Bebyg de 27 grunde på Sven Brasch Vej i Borup i naturtro farver.

Det blev i 2003 vedtaget, at der skal bygges 27 parcelhuse på Sven Brasch Vej i Borup (også kaldet “Tuen”). Den 1. marts 2018 godkendte Klima & Planudvalget udarbejdelsen af en ny lokalplan 1083, som skulle erstatte den gamle lokalplan 116.

Desværre har Klima & Planudvalget den 16. august 2018 helt uforståeligt stadfæstet den gamle lokalplan fra 2003, hvori det er et krav, at husene bygges med røde tage, samt røde eller gule mursten.

Vi vil med vores underskrifter gerne gøre Klima & Planudvalget, samt Køge kommune opmærksom på, at et stort antal borgere, samt eventuelle købere af byggegrunde ønsker et tillæg til den gældende lokalplan.

Tillægget skal bevilge lovlig opførsel af huse med sorte matte uglaserede tagsten, samt mur i naturtro farver, da dette vil være mere tidssvarende byggeri i 2018 - samt knapt så iøjnefaldende, som rødt og gult ude i “Tuens” smukke natur. Desuden vil naturlige farver som sort, brun og sandfarvet harmonere bedre i det omkringliggende byggeri, der alle har haft frie materialevalg og arkitektur.

Hjælp os med at skaffe opmærksomhed på muligheden for, at opføre tidssvarende huse, med materialevalg og arkitektur i overensstemmelse med områdets generelle karakter og miljø.

Vi ønsker et tillæg til lokalplanen - og ved sammen at afgive vores stemme, håber vi på at blive hørt.

På forhånd TAK!8236C9B2-6EE2-4A6F-9B55-B8C7E9B7FEB8.jpeg

Beboere på Sven Brasch Vej (“Tuen”)    Kontakt forfatteren af dette andragende