Solcellepark Kejsegården - NEJ TAK

Kommentarer

#1

Solceller skal op på tagene.
Landbrugsjord skal friholdes for solceller.
Produktion af el skal ske tæt på forbrugerne.
Naturen skal ikke skæmmes af solceller.
Landsbyer skal ikke “pakkes” ind i solcelleparker.

Niels Lyder Andersen (Ålsrode, 2023-08-03)

#2

Det begynder så småt at gå mig på nerverne, alle taler om klimaforandringer og at det at placere solcelleparker blandt andet er løsningen.

Først og fremmest producerer Danmark mere strøm, end det selv har brug for og er afhængig af at sælge den overskydende strøm.

Men det går ikke så nemt, de andre lande, primært Tyskland, producerer også selv strøm og har de strøm nok slukker de bare for de danske vindmøller.
Problemet er velkendt.

Hvad med operatørerne af vindmøller og solcelleanlæg, Brian Basse (Ålsrode Smede) påpegede, at når der er en overproduktion af el, har operatøren af ​​et anlæg pludselig negative omkostninger.
Jeg havde også denne oplevelse og måtte indse, at jeg pludselig betalte mere.
Sådan forestillede jeg mig ikke at investere i et solsystem dengang.

Hvor er politik på vej hen?

Hvis jeg er tagdækker, smed, Tømrer m.m. ønsker at være, har jeg brug for uddannelse for at kunne udføre dette job.
Som politiker behøver jeg ikke nogen uddannelse for at varetage et embede efter et valg, partimedlemskab er helt tilstrækkeligt.
Men politikerne er nødt til at få råd for at kunne løse de kommende problemer, og det er der, det svage punkt ligger. Det er netop disse rådgivere, der åbner døren for lobbyister, som så på et tidspunkt sidder ved bordet og skriver love med ned.

Vi (befolkningen) bliver bedt om at tage del i den grønne omstilling hver dag.

Hvorfor tillader de enkelte kommuner så ikke at installere solcelle på tagene, infrastrukturen er der, borgerne kan også være med og tjene penge på den grønne omstilling, for i sidste ende er det os, folket, der skal støtte og opfylde hele historien.

European Energy skriver, at de ikke ville bygge solcelleanlæg på marker, der bruges til fødevareproduktion.

Det gælder åbenbart ikke for Ålsrode, her bruges alle marker til fødevareproduktion, eller hvorfor bygger man korn m.m. kl ?

Vi er også nødt til at tænke ud af boksen, vi er i øjeblikket i en varm krig i Europa, selvom vi ikke har nogen kamptropper i krigen, det økonomiske aspekt er ikke ubetydeligt, Rusland har annulleret kornaftalen med Ukraine og er begyndt at udvinde Sortehavet og erklære alle skibe, der ønsker at transportere korn, for fjendtlige objekter. Rusland trykker på aftrækkeren og forsøger på den måde primært at skade Europa og ønsker at udsulte det.

Fordi det ikke primært er de fattige lande i Afrika, der får kornet, når 80 % af kornet Europa, hvorfra det så distribueres. Det er her Putin vil begynde at skade Europa.

Verden er i en opbrudstilstand, som min politiklærer forudsagde for 40 år siden, på grund af klimaforandringer, energikrisen osv., har vi fundet ud af, at alt er ved at ændre sig, at alt det, der før gav os stor glæde, pludselig er dyrt og måske endda langt væk.

Det er tilrådeligt at handle klogt, og det hjælper heller ikke at dæmonisere dem, der er engageret i at omdanne landbrugsjord til industrijord.

Man skal bare vide, at et helt dyrket landskab forsvinder, den rekreative værdi af et landskab er væk, industrijord bliver aldrig til landbrugsjord igen, for slet ikke at tale om at investere i sådan et anlæg, det kan også føre til ruin, hvad så, så har man pludselig en industriruin i nabolaget, vil man det?

Det er nu op til politikerne, i vores tilfælde Norddjurs kommune, at erkende, at placeringen af ​​solcelleanlæg ikke skal og må gennemføres i vores tilfælde, nabokommunerne viser vejen, de placerer deres anlæg på tage (Århus kommune), hvilket betyder, at der er en jurisdiktion, der tillader dette og belønner dem, der er villige til det.
Hvis disse anlæg opføres på kommunens tage og på alle offentlige bygninger samt mange private tage, vil vi have strøm nok til at forsyne også vores industri med tilstrækkelig strøm, fordi vi producerer så meget, at vores vindmøller til tider skal stå stille.

