33

Jeg synes at det er utroligt vigtigt at bevare de små samfund.
Da vi valgte at flytte hertil, var det fordi vi gerne ville have at vores børn skulle gå på en skole med et trygt nærmiljø , og at det er vigtigt at vores børn selv kan cykle til skole.

Gæst

#9

2015-09-28 10:17

Forslaget vil underminere grundlaget for områdets eksistens. Ingen nye tilflyttere og skatteborgere. Elever vil få lang skolevej/og -tid, med ringere resultater til følge. Og endelig viser undersøgelser at fælles administration og skolelukninger (her HO-afdeling) ikke sparer kommunen for udgifter.Tværtimod viser erfaringen også fra NK at sådanne tiltag koster. HOT-området tvinges til at oprette en friskole med et A og B hold til følge. Besynderlig Socialdemokratisk politik. Og gennemføres forslaget vil der blive arbejdet videre på en friskoleoverbygning i området.

Gæst

#10

2015-09-29 06:12

Jeg skrev under fordi, at alt andet er meningsløst!

Gæst

#11

2015-09-30 08:05

Fordi det ikke er rimeligt at vores børn skal til kalbyris. Vi købte hus her i tidernes morgen netop grundet der var skole. Det er rart men en mindre skole tæt på.

Gæst

#12

2015-10-06 18:22

I sympati, bor selv på landet, hvor den lokale skole blev lukket for 3 år siden. Det har mange ærgerlige konsekvenser for børnefamilier, foreningsliv, huspriser og meget andet - og den store besparelse udeblev.

Gæst

#13

2015-10-06 20:06

Fordi jeg gerne vil støtte lokalsamfundet i Holme-Olstrup i at bevare Lundebakkeskolens Holme Olstrup afd.