Retfærdig_Førtidspension_Nu

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Retfærdig_Førtidspension_Nu.


Gæst

#226

2015-06-17 16:35

Har selv været igennem det hele i1995. Vi endte i landsretten og vandt.

Gæst

#227

2015-06-21 19:34

Fordi jeg mener ikke man blir behandlet retfærdigt i systemet.....Vi skal kæmpe og kæmpe i flere år.........Man blir ikke mere rask af den kamp, tvært imod......man blir mere og mere frustreret, føler ikke man blir hørt, nogle gange føles det som om man blir set ned på.....jeg har nu kæmpet i 6 år, står stadig bare inde i systemet....men der nok nogen der har kæmpet længere end jeg......man får den ene sagsbehandler/jobrådgiver efter den anden, ved ikke hvor mange jeg har haft indtil videre, men det mange synes jeg

Gæst

#228

2015-06-21 22:40

Har været i systemet i godt 12 år uden en afgørelse. Min situation bliver ikke bedre... Min livskvalitet er ikke værd at nævne. Lever ikke livet, overlever hver evig eneste dag.

Gæst

#229

2015-06-22 04:55

Jeg skriver under da jeg selv mærker på egen krop, at kommunen gang på gang ikke tager min egen læge, sygehuse eller spec. Læger for gode ord.
Hvis de ikke bruger deres oplysninger, hvorfor skal vi så bruge tid og penge på at få det lavet til dem, og bruge flere måneder på svar.

Gæst

#230

2015-06-22 11:58

Jeg har kæmpet i 15år for at få tilkendt en førtidspension .. Har sygdommen Fibromyalgi .. Har alle lægelige papirer på jeg ik kan stå til rådighed på arbejdsmarkedet .. Heller ik med særlige skånehensyn .. Har smerter 24 timer i døgnet.. En masse følgesygdomme samt vægttab, hårtab & hyppige infektioner m m.. Har sådan set levet på kontanthjælp/overlevelseshjælp hele mit voksne liv .. Har overvejet at sige farvel til det hele.. Det er en magtesløs kamp, som man ik vinder alligevel ( at søge en førtidspension )

Gæst

#231

2015-06-23 08:09

Det er jo vanvid at man ikke tildeler førtidspension til mange flere. Der er ikke jobs til alle så lad da syge og handicappede få en førtidspension

Gæst

#232

2015-06-23 15:12

Retssikkerheden for de svage

Gæst

#233

2015-06-23 19:14

Fordi min stakkels mor har kæmpet en brav kamp med det offentlige i alt for mange år. Ca. 8 år, nu må det være nok, giv hende fred og ro i stedet for stress og jag.

Gæst

#234

2015-06-23 19:59

Jeg har selv været igennem systemet da jeg har fået slidgigt i nakken for 7år siden.

Gæst

#235

2015-06-23 22:25

Fordi det må være den lægefaglige viden,som skal tage de beslutninger. Og ingen fra kommunen, de har ikke kompetance til det.

Gæst

#236

2015-06-24 07:17

Fordi jeg selv er førtidspensionist

Gæst

#237

2015-06-24 20:16

har selv været igennem møllen

Gæst

#238

2015-06-25 07:45

Det er i forvejen dybt umenneskelige vilkår førtidspensionisterne har gennemgået for i det hele taget, at få tilkendt førtidspensionen. Der skal IKKE lægges yderligere pres på dem!
Derimod mener jeg der bør være mere lempelige vilkår i forhold til hvis man f.eks. bor sammen med en arbejdende ægtefælle, for pensionen er kalkuleret i forhold til hvor meget ægtefællen tjener, og derfor er det ikke muligt for ægtefællen at tjene ekstra på overarbejde, eller som pensionist at have en lille ekstra-tjans, da det indvirker på førtidspensionen.

Gæst

#239

2015-06-25 11:25

Lægerne er professionelle og det er kommunerne ikke når det gælder helbredsmæssige afgørelser - kommunerne er mest professionelle i kassetænkning og det er langt fra til gavn for deres borgere - der er tale om mennesker og de ikke ting som kan ses som sort og hvidt - behandl de syge ordentlig så de har mulighed for at fungere en lille smule med den sygdom og handicap de har og lad dem får ro på en førtidspension hvis de foretrækker det frem for et fleksjob som kommunen alligevel ikke kan finde til dem - jeg taler både som privat person og som Landsformand for LFA Landsforeningen for Person- og Arbejdsskadede.

