Skovbørnehaverne på Frederiksberg

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Skovbørnehaverne på Frederiksberg.

Gæst

2015-09-02 07:40

Børn fortjener det bedste. Det vil præge dem resten af livet.

Gæst

2015-09-02 07:52

Det er mine børnebørn der bliver berørt af dette. Og generelt mener jeg at det er af stor betydning for børn at være ude i skoven og især når de bor i en storby.

Gæst

2015-09-02 11:25

Mine børn har gået i skovbørnehave og har haft stor glæde deraf samt blevet mere robuste i forhold til de jævnaldrende, der ikke fik den mulighed.

Gæst

2015-09-02 11:42

Jeg er uddannet pædagog og har arbejdet som sådan i 30 år.Jeg har således set adskillige børn gennemgå forandringsprocesser i skovbørnehaven, som formentlig ikke var sket i en almindelig børnehave.

Gæst

2015-09-02 16:34

Jeg har et barnebarn der går i skovbørnehave på Frederiksberg og hun elsker det.

Gæst

2015-09-02 18:18

Børn har brug for disse oplevelser

Gæst

2015-09-02 18:52

Børnene er vores fremtid!

Gæst

2015-09-02 20:53

Har selv barn i skovbørnehave på Frederiksberg, og ved derfor af egen erfaring, hvilken stor gave det er og den positive indflydelse det har på mit barn.
Med den type besparelsesforslag er Frederiksberg kommune meget langt fra at være en kommune med fokus på familie og børn som de eller bryster sig af at være.

Gæst

2015-09-02 20:57

Min søn går i børnehuset Mariendal og har utrolig stor glæde af den turnusordning Mariendal tilbyder børnene, som betyder at børnene på skift befinder sig 2 uger i byen på Dronning Olgas vej og 2 uger i naturbørnehaven på Lejrvej. Dette er en fantastisk mulighed og en af hovedårsagerne til, at jeg ønskede, at min søn skulle gå på Mariendal. Min datter er netop startet i vuggestuen på Mariendal og jeg vil være meget ked af det, hvis hun ikke får den samme glæde som sin storebror over at kunne komme ude i naturen og nyde så godt af de muligheder, som han fik.

Gæst

2015-09-03 07:32

Fordi skovbørnehaver efter min mening er et fantastisk supplement til de "firkantede" institutioner. Ikke alle børn passer ned i kasser, og så er skoven et super alternativ.

Gæst

2015-09-03 08:32

Vore børns vilkår i dagligdagen er enormt vigtige. Oplever som mormor hvor glade børnene er, når de kommer fra skoven.De er rige på naturoplevelser og naturligt trætte.

Gæst

2015-09-03 11:46

Nu må politikerne komme ud af busken, og kalde en spade for en spade. Hvordan priotere de økonomien ifht. Børn. Hvilket menneskesyn er det , der vurderes ud fra?

Gæst

2015-09-04 07:53

fordi det er nået af det bedste som børn kan komme ud og opleve naturen , livet omkring de små poder,er meget værdifuldt, mit barnebarn ser hen til at skulle afsted sammen med sive venner i børnehaven, glæden i hendes øjne når de skal afsted, hvorfor skal de voksne øde lægge dette, har selv arbejde i en børnehave hvor vi også kom på tur,
de voksne skulle skamme sig at tage denne glæde oplevelse fra de børn.
en vred farmor,
fra Næstved

Gæst

2015-09-04 08:06

Fordi min datter går i skovbørnehave og ELSKER det!!!

Gæst

2015-09-04 08:30

Jeg ville ønske, at mine børn havde gået i skovbørnehave. Naturen har jeg stor respekt for og giver mig den ro i et stresset sind. Al forskning tyder på, hvor vigtig det er for vores sanser, at befinde sig i naturen.

Gæst

2015-09-04 18:20

Skovbørnehaven er et pragtfuldt sted for børn at tilbringe deres første bevidste år. Sæt forældrebetalingen op, hvis det er for dyrt for kommunen - men nedlæg den ikke!!!
Jennifer

#67 Re: Red fantastiske eksisterende daginstitutioner der er lukningstruede istedet!

2015-09-04 20:01

#16: Bibi Brink - Red fantastiske eksisterende daginstitutioner der er lukningstruede istedet!  

jeg forstår ikke din argumentation? Hvis skovbørnehaverne spares væk, er der givetvis ligeså mange børn der skal skifte institution. I vores skovbørnehave alene, er der op imod 50 børn, der ikke ikke har noget sted at være. Jeg støtter heller ikke lukning af institutioner, men det må vel være samme konsekvenser for alle børn, når deres vante base bliver fjernet? 

Og så skal vi vel heller ikke glemme personalet her som jo også holder vejret i spænding om de møder ind til en fyreseddel næste uge! 

Jennifer

2015-09-04 20:04

Jeg vil da egentlig gerne betale lidt mere for vores plads i skovbørnehaven. Det koster næsten 500 kr mindre pr barn at gå i børnehaven på Frederiksberg kommunen end i Københavns kommune. Sæt da prisen lidt op? 

Gæst

2015-09-05 08:59

Jeg sætter pris på børns udviklingsmuligheder, naturkendskab og gode helbred ved frisk luft og masser af plads.

Gæst

2015-09-08 04:36

Fordi institutionernes fælles og udearealer er hårdt pressede og ikke kan bære flere børn. Skovbørnehaven er en effektiv måde at lette dette pres til kæmpe stor fordel for børn, der vokser op i byen og derfor har brug for luft og plads i deres leg og hverdag.

Gæst

2015-09-19 19:27

Fordi mit barn har brug for god luft til sine by-lunger. Og fordi han har så meget brug for fysisk aktivitet, som en børnehave i byen ikke kan give ham.