Gensidig forsørger pligt skal ikke genindføres

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Gensidig forsørger pligt skal ikke genindføres.


Gæst

#1

2015-05-23 17:11

Gensidig forsørgelses pligt er et Onde !!
Familier tvinges fra hinanden, fordi de er dårligt stillet i samfundet.
Sænk procentgrænsen for topskat, så der er flere der betaler det, i stedet for at blive ved med at hæve den, lige DER kan der hentes MANGE penge !!

Gæst

#2

2015-06-14 19:58

Jeg er gift og på kontanthjælp derfor

Gæst

#3

2015-06-14 20:04

Jeg skriver under fordi at dette emne gør meget mere skade end gavn. Jeg er helt enig i at hvis man kan forsøge sig selv så skal man men der er mennesker i vores lille land som ikke kan som bliver ramt rigtig hårdt inkl. børn hvis dette bliver vedtaget igen. Og det er ikke i orden.

Gæst

#4

2015-06-14 21:17

Super godt at der er nogen der har fårt dette op at stå. Tak for dette.

Gæst

#5

2015-06-14 21:42

Fordi det går ud over både børn og voksne i familierne. Jeg ved også at der går mange sygemeldt på kontanthjælp, samt at gensidig forsørgelses pligt nu også rammer førtidspensionister, der e åbenbart ingen i regeringen der tænker på at medicin er noget af en stor udgifts post for rigtig mange også dem på kontanthjælp.

Gæst

#6

2015-06-14 22:11

Jeg skrev under, fordi jeg kan ikke se hvorfor syge, svage, ledige mennesker skal straffes. VKO har nok liv på samvittigheden. Det skal ikke gå ud over endnu flere.

Gæst

#7

2015-06-15 05:52

Hvorfor må gode venner ikke bo sammen?

 


Gæst

#8

2015-06-15 07:12

Fordi jeg er træt at af skulle dele min løn med min samleverske og det rager ikke kommunen hvad jeg får i løn.

Gæst

#9

2015-06-16 08:16

jeg her skravt under fordi at mig og min forlovet er næsten lige flytte sammen og pga gf kommer vi til og miste ca mellen 5500 og 6000 kr på og flytte sammen og det syndes jeg ikke er okay 


Gæst

#10

2015-06-17 01:12

Jeg er kronisk smerte patient og har været det siden 2010 efter et fald på en stentrappen på arbejde. Før min skade skete var jeg fuld arbejds dygtig og fyldt med energi,så det var et hårdt slag for mig og min familie da skade skete og de kampe der efterfølgende er med læger,kommune,økonomi og især da den gensidige forsørger pligt kom,der græd vi alle sammen..
Jeg har ikke selv valgt at komme til skade og kan ikke forstå at vi de syge skal straffes mere en vi er i forvejen med skaden...Jeg er 37 år og bliver aldrig rask igen og hver dag er et arbejde i sig selv at holde mig oprejst,overskud og smile til min dejlige børn og kæreste hver dag så de ikke lider for meget under mine smerter og ikke skal sige til mine børn der er ikke råd til sport og en tur i svømmehallen eller på en lille ferie med mor...Det er elendig nok,når mor ikke kan love noget 100% for vi ved aldrig hvordan mor har det lige på den dag og min kæreste der arbejder så meget,for at få tingene til at hænge sammen,så det syns børnene er hårdt for så mangler den ekstra hånd her hjemme,der køre mig i sænk. Så NEJ TAK til gensidig forsørger pligt...Vi har rigeligt at kæmpe med. Partierne burde prøve at sidde i det et år og så skal de lige ligge den værste smerte de har prøvet oven i og forestille sig at den er der hver eneste dag og aldrig vil gå væk igen.
først der vil de kunne se hvad vi kæmper med. Jeg har hørt og læst andres historier,det får mig til at græde..Jeg kan blive helt frustreret over at vi alle skal kæmpe så meget for at blive hørt og få hjælp.. .
Vi arbejder mere end helt alm. Løn arbejdere, vi har over arbejde med alt det vi kæmper med. SÅ vær sød at LYTTE OG HJÆLP OS!!!