Dengamlebyaarhus

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Dengamlebyaarhus.

Gæst

2015-06-07 08:13

For at stoppe Dansk Naturfredningsforenings uhæmmede angreb på normale aktiviteter. Iøvrigt mener jeg at præsidentem E.M.Bisschop-Larsen skal udskiftes.

Gæst

2015-06-10 18:26

Jeg syntes den gamle by er unik og selve ideen bliver ødelagt derfor protest.

Gæst

2015-06-14 11:35

Den gamle by skal være for alle ! Man fjerner jo ikke beplantning , kun græs !!!

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-06-17 19:16

Gæst

2015-06-19 16:52

Jeg støtter normalt Dansk Naturfredningsforening, men KUN når de også tænker sig om. DGB har i den grad brug for en mere publikumsvenlig indgang, og det er jo ikke en osende fabrik eller en stinkende gylle-stald arealet skal bruges til. Såe - beklager DN - men her er I for emsige.
Kim Ole Larsen

2015-06-20 07:47

Botanisk Have er en perle i Aarhus, men det er Den Gamle By så sandeligt også. Det nederste område af Botanisk Have bør tillægges DGB da den ikke, så vidt jeg kan se, har nogen praktisk værdi for Botanisk Have.

For DGB vil det der i mod have en meget stor værdi i forbindelse med muligheden for de væsentligt forbedrede adgangsforhold til glæde for besøgende og i særdeleshed de handikappedes adgangsforhold.

Det vil samtidigt også skabe en større sammenhæng mellem DGB og resten af Aarhus.

Håber ikke DN får deres vilje i denne sag, men det vil da være fint hvis resten af Botanisk Have kan fredes, dog på en sådan måde, at det ikke vil forhindre DGB og Vægsthusenes fremtid.

Gæst

2015-06-25 11:07

Den gamle By´s argumenter for at undgå unødvendig fredning er fornuftige/saglige således at det handikappede publikum også kan besøge Den gamle by.
ML

#8 Bevar Botanisk Have

2015-06-26 07:42

Tak til DN for at endelig skal tages stilling til om og hvor stor en del af Botanisk Have som skal fredes.

Den nødvendige fremtidige udvidelse af Den Gamle By skal selvfølgelig tænkes ind i større rammer, så vi ikke får en mindre BH i takt med at DGB udvides til gavn for Århus.

DN's fredningsforslag kan i sin helhed læses her - jeg tror ikke på at DGB har nogle fjender i DN, tværtimod.

http://www.dn.dk/Default.aspx?ID=27516 (Fredningsforslag)

Gæst

2015-07-02 08:11

Fordi det ikke er et bavatingsværdigt område og fordi det giver kørestolsbrugere adgang til Den Gamle By plus at området jo ikke vil blive skæmmet af denne årsag.

Gæst

2015-07-02 08:36

Tilgængelighed for handicappede er vigtigere end fredning af "natur" i storbyen. Fredning af naturen foregår bedst udenfor byerne.

Gæst

2015-07-02 19:36

Jeg var i den gamle by for første gang sidste år vi nydt det hel det er ikke altsammen lige handicapvenlig så det er vigtigt at de også kan kom her
Held og lykke med indsamling fra Isabella fra Nykøbing falster

Gæst

2015-07-06 09:51

Der bør også være sand eller andet i de toppede brosten. Jeg gik med rollator og det var ikke let at gå med den men mine to venner blev så til mine heste og hjalp mig igennem alt det svære. Hilsen en rollator bruger. Lilly Nyenstad

Gæst

2015-07-14 07:12

Underskriver fordi en indgang ved Ceres krydset er det mest naturlige og publikumsvenlige sted.
Har der tidligere var indgang her?

Gæst

2015-08-11 06:31

For at forhindre Danmarks Naturfredningsforening i at ødelægge Den Gamle By's planer om en handicapvenlig indgang, som DGB skal bygge pga. lovgivning om offentlig adgang til museer m. v.

Gæst

2015-08-11 06:46

For at alle kan komme til den Gamle By og det er uanset om man kommer gående eller med krykker eller kørestole, alle skal have den muglighed, for det er et godt og hyggeligt sted at komme.

Gæst

2015-08-11 08:32

Jeg har skrevet under fordi jeg lige netop i weekenden har hørt fra en handikappet, hvor svært det er at komme ind i Den Gamle By hvis man er i kørestol.

Gæst

2015-08-11 09:38

I am all for sustainability and protecting environment.
At the same time, I would like to see a better dialog between involved parties that is based on win win solutions.

"Rank does not confer privilege or give power. It imposes responsibility."
— Peter F. Drucker

Gæst

2015-08-11 18:18

Danmarks Naturfredningsforening savner sund fornuft.

Gæst

2015-08-12 19:55

Det gjorde jeg fordi Dansk Naturfredningsforegning ikke skal blande sig i noget, som alligevel ikke kommer dem ved.