Gæst

#240

2015-06-25 11:30

Lægerne er professionelle og det er kommunerne ikke når det gælder helbredsmæssige afgørelser - kommunerne er mest professionelle i kassetænkning og det er langt fra til gavn for deres borgere - der er tale om mennesker og de ikke ting som kan ses som sort og hvidt - behandl de syge ordentlig så de har mulighed for at fungere en lille smule med den sygdom og handicap de har og lad dem får ro på en førtidspension hvis de foretrækker det frem for et fleksjob som kommunen alligevel ikke kan finde til dem - jeg taler både som privat person og som Landsformand. for LFA Landsforeningen for Person- og Arbejdsskadede. Udover jeg er Landsformand fungerer jeg også som bisidder- og partsrepræsentanter for vores medlemmer ved de offentlige instanser når de er kørt fast i det offentlige system.
LFA Landsformand Inga Lund

#241

2015-06-25 12:24

Lægerne er professionelle og det er kommunerne ikke når det gælder helbredsmæssige afgørelser - kommunerne er mest professionelle i kassetænkning og det er langt fra til gavn for deres borgere - der er tale om mennesker og de er ikke en " ting " som kan ses som sort og hvidt - behandl de syge ordentlig så de har mulighed for at fungere en lille smule med den sygdom og handicap de har og lad dem får ro på en førtidspension hvis de foretrækker det frem for et fleksjob som kommunen alligevel ikke kan finde til dem  - jeg taler både som privat person og som Landsformand for LFA Landsforeningen for Person- og Arbejdsskadede. Udover over at være landsformand fungerer jeg også som bisidder og partsrepræsentant for vore medlemmer som er kørt fast i det offentlige system såvel ved kommunerne som ved Arbejdsskadetyrelsen.


Gæst

#242

2015-06-27 08:16

Jeg skrev under fordi alle skal behandles ordentligt ,især når de bliver syge !

Gæst

#243

2015-06-27 08:19

Fordi det er et KÆMPE problem i Danmark at vi lukker øjnene for at vi nedslider mennesker, ignorerer de syge og sender dem ud i fattigdom. Samtidig gør vi situationen for de syge værre ved at tillade at politikerne taler nedladende om dem istedet for at storkontrollere kommunernes behandling af syge. Gældende love blir jo ikke overholdt, og lægerne blir talt ned til ved at ignorere deres afgørelser. Det er grotesk! Der er mange måder at hjælpe syge på socialt som ikke bliver afsøgt og afprøvet.

Gæst

#244

2015-06-27 09:11

jeg underskrev denne da jeg selv har været langtidssygmeldt siden 2006 på kontanthjælp og ik har været i andet end et forløb som blev afbrud af sygdom

Gæst

#245

2015-06-27 09:11

Først oplevede jeg beukratiets system da min far blev skadet af opløsningsmidler som typograf på Berlingske
Og siden på egen krop nu hvor jeg har fået forkalkning i de 3 nederste ryghvirveler og mine knogler som følge deraf smuldrer langsomt og bliver knust af trykket som ryggen bliver udsat for hver dag og marven derfor presser ud på nerve trådende et liv i smerte helvede
men det jo bare min egen skyld hmmm

Gæst

#246

2015-06-27 09:22

Det lykkedes for mig at få en førtidspension pga psykisk sygdom, men jeg ved fra rigtig mange at det ikke er en selvfølge. Kender syge mennesker der står helt uden indtægt og det system der skulle hjælpe dem, har gjort dem identitetsløse.

Gæst

#247

2015-06-27 09:29

Fordi jeg gerne vil støtte de mennesker der har brug for førtidspension.

Gæst

#248

2015-06-27 10:07

Der er alt formage, som kun bliver dårligere af div. undersøgelser og konflikter i systemet vder. disse.

Gæst

#249

2015-06-27 10:32

Folk bliver i 10-20 år parkeret på ressouceforløb i kontanthjælps systemet, hvor de bliver tvunget ud i arbejdsprøvninger uden mening. Det er syge mennesker, der ikke får mulighed for afklaring på alle fronter.

Gæst

#250

2015-06-27 10:49

Fordi borgeren skal have sin retssikkerhed tilbage. Det skal være lægefaglighed der gælder og ikke kommunens økonomiske interesser.