Det er tid til at indse, at man ikke kan dyrke korn på tage, vi skal behandle vores ressourcer med omhu, så vi stadig kan have vores mad i tilstrækkelige og overkommelige mængder i morgen.

Max Hilber (Grenaa, 2023-08-03)

#4

Jeg bor i Ålsrode og mener det samme som i teksten.

Lars Christian Larsen (Grenå , 2023-08-03)

#6

Jeg bor i Ålsrode og har samme standpunkt som i teksten ovenover

Camilla Larsen (Grenå , 2023-08-03)

#7

Jeg er barnefødt i Ålsrode, og kommer der stadigvæk og besøger noget familie.
Det vil være en stor fejl at ødelægge området med solceller.
Enten placerer dem på tage i industri områder, så strømmen produceres, hvor den skal bruges. Eller hvis den absolut skal placeres ude på landet, så på dårlig landbrugsjord og min 1 km -gerne mere - væk fra bebyggelse.

Pia Edvart (Grenå, 2023-08-03)

#8

Det er forkert at placere et solcelleanlæg i et kuperet område meget tæt på en landsby. Der vil være store gener både på synligheden men også på den støj det afgiver

Marianne Lundbøl (Grenå, 2023-08-03)

#9

Er imod opsætning

John Storgaard (Ålsrode, 2023-08-03)

#11

Det er spild af landbrugs jord , skulle der være energi produktion , så kunne man kombinere marker og vindmøller !

Jack Rasmussen (Ålsø , 2023-08-03)

#12

Der skal ikke være solceller på rigtig god landbrugsjord

Marit Nielsen (Ålsrode, Grenå, 2023-08-03)

#14

Jeg bor i en dejlig Landsby og jeg nyder markernes forskellige årstider og forstår ikke at der ikke kan etableres Solceller uden for bebyggelse, i stedet for, at ødelægge en hel landsby!

Karin Inge Poulsen (8500 Grenaa, 2023-08-03)

#15

Jeg bor i ålsrode 0g er enig i opslaget

Dorte melin (Grenå, 2023-08-03)

#16

Jeg har venner i det berørte område og mener ikke solceller på god landbrugsjord er gennemtænkt .

Jytte Andersen (Grenå, 2023-08-03)

#17

Jeg er imod tilfældige placerede solcelle anlæg, som ødelægger miljø og natur.

Steen Vogt (Ålsrode , 2023-08-03)

#18

En solcelle park skal ikke ligge i naturskønne omgivelser. De skal ligge langs motorvejen som i Tyskland, eller på tagene af bygninger.

Ole Stoffer (Grenaa , 2023-08-03)

#20

Jeg siger nej til solceller, da jeg mener, at de skal placeres på minimal jord og ikke på god landbrugsjord og tæt på en skøn landsby, som er omgivet af flotte marker.

Henriette Møller Larsen (Ålsrode , 2023-08-03)

#21

Jeg er imod solceller på god landbrugsjord der skal bruges til at producere fødevarer på, og solceller skæmmer vores utrolig smukke natur. De fylder simpelthen for meget i forhold til hvad de producerer. Så hellere nogle vindmøller der ikke fylder ret meget. Vores huse falder også i værdi. Solceller skal ligge på tagene i byerne, hvor strømmen jo også skal bruges.

Kirsten Mikkelsen (Ålsrode, 2023-08-03)

#22

Der er et voldsomt indgreb i landskabet og naturen i et meget smukt område der har mange landskabelige kvaliteter.

Steen Ingvard Nielsen (Ålsrode, 2023-08-03)

#23

Jeg bor i en smuk by, med flot natur, som det gerne skulle blive ved med at være.

Simone Glad Jørgensen (Grenaa, 2023-08-03)

#24

Jeg er enig med Lene vedr. dette solcelle anlæg.

Hanne Allermann (Ålsrode, 2023-08-03)

#25

Af rigtig mange grunde, ikke alle kan nævnes her. Størrelse og beliggenhed, , god landbrugsjord, bruges forkert, ødelæggelse af flora og fauna, natur, ejendomsværdi forringelse

Annette Veie Bast (Ålsrode, 2023-08-03)

#27

Det er absurd at by og god jord, natur skal spoleret.

Kim Poulsen (Grenå , 2023-08-03)

#30

Fordi det vil være fuldstændig fejlplacering og vil ødelægge naturen i området.. Ved der er andre steder de har problemer med støj fra solceller😡

Rikke Iversen (Grenaa, 2023-08-03)

#32

Placering vil ødelægge den skønne by og noget af det bedste landbrugsjord😢

Tove Gleerup (Grenå, 2023-08-03)

#33

Det er en tåbelig placering, når der er bedre alternativer.

