Minimumsnormeringer NU!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Minimumsnormeringer NU!.


Gæst

#176 red barnet

2015-04-11 08:00

Vi ved desværre noget om hvad stresshormoner gør ved alle de pædagoger som rammes af stress.......og aalt for lidt om hvilke konsekvenser stresshormoner har for små børns hjerner, fysiske, psykiske og sociale udvikling:-/ Hilsen en pædagog som selv har været ramt to gange og har fundet andre "græsgange"...


Gæst

#177

2015-04-11 08:01

Vi ved desværre noget om hvad stresshormoner gør ved alle de pædagoger som rammes af stress.......og aalt for lidt om hvilke konsekvenser stresshormoner har for små børns hjerner, fysiske, psykiske og
sociale udvikling:-/
Hilsen en pædagog som selv har været ramt to gange og har fundet andre "græsgange"...

Gæst

#178

2015-04-11 08:06

Fordi mit barnebarn går i vuggestue på Østerbro hvor der næsten aldrig er en pædagog på stuen og de stakkels medhjælpere kæmper med for stor en arbejdsbyrde, specielt i randtimerne.

Gæst

#179

2015-04-11 09:24

Fordi der bliver færre og færre hænder til at sørge for en grundkompetence til vores børn, for jeg mener at det sociale godt fungerede mennesker meget bedre kan koncentrere sig om en faglig uddannelse.

Gæst

#180

2015-04-11 09:30

For børnenes skyld. For det alt for hårdt trængte personales skyld. For fremtidens skyld - for en god normering = en god tid i vuggestue og børnehave = den bedste investering der findes!

Gæst

#181

2015-04-11 10:12

Jeg er selv pædagog i vuggestue og føler mig dagligt utilstrækkelig! Har ikke mulighed for at udføre det arbejde jeg er uddannet til, men er ofte reduceret til brandslukker og bleskifter. Hvad med inklusion? Nærvær? Anerkendelse? Omsorg-knus-grin? Vi har alt for travlt og alt for få hænder til at varetage de børn som tilbringer mange vågne timer i vores hænder <3 det er katastrofalt!

Gæst

#182

2015-04-11 10:21

Jeg er Mor og arbejder som pædagog i en børnehave, hvor der ind i mellem ikke er resourcer til at hjælpe de børn der virkelig har brug for det, det er en skam synes jeg..

Gæst

#183

2015-04-11 10:44

Jeg er vuggestue pædagog vi har 13 børn på stuen og vi er 3 voksne, ingen af os er på fuldtid , vi to pædagoger er på 32 timer , medhjælperen har 30 timer pr. Uge . Når vi trækker personale møder forældre samtaler så er vi med børnene 30.5 time Per pædagog 29 timer Per medhjælper . Vi løber stærk og vi kan ikke når alle børnene . Vores største ønske er , at vi kunne i fremtiden få flere pædagoger , så vil kan støtte og hjælpe børnene i deres egen udvikling og læring .

Gæst

#184

2015-04-11 16:20

Fordi jeg selv er vuggestuepædagog, og har været det i 40 år, og kan se hvordan det er gået nedad med normeringerne i vores institutioner.

Gæst

#185

2015-04-11 17:31

Jeg er pædagog:-)

Gæst

#186

2015-04-12 04:28

Vuggestuepædagog gennem 30 år og har aldrig oplevet andet end nedskæringer. Stoppede for 10 år siden - udbrændt og fuldkommen nedslidt i skuldre og ryg. Det er på høje tid at der bliver gjort noget alvorligt ved normeringerne i daginst.

Gæst

#187

2015-04-12 08:57

Jeg er pædagog i en SFO, og min faglighed mindskes pga den ringe normering.

Gæst

#188

2015-04-15 06:19

Fordi jeg til dagligt arbejdet i en børnehave, hvor vi er 3 stuer med 2-3 voksne til 26 børn på hver. Nogle af børnene er ikke fyldt tre år endnu så de har brug for rigtig meget voksenhjælp, hvilket kan være svært at nå i løbet af dagen. Vi har lige fået at vide at vi med stor sandsynlighed skal have en gruppe mere, dog udelukkende med småbørn i alderen ca 2 1/2 år. Vi får dog ingen nye voksne ansat, dvs vi skal bruge voksne fra de andre stuer til at bemande den nye stue. Som det er nu er budgettet så stramt at vi ikke må sætte vikarer på ved ferie og afspadsering og aller nødigst ved sygdom, men helst heller ikke der. Det er vanvittigt!!! Jeg håber inderligt på at der kommer minimumsnormeringer så vi kan sikre vores børn en god og tryg hverdag med daglig voksenkontakt, hvor det blandt børnene ikke bliver børnehieraki med en kultur hvor den stærkeste overlever og de svageste er overladt til sig selv.

