Minimumsnormeringer NU!

Vi vil have mere personale i vuggestuer, børnehaver og fritidshjem og ungdomsklubber! Vi er mange forældre som er trætte af at der er så få voksne til at passe vores børn i institutionerne. Al forskning viser at jo mere voksen kontakt børn har når de er helt små, jo bedre chancer har de for at klare sig godt senere i livet! Dårlig normering er derfor rigtig skidt både for vores børn og for samfundet på længere sigt.

Regeringens seneste udspil er at der ikke bliver råd til minimumsnormeringer i den nye børnepakke. Det vil vi ikke finde os i! Det er på tide at der bliver indført en lovsikret ret til minimumsnormering.

Vi foreslår at der max må være 3 børn pr. voksen i vuggestue og dagpleje. Max 6 børn pr. voksen i børnehaver, max 9 børn pr. voksen i fritidshjem og max 15 børn pr. voksen i ungdomsklubber.

UNDERSKRIFTINDSAMLING - skriv under på lovpligtig minimumsnormeringer NU! Sammen kan vi få politkerne til at lytte - og gøre en forskel for børnene!

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort på vores side. Forfatteren af indsamlingen vil dog kunne se alle informationerne, som du har oplyst på denne formular.