Per Birkelund (Grenaa , 2023-08-03)

#34

Skal ikke være i et boligkvarter eller omringe en by.

Allan Sandholdt (8500 Grenå , 2023-08-03)

#35

Vi står i Torrild ved Odder i samme situation hvor man ønsker næsten 100 ha solceller og 20 ha biogasanlæg/hybridanlæg meget tæt på vores landsbyer

Henriette Toftegaard (Odder, 2023-08-03)

#38

fordi det er på tide at vi gør tingene rigtig, og ikke med hovedet under armen.
Jeg er enig i som nævnt, at hvis vi vælger solceller som en del af løsningen skal vi som minimum, og aller første omgang benytte os af allerede optaget plads, og eller langs motorvejsstrækninger hvor det giver mening.
I min optik er det ikke grønt at stjæle endnu mere fra naturen i form af at plastre den til med solceller så langt øjet rækker, vi skal tvært imod give mere plads til den, og f.eks dyrene i den, hvis noget skal vi forbedre den.

Lærke Maya (Ringsted, 2023-08-04)

#39

Jeg er enig i artiklens indhold.

Henrik Frandsen (Skanderborg , 2023-08-04)

#41

Jeg kæmper selv indædt mod solcellepark her hvor jeg bor - og jeg er dybt modstander af, at der opføres solcelleparker i naturen. Solceller skal på tage og som overdækning ved parkeringspladser.

Marianne Kron (Ringsted, 2023-08-04)

#42

Fordi jeg er modstander af en solcellepark i min baghave.

Annemette Broni (Grenaa , 2023-08-04)

#46

Jeg ønsker at bevare vores smukke natur omkring vores lille by. Landbrugs jord er til dykning af fødevarer

Lillian Mikkelsen (Grenaa , 2023-08-04)

#48

Solceller bør ikke anlægges på landbrugsjord som ikke er lavbundsjord.
https://klimalavbund.dk/1?center=615230%2C6246247&zoom=7.3&layers=59%2C6

Jeppe Koefoed (Virum, 2023-08-04)

#54

Jeg flyttede til Ålsrode for knap 3 år siden, da jeg opdagede hvor fredfyldt og naturskønt her er.

Jeg lever af at være socialpædagog, hvilket på mange måder er en livsstil. I min fritid er jeg dybt afhængig af at befinde mig i naturskønne og åbne områder lige præcis som Ålsrode og omegn, hvor jeg kan lade op og beskytte mit mentale helbred - så jeg kan være den bedste udgave af mig selv for min familie, og ikke mindst de udsatte børn og unge i specialklasse rækken, som jeg arbejder med til hverdag.

Jeg er bekymret for at solcelleparken i sin helhed med larm, usikkerhed ift. fremtid og ødelæggelse af den natur som jeg trives bedst i, vil nedsætte min livskvalitet i en bekymrende grad.

Mivhelle Thomsen (Ålsrode, 2023-08-04)

#58

Jeg skriver under fordi :
1. Lukkede i vores skole så nedlagde i de fleste bus ruter , nu skal vi så pakke vores skønne natur omkring Ålsrode og Ålsrode ind i en kæmpe solcelle park……. Come on det kan i sgu gøre bedre.

Martin Nicolajsen (Ålsrode, 2023-08-04)

#61

Det er for tæt på byer

Torben Larsen (Skanderborg, 2023-08-04)

#62

Jeg bliver nærmeste nabo til solcelle anlægget

Benthe Andersen (Ålsrode, 2023-08-04)

#63

.....fordi det er ødelæggende for et lille samfund at blive omringet af glas og stål næsten hele vejen rundt. Jeg begriber ikke, at nogen overhovedet kan finde det i sig selv at mene, det er i orden. Jeg er FOR solenergi og jeg er heller ikke afvisende overfor, at en mindre del af de planlagte arealer om Ålsrode, benyttes til solceller, men at placere solceller helt tæt op ad byen på alle landbrugsarealer lige med undtagelse af de kystnære arealer, er overlagt mord på et lille, blomstrende samfund.

Susanne Bie (Grenå, 2023-08-04)

#64

Jeg er modstander af solcelle parken. Skal ikke ligge så tæt på by og landejendomme. Vi flyttede ikke på landet for at få søvnen og udsigten spoleret af grimme solceller.

