Bevar Dagplejen i Sorø Kommune

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Dagplejen i Sorø Kommune.


Gæst

#1

2015-04-26 21:54

Fordi det er så vigtigt for dagplejebørnene i Sorø Kommune at Dagplejen bevares som den er nu . Super vigtigt !!

Gæst

#2

2015-04-27 04:43

Jeg har haft 2 børn i dagpleje, andre forældre skal også have den mulighed.. mine børn ville ikke kunne lide at være i vuggestue. . Sorø kommune vil gerne være en børnefamilie kommune, men det er da ikke det de viser..

Gæst

#3

2015-04-27 06:07

Skriver under for det er vigtigt at støtte op om noget så vigtigt som dagplejen og det der kan få et negativt betydning for de mindste

Gæst

#4

2015-04-27 06:50

vores børn er da det vigtigste vi har - de skal være glade & trygge ❤️ Og være i de rammer de er vant til ..

Gæst

#5

2015-04-27 08:32

Er tidligere dagplejer, mor til 3 børn der alle har været i dagpleje. Det gir den bedste og mest trygge start.

Gæst

#6

2015-04-27 08:50

Mine nevøer er i dagpleje i Sorø og ELSKER den ordning! Det er vigtigt at bevare deres gode rammer!

Gæst

#7

2015-04-27 10:31

Er selv bruger af dagplejen. Og ville aldrig vælge andet. Så hvis den lukker ja så er det måske afgørende for at vi ikke ville få flere børn. Og er meget tæt på dagplejen og ved meget om hvordan det foregår pga min mor er dagplejer i stenlille

Gæst

#8

2015-04-27 12:01

Fordi ikke alle børn kan rumme for mange børn og voksne på én gang !! Og så synes jeg at det skal være helt frit for forældre at vælge om deres børn skal i vuggestue eller dagpleje .

Gæst

#9

2015-04-27 13:22

Min datter gik i dagpleje i Dianalund hos verdens bedste dagplejemor, det burde andre ikke gå glip af muligheden for!

Gæst

#10

2015-04-27 16:15

Jeg bor i Sorø kommune og ønsker min søn på 5 mrd skal i dagpleje om 1/2 år.
Vi skal huske at tænke på børne og deres behov og ikke kroner og øre...!!!

Gæst

#11

2015-04-27 16:41

Fordi dagplejen skal forblive som den er. Børn har forskellige behov og derfor er det vigtigt at kunne vælge en dagpleje frem for vuggestue

Gæst

#12

2015-04-27 16:44

Fordi jeg syntes at dagpleje er et fantastisk tilbud. Børn har forskellige behov, og nogle børn har meget svært ved at håndtere en daginstitution med 40 børn eller flere.

Gæst

#13

2015-04-27 19:38

Fordi jeg kender en fantastisk dagplejemor i Sorø som er levende bevis på at denne pasningsform er optimal for små børn der jo har behov for ro og opmærksomhed.

Gæst

#14

2015-04-27 20:07

Har en datter og svigersøn der bor i Sorø kommune, og syntes at valget skal være frit om man vil have sine børn i dagpleje eller vuggestue..

Gæst

#15

2015-04-27 20:17

Dagplejerne har min fulde opbakning ❤️ Det har været det bedste for vores børn og vi vil til hver en tid altid råde andre forældre om at vælge dagplejen... De har tid til de børn de har og knytter bånd, de lære dem at være rigtige små mennesker..

Gæst

#16

2015-04-27 20:42

Fordi jeg mener det er en kæmpestor forringelse på børneområdet i kommunen at forældre ikke længere frit kan vælge mellem tidlig instituationalisering eller det nære (dagpleje) miljø, når der er tale om pasning af deres barn.
Er desuden meget imod forslaget om at gæstedagpleje skal foregå i vuggestuen. Det kan hverken dagplejebarnet, vuggestuebarnet eller pædagogerne være tjent med. Stakkels barn og pædagog der aldrig ved hvor mange børn og dets forældre det skal møde pr. dag. For mit eget barns vedkomne har hun svært ved at kapere bare skiftet til en velkendt gæstedagplejemor med velkendte børn så det ville være decideret forfærdeligt at skulle aflevere hende et helt fremmede sted!

Gæst

#17

2015-04-27 20:51

Hvorfo jeg har en dreng på 3 måneder så helt sikkert aldrig skal i vuggestue

Gæst

#18

2015-04-27 22:01

Fordi vores kommende datter skal have mulighed for at komme i dagpleje hvor vi ønsker hun skal være og ikke hvor kommunen ønsker det.

Gæst

#19

2015-04-28 05:16

Fordi der er helt klart brug for dagplejen, for vores børns skyld!!! Rigtig mange børn har brug for det lille tætte miljø, med mulighed for masser af nærvær ..

Gæst

#20

2015-04-28 10:55

Jeg har selv været Dagplejer i Stenlille i 24 år og ved hvad det betyder at være en lille gruppe på 4 eller 5 børn. Jeg syntes børn får en bedre start på livet i dagplejen fremfor i en vuggestue hvor i mine øjne mange ting efter en tidsplan.

Gæst

#21

2015-04-29 05:20

Fordi Sorø Dagpleje gør det fantastisk godt. Vores to yngste har haft en vidunderlig og helt unik start på livet i Sorø Dagpleje.

Gæst

#22

2015-04-29 09:37

Dagplejen fungerer rigtig godt, vi som forældre har været rigtig tilfredse og har oplevet at vores yngste som nu er i dagpleje og vores ældste begge har trives i den tid de har været i dagpleje.
Vi ser bare ikke at en harmoni imellem det, at man fra Sorøs side siger at man vil være Danmarks mest familievenlige kommune og samtidig kraftigt vil forringe dagplejernes vilkår og fratage forældrenes deres frie valg til at vælge dagpleje eller vuggestue. I stedet vil man først og fremmest fylde op med børn i vuggestuen. Samtidig har man tænkt sig at fjerne ledelsen af dagplejen og i stedet lade dagplejerne gå ind under vuggestuen. Disse to enheder arbejder jo helt forskelligt og dagplejen har slet ikke den samme mulighed for ledelsesmæssig assistance og opbakning, hvilket igen vil forringe deres vilkår og stille dem dårligt. Jeg håber meget på at politikerne i aften til byrådet har deres hjerte med og får stemt dette forslag ud, da dette forslag vil forringe de små børns vilkår og forældrenes handlingsmuligheder for varierede pasningstilbud til deres børn ret kraftigt her i Sorø.

Gæst

#23

2015-04-29 15:55

Jeg har haft to børn i dagpleje. Ingen af dem har kunne tolerere for mange ændringer i hverdagen og ikke for mange mennesker på et sted kunne få deres dag til at brase sammen. Så dette er ikke vejen frem for børn med disse behov for en tryg og rolig hverdag. Synes det er vigtigt at veje op om hvem der lige taber mest på disse ændringer.. Det går ud over rigtig mange mennesker.