Skovbørnehaverne på Frederiksberg

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Skovbørnehaverne på Frederiksberg.


Anonymous

#1

2015-08-27 14:41

Da jeg ønsker at bevare skovbørnehaverne på Frederiksberg

Gæst

#2

2015-08-27 18:25

Fordi det er det forkerte sted at spare!

Gæst

#3

2015-08-27 18:40

Jeg er farmor til et af børnene og kan se den store positive ændring der er sket med ham siden han startede i skovbørnehaven. Det gælder både fysisk og psykisk.

Gæst

#4

2015-08-27 18:47

Fordi vi er glade for skovbørnehaven og børnene har godt af det og trives

Gæst

#5

2015-08-27 19:35

Selvfølgelig skal bybørn have mulighed for at komme ud i naturen, og ikke mindst når de bor midt i Danmarks største by. Det er utroligt hvad politikerne kan finde på! Så forældre kom op på barrikaderne !!!

Gæst

#6

2015-08-27 20:12

Meget vigtigt at børn får lys og luft og natur og plads at boltre sig på!

Gæst

#7

2015-08-27 20:39

Fordi bybørn skal have lov til at opleve naturen.

Gæst

#8

2015-08-28 05:25

Vi skal beholde skovbørnehave på Frederiksberg

Gæst

#9

2015-08-28 11:58

Igen igen Rammer det børn Hvad er prisforskel på at de er hjemme på frederiksberg eller i skoven ?Hvis man graver lidt i kommune kassen er der nok nogen penge Ellers må der spares på de store møder

Gæst

#10

2015-08-28 14:00

Jeg bor i den anden ende af landet, men kender alt til truslen fra kommunale nedskæringer. Nyeste undersøgelser viser, at mindre dagsinstitutioner er bedre for børnene - noget som for de fleste af os forældre er logik. Så der må og skal findes andre steder, eller andre måder at spare på, end der hvor det rammer børnenes trivsel så hårdt og kontant. På kort sigt går det ude over børnenes trivsel - men langt sigt vil det få konsekvenser for vores samfund, når vi ikke formår at bevare trygge og udviklende rammer for vores børn i de mange timer af deres liv, hvor de passes udenfor hjemmet. Det er den samfundsstruktur, som vi lever under nu, så vi har bare at sørge for, at det fungerer bedre end godt!
Mvh Kirsten Kronborg
Solidarisk mor fra Nordjylland

Gæst

#11

2015-08-28 15:18

Det er tydeligt for mig som morfar at denne institutionsform er yderst gavnlig for nogle børn

Gæst

#12

2015-08-28 16:49

Fordi mine børnebørn har nogle rigtig gode oplevelser i skoven.De bliver så glade og har overskud og de lærer at "samarbejde" og tage hensyn til hinanden -det er jo mindre grupper ad gangen og det giver også et åndehul i selve børnehaven for de børn som ikke er i skoven den uge!!

Gæst

#13

2015-08-28 16:54

Som mor til 4 skovbørn, kan jeg på ingen måde se fordelen ved at nedlægge disse grønne oaser for vores stenbrobørn!

Gæst

#14

2015-08-28 17:08

Mit barnebarn går i skovbørnehave

Gæst

#15

2015-08-28 17:13

Alle vores 4 børnebørn på Frb. har gået/går i skovbørnehave i Værløse. Næsten aldrig syge og meger harmoniske....
Bibi Brink

#16 Red fantastiske eksisterende daginstitutioner der er lukningstruede istedet!

2015-08-28 17:33

I forbindelse med Frederiksberg kommunes forslag om at lukke eksisterende, velfungerende daginstitutioner eller at nedbringe antallet af skovpladser kan der ikke herske tvivl om, at jeg støtter forslaget om at reducere antallet af skovpladser. Når man lukker institutioner skaber man først og fremmest kaos i mere end 250 små børns liv, der ud over i forvejen at tilbringe mange timer væk fra forældre også pludselig skal til at sendes ud i alle afkroge af kommunen i nye institutioner uden kendte venner eller pædagoger. Ved at nedbringe antallet af skovpladser skaber man ikke utrykhed for børnene, der jo stadig vil kunne tage på ture hjemmefra, det gør man derimod for børn der pludselig skal sige farvel til deres trygge tilværelse. Det er tydeligt at Frederiksberg Kommune med dette forslag vil ramme de selvejendende institutioner (der også indeholder skovpladser!) selvom disse på alle måder er fantastiske institutioner der kører uden økonomiske problemer, med glade børn, forældre og stabilt personale. Hvad er det Frederiksberg Kommune egentlig er ude på eftersom de har bygget nye børnehaver i kommunen indenfor de sidste år, hvis man nu vil ramme de eksisterende?! 

I sidste ende skal vi tænke på barnets tarv, og hvis det (eller forældrene) bliver spurgt om de helst vil undvære deres skov eller have lukket deres institution giver svaret vist sig selv!


Gæst

#17

2015-08-28 18:24

Som farfar kan jeg tydelig se den store udvikling der har været med mit barnebarn medens hun har været i skovbørnehaven. Så jeg håber der kan findes penge til at bybørn også kan opleve naturen.

Jørgen Neess


Gæst

#18

2015-08-28 18:31

For at bevare mulighed for at fremtidige forældre også kan få valget mellem almindelig og skov børnehave

Gæst

#19

2015-08-28 20:09

Stærkt initiativ, godt formuleret. Tak

Gæst

#20

2015-08-28 21:02

Min søn er blandt de mange børn på Frederiksberg, som elsker at komme i skoven. Det vil klart forringe børnenes livskvalitet i et allerede presset institutionsliv. Ved at lukke skovstederne fjerner vi en stor del af et sundt fundament for trivsel, udvikling og læring. Det er bare ikke ok!!! Bliver sku' vred !!

Gæst

#21

2015-08-29 12:22

Mulighed for at komme ud i skov og natur giver børnene bedre trivsel og mere ro. At tilbringe hver dag i institution er hårdt, skoven er et sted hvor børnene har et helt andet "rum" at være i. Børn har brug for at komme væk fra byens forurening og stress.

Gæst

#22

2015-08-29 14:55

Mine børn har gået i skovbørnehave, de får en gave for livet. Der sker så meget læring i skoven. De pædagoger, der vælger disse job er ofte meget vidende om naturen.

Lykke Østerlin Koch


Gæst

#23

2015-08-29 18:42

Jeg arbejder i frb Folkrbørnehave

Gæst

#24

2015-08-30 04:38

Jeg arbejder i en af de skovbørnehaver, og ser dagligt hvad det gør ved/for børn og voksne....


Gæst

#25

2015-08-30 05:54

Fordi børnene skal have muligheden for at komme ud i naturen. Det er ikke rette sted at spare.