Gitte Rasmussen (Sdr Homå, 2023-08-04)

#65

Solcelleparker bør ikke ligge i bakket terræn.
Lægges tæt på byerne, hvor der bruges meget strøm.

Mogens Mønsted (Vejle, 2023-08-04)

#66

Mine forældre bor i ålsrode hvor jeg er opvokset.

Malene Masannack (Holstebro , 2023-08-04)

#67

Jeg mener absolut ikke man skal anvende god landbrugsjord til solcellepark. Solceller skal på tagene i storbyerne hvor strømmen skal bruges. Vi må tænke på fødevareproduktionen, og ikke kun på grøn omstilling. Jeg er opvokset lige ved det berørte område, og mine forældre bor der stadigvæk. Det vil blive en skamplet for det fantastisk smukke område.

Linda Vahle Pedersen (Rønde, 2023-08-04)

#68

Det skamferer de smukke omgivelser

Pia Bjerregaard (Grenaa, 2023-08-05)

#69

Jeg skriver under fordi placering af solcelleanlægget ved Ålsrode er helt hul i hovedet og fordi jeg mener, at Norddjurs kommune bør tage deres forvaltningspraksis vedr. placering og godkendelse af solcelleanlæg op til revision. Solceller bør placeres på et hensigtsmæssigt sted, fx der hvor strømmen skal bruges og på dårlig jord i stedet for på god landbrugsjord.

Jeg mener, at Norddjurs kommune bør slå kold vand i blodet og se til andre kommuner for at lære af deres erfaringer, inden de søsætter projekter, der gør mere skade end gavn.

Sofie Andersen (Brabrand, 2023-08-05)

#75

Hvorfor bliver solceller ikke anbragt på store bygninger, for eksempel på de store tage i trandportcentrene, industribygninger, vore boligkomplekser og offentlige institutioner. Eller på skrænterne ved motorveje og jernbanelinier?

Karen Andersen (Lille Skensved, 2023-08-05)

#76

hold nu op med at sætte disse grimme larmende anlæg tæt på beboelse, smid lortet op på nogle hustage eller ud i nogle industriområder langs motorvejen

knud hansen (ringsted, 2023-08-05)

#79

Solceller skal placeres ovenpå på hustage, fabrikker m.m. og ikke nede på marker og grønne områder, da det er vigtigt at bevare vores natur og dermed biodiversiteten.

Annette Melin (8500, 2023-08-05)

#82

Solcelleanlægget ligger for bynært.

Tina Therkildsen (8600, 2023-08-05)

#84

Solceller skal ikke ligge på god landbrugsjord i det åbne land til stor gene for mennesker og dyr.
Solceller skal placeres i industriområder og på tage af offentlige bygninger samt private boliger

Paul Thillemann (Ålsrode, 8500 Grenå, 2023-08-05)

#85

Forkert placering , brug tagene

Jørn Andersen (Grenå, 2023-08-05)

#87

Solceller skal ikke optage plads for kornafgrøder - der er mangel på mad i verden. Det er i orden at placere dem på dårlig jord, hvor det ikke generer naboers udsigt. Køb nogle magre arealer og placer dem der.

Anni Schmidt (Grenaa , 2023-08-05)

#88

jeg vil gerne have vi bevarer de grønne områder omkring os.

Michelle Dars (Balle, 2023-08-05)

#89

Jeg er imod solcelleanlæg på landbrugsjord.

Frede Breinholt (Balle, 2023-08-05)

#91

Jeg skriver under fordi jeg synes det er en meget dårlig ide at placere solceller klods op og ned af en lille landsby og langt væk fra hvor energien skal bruges

Jane Rasmussen (Grenaa, 2023-08-05)

#93

Det vil ødelægge naturen og den dyrebare landbrugsjord

Jeanette Christiansen (Balle, 2023-08-05)

#96

Solceller skalikke ligge på landbrugsjord

Gudrun Fransen (Ebeltoft, 2023-08-05)

#98

Jeg syntes det ikke er passende at bruge arealer som ligger så tæt på bebyggelse.

Lise Broe (Trustrup, 2023-08-05)

#99

Er imod st bruge god landbrugsjord til solceller, når der er,ange andre muligheder for placeringen

Bent Mikkelsen (Grenaa, 2023-08-05)

#100

Fordi jeg er af den årgang hvor man lærte at fornuften vinder ,
Fornuften er IKKE solceller i naturen , og med tanke på hvor mange folk der er på jorden om 30 år så tror jeg sku vi for brug for alle markere fremover .
Bast

Peter Bast (Ålsrode , 2023-08-05)

#104

Hvorfor bruge god landbrugsjord, når andet er muligt.

