Minimumsnormeringer NU!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Minimumsnormeringer NU!.


Gæst

#26

2015-03-26 21:28

Er rigtig fedt med denne underskrift indsamling men synes den er lidt mangelfuldt da der også burde være et minimum af faglært personale

Gæst

#27

2015-03-26 21:33

Håber at det på sigt kan hjælpe børnene i institutionerne.

Gæst

#28

2015-03-26 21:46

Jeg skrev under fordi, børnene er vores fremtid! De skal sikres bedst mulige opvækstforhold, og som det er nu, er det alt for tilfældigt om der er voksne nok til børnene i institutionerne. Og en voksen i ydertimerne, er slet ikke godt nok!

Gæst

#29

2015-03-26 21:49

Jeg er uddannet pædagog og har været daginstitutionsleder i 10 år på Færøerne. Jeg bryder mig ikke om den politiske nedprioritering af de menneskelige ressourcer i vores daginstitutioner. Jeg vil gerne gøre en forskel for at bæredygtige pædagogiske relationer igen kan blive virkelighed for samfundets dyrebareste ressource - børnene!i!

Gæst

#30

2015-03-26 22:17

Jeg er selv uddannet pædagog . Elskede mit arbejde , men gik desværre ned med arbejdsrelateret alvorlig stress i 09' .
Jeg ser pædagoger og børn, som lider under disse normeringer . Børn skal ha en tryg hverdag med voksne der er nærværende og støtter deres udvikling.......bedre normering er kravet.......børnene er vores fremtid og skal ha den bedste start på livet . ...Så jeg støtter og mener at der skal fokus på på dette område nu . 


Gæst

#31

2015-03-26 22:28

Børn har brug for nærhed, tætte relationer og tryghed. De har brug for omsorg og at blive "set" og anerkendt, som de personligheder de er. Det viser al forskning også. Det må politikerne gerne få øjnene op for snart, så vi kan hjælpe vores børn godt i gang med livet.

Gæst

#32

2015-03-26 22:55

Jeg skrev under fordi jeg ikke vil leve i et samfund hvor små børn skal gå rund hele dagen med lort i bleen eller uden kontakt med voksne som har tid. Det skaber jo psykopater.

Gæst

#33

2015-03-27 04:27

Fordi jeg selv er pædagog og ikke vil arbejde under de vilkår! *

Gæst

#34

2015-03-27 05:19

Manglende hænder = manglende omsorg, empati og nærvær.


Gæst

#35

2015-03-27 05:20

Har selv børn i institution

Gæst

#36

2015-03-27 05:24

Det er på høje tid at der gøres noget ved dette. Der mangler i den grad ekstra hænder. De dygtige mennesker der pt. tager sig at alle Danmarks guldklumper, skal ud over kerneydelse, at være sammen med børnene og dokumenterer deres arbejde, rydde op, tørre støv af, ordne køkkenet i hverdagen, udarbejde beskrivelser og, ja jeg kunne nævne mange flere ting. Så den tid der pt. er regnet på de har, er ikke kun realtid i børnegrupperne.

Gæst

#37

2015-03-27 05:42

Jeg arbejder selv i en børnehave og vil ikke passe børn på samlefabrik så havde jeg fundet et andet job.

Gæst

#38

2015-03-27 05:49

Fordi vi som forældre og vores børn har krav på en ordentlig normering så alle børn kan blive set i hørt og få skiftet ble, trøstet, sove til de vågner mm. Og pædagogerne har krav på flere hænder så de kan føle deres arbejde er meningsfuldt og pædagogisk istedet for at føle de slukker ildebrande og holder øje.

Gæst

#39

2015-03-27 05:49

Jeg er selv gammel pædagog, og jeg ved hvad det betyder for børn og voksne i inst. at normeringerne er i top. (Er uddannet i 1974, og da så normeringerne aldeles anderledes ud). Jeg vil ønske at den "gamle" normering kom igen, eller bare noget der ligner lidt, som det er nu, er katastrofalt for,vores,børn, og de voksne ender med at gå ned med stres eller at søge andre job.

Gæst

#40

2015-03-27 05:57

Arbejder selv i en børnehave,og har selv stået med ca 20 børn selv i et par timer. Gjorde det i en lille uge tid pga sygedom. Det gik ud over mig,kunne mærke jeg blev stresset. Børnene hiv i mig fra alle sider,og jeg kunne jo ikke være der for dem alle selvom jeg prøvede. Synd for børnene.

Gæst

#41

2015-03-27 06:00

Hordan kan vi have 150.000 mennesker, der gerne vil ind på arbejdsmarkedet samtidig med vi har en offentlig sektor, hvor der spares arbejdpladser væk.
Danmark har 3-4 mia. kr. i overskud hver måned på valutabalancen. Kunne man ikke bruge lidt af overskuddet til at hjælpe de arbejdssøgende i gang med reelle stillinger, samtidig med man letter arbejdspresset fra samfundets primære opgaveløftere?

Gæst

#42

2015-03-27 06:24

Kender personligt er par pædagoger der er gået under med stress og ønsker inderligt min datter ikke bliver overladt til sig selv når hun begynder i børnehave til næste år! Det er en mavepine jeg gerne vil være foruden!!!

Gæst

#43

2015-03-27 06:28

Arbejder selv i en vuggestue, hvor normeringen på få år er betydeligt forringet. Flere børn og færre voksne! Der er dårligt tid til det mest basale og bare være sammen med børnene i børnehøjde. Går ofte hjem med en kedelig følelse af ikke at have været nok sammen med børnene!

Gæst

#44

2015-03-27 07:12

Forleden afleverede jeg mit barn i vuggestuen, hvor der var én voksen til de otte børn, der allerede var afleveret. Det er bare ikke i orden.

Gæst

#45

2015-03-27 07:17

Jeg skriver under da jeg oplever dette problem både som forælder til en dreng i vuggestue og som uddannet pædagog i en børnehave. Der skal gøres noget, både for børn og voksnes skyld!

Gæst

#46

2015-03-27 07:31

Fordi der skal sættes tal på hvor mange børn, regeringen, regioner og kommuner forventer at en pædagog kan tage forsvarligt vare på samt sikre dem en positiv udvikling og god trivsel.

Gæst

#47

2015-03-27 08:00

Fordi det handler om børns liv og opvækst- og fordi de er afhængige af hvad vi gør og kæmper for

Gæst

#48

2015-03-27 08:05

Vores børn er samfundets fremtid! De fortjener den bedst mulige støtte hele deres vej op til voksenlivet.
Pædagogerne fortjener de bedste arbejdsvilkår for at kunne støtte og lære vores børn at omgås hinanden på en empatisk og ordentlig måde samt ruste dem til fremtiden.

Gæst

#49

2015-03-27 08:06

Fordi der er intet der fordre godt arbejdsklima hverken for de små eller de lidt større og slet ikke for de voksne. Stress skal elimineres for børn og voksne.

Gæst

#50

2015-03-27 08:12

Der bør også være en bedre normering omkring multihandicappede, så der kan ske udvikling i stedet for kun at opfylde de basale behov