cykelsti-bagmarken

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen cykelsti-bagmarken.


Gæst

#1

2014-06-24 13:20

Det er SÅ fjollet, at den cykelsti aldrig er blevet lavet færdig...
mandy maria elmeskov
Underskriftindsamleren

#2 Re:

2014-06-24 14:42

#1: -

ja meget.. håber det bliver til noget nu!

Ann Gregersen

#3

2014-06-24 18:40

Jeg har samme problem i forhold til min datter, hvilket betyder,at hun sidder et par timer om efter middagen og venter på, at jeg får fri og kan hente hende. Alternativt kunne hun cykle til bussen i ST. Merløse. Vi mener dog ligeledes, at vejen er alt for farlig at køre på, når man er en blød trafikant. Måske en aktion fra alle elever på skolen?
Janniee Priskorn

#4

2014-06-24 22:21

Som forældre ønsker man både et sundt liv for sig selv og ungerne! Men at cykle med dem de 7 km frem og tilbage til børnehave/skole sker ikke så længe der ikke er en cykelsti.

Gæst

#5 Den brudte aftale

2014-06-25 05:08

Måske skal vi lige præcisere at det er den cykelsti som blev lovet hele vejen fra Stenlille til St. Merløse. Sorø Kommune holdt deres del af aftalen og lavede cykelsti fra Stenlille til kommunegrænsen, efter lidt bøvl lavede Holbæk kommune de sidste par 100 meter til Frejaskolen på Bagmarken, men svigtede at færdiggøre den mod St. Merløse.

Gæst

#6

2014-06-25 06:53

Jeg kører selv på denne strækning hver dag, og synes det er helt absurt, at der ikke er cykelsti på det "lille" stykke mellem St. Merløse og skolen/børnehaven/vuggestue/stoppested for Benløse banen. Der er cykelsti hele vejen fra Ringsted til St. Merløse, og på den anden side af skolen, er der igen cykelsti.
Jeg ser hver dag cykler på strækningen, og når solen står lavt, kan det være rigtig svært at se cykellisterne. Der bliver kørt stærkt på strækningen. Jeg er flere gange blevet overhalet, selvom jeg køre 80 km/t, og ikke synes jeg har noget specielt godt udsyn.
mandy
Gæst

#7

2014-06-25 10:29

Ja de svigtede aftalen. Håber de lytter til os alle! Ikke kun os med børn i skolen og børnehaven, men også alle de andre som ville kunne cykle trygt og mange flere ville begynde at cyklen den vej. Selv de ældre som kører på el scooter og, dem som vil gå en tur... Det er så kort et stykke de mangler, så vi må tro på vi bliver hørt.

Min datter har nu skrevet sit brev til borgmesteren og er så stolt.

Tror jeg vil efterspørge på skolen om eleverne må skrive et brev med forældrenes tilladelse og forhåbentlig opbakning :-)

Linettekruuse

#8 Re: Den brudte aftale

2014-06-25 17:45