Imod lukning af Tjørnelyskolen og imod kæmpe skoler i Greve


Gæst

#51

2015-10-05 13:11

Lukning af skolerne er det dummeste man kan gøre det gælder vores fremtid .

Gæst

#52

2015-10-06 08:29

Fordi det er en rar skole og gode svømmefaciliteter
Rie

#53 Vi er i samme båd

2015-10-06 10:01

Vi har nøjagtig samme i Allerød og derfor støtter jeg jer. Mega-skoler er bare ikke en god løsning.


Gæst

#54

2015-10-10 06:35

Børn med speciale behov skal ikke flyttes på man ville spare penge.

Gæst

#55

2015-10-10 21:47

Fordi der er så mange dedikerede og kloge forældre, der har børn, der går på denne skole som mener at det er den bedste skole i Greve ! Det er en dyrere løsning at flytte 400 børn ! Helle røber er En dejlig mor hun har styr på Sagerne

Gæst

#56

2015-10-11 09:44

I den velorganiserede kommune er der styr på både struktur og funktion.
Greve kommune har en skræmmende tankegang

Gæst

#57

2015-10-11 15:26

Det er ikke ok at lukke byens bedste skole

Gæst

#58

2015-10-13 20:35

Jeg har skrevet under blandt andet, fordi jeg i 2014 deltog i mange møder med byrådet om ny skoleskruktur i Greve Kommune. Til møderne deltog alle skolebestyrelser, og generelt var der både fra politikere og forældre en villighed til at gøre noget fundamentalt anderledes på skoleområdet. Målet var at reducere antallet af skolematrikler, men ikke blot at lukke den ene eller den anden skole. Vi oplevede at blive inddraget og lyttet til, men pludselig tog byrådet det hele af bordet igen. Det virkede underligt og absurd. Og nu arbejder man så for netop bare at lukke en skole uden at tænke på en samlet løsning for skolerne i Greve Kommune. Det er respektløst for det store arbejde, som skolebestyrelserne lavede i 2014, det er visionsløst og sidst, men ikke mindst er det en rigtig dårlig løsning for hele Greve Nord.
Louise Bøtchier Meyer, medlem af Damagerskolens skolebestyrelse
Erling Dujardin
Gæst

#59

2015-10-20 12:39

Jeg underskriver primært, fordi et skjult flertal på Greve Rådhus spiller luskebukse. - I en så betydningsfuld sag skal man melde klart ud fra starten samt opstille alternativer - med økonomiske konsekvenser også på længere sigt (cost-benefit) på afledte områder. Gerne med andre scenarier (havde det f.eks. været smartere at lukke en skole, der kræver en dyr PCB-renovering)? Og er det mon ikke med vilje, at man vælger at udmelde en lukning nu fremfor tættere på næste kommunalvalg? Sporene skræmmer fra for ca. 25 år siden, hvor der blev rødt flertal af samme grund. Med andre ord: fordi man frygter for borgernes mening, selv om der er givet udtryk for det modsatte op til kommunalvalget.


Gæst

#60

2015-10-20 17:06

Det er et kæmpe tab for Greve Nord og omegn hvis Tjørnelyskolen lukkes. Synd og skam at kommunen igennem årene ikke har haft en interesse i at skyde penge i kassen til vedligeholdelse af kommunens folkeskoler. Samtidig stof til eftertanke hos forældre til skolesøgende børn hvor krydset sættes ved kommunalvalg. Tjørnelyskolen er et levende bevis på en folkeskole, som i den grad er en velfungerende folkeskole for alle.

Gæst

#61

2015-10-20 17:57

Som tidligere ansat på Tjørnelyskolen ved jeg, at det er en skole, der er værd at bevare og sågar investere i!

Gæst

#62

2015-10-21 11:49

Fordi det er en panikhandling og uden forældrenes medvirken

Gæst

#63

2015-10-24 06:18

Hvorfor lukker man Greves bedste folkeskole?
I vil måske tvinge endnu flere over i privatskoler....