Gæst

#189

2015-04-15 14:00

Fordi min roommates er på vej ud på et arbejdsmarked, hvor der konstant bliver skåret ned på medarbejdere.
Få det fikset, Borgen!

Gæst

#190

2015-04-17 18:59

Fordi det i den grad manglet pædagoger u indtitionerne, de går ned med stress. Så flere hænder giver bedre arbejdsvilkår til glæde for børnene .

Gæst

#191

2015-04-18 05:39

Vores børn fortjener tryghed i deres hverdag. Det er ikke trygt, at bliver overset og tilsidesat, fordi de voksne ikke har tid. At være et normalt fungerende barn i en dansk daginstitution, er i dagens Danmark, det samme som at man bliver tilsidesat, fordi pædagogerne og medhjælpere, skal løfte en kæmpe inklutionsopgave. Resurserne bliver taget fra de stærke børn, fordi der ikke er varme hænder nok. Kommunerne visitere ikke nok midler til inklutionsopgaverne, hvilket betyder at der er et meget lavt timeantal med støtte, på mange af de børn der har brug for det. Derfor må pædagogerne på gulvet, løbe ekstra stærkt. Få nu stoppet den onde spiral, flere pædagoger og flere støttekroner nu!

Gæst

#192

2015-04-21 14:05

Fordi jeg selv arbejder i vuggestue og mærker den dårlige normering til hverdag. Derudover er jeg også mor til er barn i vuggestue.

Gæst

#193

2015-04-21 14:07

Den normering der er nu gør børn og personale syge og stressede....

Gæst

#194

2015-04-21 14:15

Børnene er fremtiden, vigtigt med en god og udviklende barndom, hvor der er voksne til at se og understøtte det enkelte barns udvikling.

Gæst

#195

2015-04-21 14:18

Jeg er pædagog i daginstitution og ved, hvad det betyder for barnets trivsel samt udvikling, at der er flere personaler til at varetage børnene optimalt.

Gæst

#196

2015-04-21 14:22

Jeg arbejder i en integreret institution i Gladsaxe kommune. Vi er to 37 timers ansatte og en 25 timers ansat til 26 børnehavebørn. Udover tid hos børnene, er vi alle væk ca 3 timer om ugen til møder, og hver fredag holdes der teammøde, der betyder at hele børnehaven/vuggestuens personale tager til møde om formiddagen, og efterlader hele institutionen til resten. Det er ikke usædvanligt at vi lader 100 børn i alderen 0-6 år blive passet af 5 voksne. Hvad byder vi vores børn, og hvilket Danmark vil vi i så fald have om 30 år? Vi må gøre noget, før en hel generation tabes på gulvet.

Gæst

#197

2015-04-21 14:23

Jeg er pædagog i en daginstitution!

Gæst

#198

2015-04-21 14:30

Jeg er teamleder i en daginstitution og står hver dag med børnegrupper på 10-12 børn. Hvis dette kunne halveres ville vores arbejde kunne give så meget mere trivsel, udvikling og læring og relationerne til børnene være fyldt med den omsorg og nærvær og fordybelse som hvert enkelt barn har krav på hver eneste dag......men som ikke er realistisk i hverdagen. Vi gør det så godt vi kan, men vi vil gerne gøre det endnu bedre hvis normeringen følger sund fornuft !

Gæst

#199

2015-04-21 14:47

Vi får flere børn i vuggestuen, men ingen hænder. Bange for at fordi vi acceptere 13-14 børn så er vi måske 15 børn men ikk flere hænder. Vi løber i forvejen stærkt og er der børn vi overser i mængden, da vi mangler hænder

Gæst

#200

2015-04-21 14:56

Jeg har underskrevet på dette da jeg som pædagog og souschef i en integreret institution ved hvor svært det er at nå rundt om alle børn på en ordentlig måde når vi alle er på arbejde. Så kommer der ferier, kurser og sygdom blandt personalet oveni, så er det nærmest umuligt. Vi har en travl hverdag og hvis der bliver skåret endnu mere fra kommunernes side, som de har planlagt i Rødovre, så bliver det helt umuligt.