Bevar idyllen ved Lyngsbæk Strand

Skriv under for at bevare idyllen ved Lyngsbæk Strand.

Vi har startet denne underskriftsindsamling for at modsætte os planerne om at anlægge en turistattraktion af internationalt format midt i sommerhusområdet Lyngsbæk Strand (det sådan Nationalpark Mols Bjerge beskriver projektet). Placeringen er valgt, bl.a. da den forventes at tiltrække flest mulige turister. Projektet indebærer oprettelse af busparkering, toiletter, besøgscenter midt mellem vores sommerhuse og den skønne eng.

Der er mange sympatiske elementer i Nationalparkens projekt, som vi håber kan realiseres, det rigtige sted. Men projektet vil få alvorlige konsekvenser for områdets ro, natur herunder ynglende dyreliv i engen, og det vil medføre en betydelig stigning i trafik og støjniveau. Lyngsbæk Strand er ikke egnet til et sådant center, og vi ønsker at bevare idyllen, dens unikke skønhed og naturlige integritet, samtidig med at vi forhindrer overbelastning fra en uholdbar tilstrømning af besøgende på grund af den planlagte undervandstunnel og besøgscenteret.

En bæredygtigt udnyttelse af Nato-området ved Lyngsbæk    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift En bæredygtigt udnyttelse af Nato-området ved Lyngsbæk tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi visser ikke disse oplysninger offentligt online.