Café Havslapning skal bevare sit udeserverings areal.

Underskriv her hvis du fremover ønsker at Café Havslapning skal bevare sit lille hyggelige udeserverings areal, samme sted ved kajen som hidtil.
 FORTSAT_UDESERVERING_I_SOLEN1.jpg

Dragørs kommunalbestyrelse har efter 3 års tilladelse til Café Havslapnings udeservering langs kajen nu besluttet, at denne tilladelse ikke forlænges. Lykkedes det ikke at ændre denne beslutning, mister caféen selve dens eksistensgrundlag.

Frem mod kommunalvalget tilkendegav hele tre partier samt flere lokale politikkere deres fulde støtte til Café Havslapnings forsatte udeservering samme sted som hidtil. Virkeligheden viste sig dog at blive en anden og blot 17 dage efter kommunalvalget afslog kommunalbestyrelsen en ansøgning om forlængelse af udeserverings arealet. Derimod blev et forslag, som umuliggør caféens muligheder for udeservering i solen vedtaget - alle stemte for, på nær en enkelt som undlod at stemme.

Sideløbene med afslaget til Café Havslapnings forsatte udeservering langs kajen, er der ellers bevilget en masse tilladelser til andre lokale erhvervsdrivende. Der er etableret et flisebelagt udeserverings areal til byens to bedst beliggende caféer, samt givet tilladelse til en 1000m2 café på havnen. Der er givet tilladelse til udeservering stort set alle steder på gågaden. Sejlklubbens har opnået bevilgning for udvidelse af deres cafés udeserverings areal. Der er endda givet tilladelse til café og servering ud for privat bolig. Derudover er der bygget en krabbebro og dertilhørende borde/bænke sæt, og en 8 m. lang bænk, blot få meter fra Café Havslapnings tidligere udeserverings areal.

Alle ovenstående er gode initiativer og til stor gavn for byen, så hvorfor skal Café Havslapnings små 30m2  hygge og havnestemning langs kajen, ikke længere være én af disse gode initiativer og være med til at udgøre bybilledet?

Skriv meget gerne under, hvis du støtter den forsatte mulighed for udeservering samme sted ved kajen til Cafe Havslapning.
Kopier gerne dette link

og videresend til venner og bekendte, der kan have interesse i at støtte op om Café Havslapnings videre eksistens.

Poul Hein

Poul Hein. Cafe Havslapning    Kontakt forfatteren af dette andragende