Bodil Bänsch (Grenaa, 2023-08-05)

#107

Solcellerne vil ødelægge naturområdet.

Helga Schmidt (Grenaa, 2023-08-06)

#109

Det vil reducere attraktiviteten ved at bo i Ålsrode og dermed landsbyens udvikling.

Det vil nedsætte værdien for alle os der har ejendom i Ålsrode.

Det er god landbrugsjord og der bør vælges steder hvor jorden er dårligere.

Morten Nielsen (Ålsrode, 2023-08-06)

#110

Jeg bor i Ålsrode.

Ove Bachmann Pedersen (Ålsrode , 2023-08-07)

#111

Jeg er imod

Jan bo allermann (Ålsrofe, 2023-08-07)

#113

Man skal placere det rigtigt og ikke spilde jord på forkerte placeringer

Benjamin Mikkelsen (Grenaa, 2023-08-07)

#116

Jeg fuldstændig enige i de ovenstående betragtninger og bifalder bestemt ikke at man skal bruge god opdyrkelig landbrugsjord til solcelleanlæg 🤔✌️

Lars Peter Brosbøl (Balle, 2023-08-08)

#117

Solceller skal på bygninger og fabriksanlæg, på landjorden ødelægger de naturen og udfordrer infrastrukturen.

Esben Schmidt (Grenå, 2023-08-08)

#120

Solceller skal ikke placeres på god landbrugsjord, men på tage og dårlig landbrugsjord langs feks motorveje.

Erik Vedelsbo Falk (Grenaa, 2023-08-08)

#121

Solceller nej tak!! Vindmøller ja tak
Solceller i baghave nej tak!!
Vindmøller langt ude på marken, Ja tak!!

Lars Dybvad Larsen (Ålsrode/ Grenå , 2023-08-09)

#123

Solceller hører ikke hjemme på god, frugtbar landbrugsjord i et af Djurslands mange gamle kulturlandskaber.
Placeringen i byer på de mange tusind kvadratmeter tage bør fremmes og udvikles. Også rent politisk, både kommunalt- og i folketinget- bør disse projekter fremmes.

Hanne Jakobsen (Hornslet, 2023-08-09)

#125

det bliver meget synligt for beboere i ålsrode og vil efter min mening ødelægge en flot natur.
der må kunne findes steder der er mere diskrete til det da det bestemt ikke er kønt.

jens bødker (ålsrode mark, 2023-08-10)

#127

Solceller skal ikke placeres på landbrugsjord. "Grøn omstilling" er Newspeak for natur- og landskabsødelæggelse!

Poul Therkelsen (Ringsted, 2023-08-12)

#128

Jeg skriver under fordi at jeg, i tilfælde af at man starter dette fuldstændigt fejlagtige og forkert placerede projekt op, bliver direkte nabo til anlægget.

Kristian Skov (Balle, 2023-08-13)

#129

Det er fuldstændig forkert. Findes andre metoder.

Damgaard Britta (Lyngby, 2023-08-14)

#131

Jeg flyttede til Ålsrode i 1993, men har altid haft tilknytning til byen. Jeg er stor tilhænger af grøn energi og har selv solceller på en udbygning.
Jeg nyder hver dag at komme kørende på bakken ned til byen og har den fantastiske udsigt ned over Kejsegårdens marker. Jeg ved det er noget af den bedste landbrugsjord og tænker jo på hvor ærgerligt det er at plante den til med solceller.
Placer nu de solceller hvor de skal bruges.
Med venlig hilsen Anette Laursen, Ålsrode

Anette Laursen (Ålsrode, 2023-08-15)

#133

Jeg skriver under fordi, det er helt forkert at ødelægge smuk natur og omgivelser med sådan en park, fordi nogle mennesker kun tænker i penge. Det kan ikke være rigtigt at man som beboer skal “udsættes” for sådan et syn, samt den negative virkning det udover har.

Anja Kjeldsen (Ålsrode, 2023-08-28)

#135

Det er min barndomsby, så jeg ved hvad det vil betyde for livet i byen, hvis denne solcelle park bliver realitet.
Vi skal værne om de små landsby samfund

Diana Jürtz (Hørning , 2023-10-30)

#136

Solceller skal op på bygningstage ect, ikke blokere landbrugsjorden

Hanne Skovrup (8444, 2023-11-18)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...