Mit barn er ikke forsøgskanin: COVID-19

Kommentarer

#17001

Mit barn ikke skal stå i forreste række, når det er en sygdom der er ny og skal bekæmpes.

Trine Grønberg (Viborg, 2020-04-09)

#17003

Det er forkert børnene kan smitte forældrene og hvem skal så passe børnene?? Mange er jo enlige. Skal det være de svageste-bedsteforældrene?

Jytte Jøns (Aalborg, 2020-04-09)

#17006

Mine børn skal ikke være forsøgspersoner i regeringens uvidenhed.

Charlotte Schønbech (Esbjerg , 2020-04-09)

#17007

Er bekymret for vores børn. Vil hellere åbne et andet sted hen for at redde på økonomien.

Khuong Hoang Nguyen (6705 Esbjerg, 2020-04-09)

#17008

Det er ikke børnene det skal gå ud over

Vita Nielsen (Horsens, 2020-04-09)

#17010

Jeg skriver under, fordi jeg mener at det er forkert at åbne i så stor en scala for børneområdet - her tænker jeg særligt på de 0-6 årige. Man kunne have åbnet gradvist og øget nødpasningen, så de forældre som starter deres virksomheder op igen får mulighed for pasning og dem der er hjemsendt holder deres børn på matriklen.
Så var der måske en chance for at overholde retningslinjerne for hygiejne og afstand i nødpasningstilbudene, samt tilgodese børnenes behov for nærvær.
Det undrer mig også at forsamlingsforbudet består (max 10 mennesker forsamlet), men man gerne må være mere end 10 i børnehaverne/vuggestuerne....
De voksne burde gå forrest, ikke børnene. Vi voksne burde passe på de syge, de ældre og børnene, både fysisk og psykisk. Og først sende børnene ud i dagtilbudene, når alt er mere normaliseret og der ikke er behov for skrappe retningslinjer.
Vi står altså midt i en pandemi, som ingen kender udfaldet af.

Signe Kafusha (Rykkerup , 2020-04-09)

#17012

Jeg er meget bekymre at mine bliver smitte osv.

Samer Mohamad Ahmad Motalavej 52 2 tv (Korsør, 2020-04-09)

#17019

Det er den forkerte måde at genåbne Danmark på. Min søn kan ikke tage til frisør og være 1-1 med frisøren i en butik... Men han må gerne tage i skole, hvor smittefaren er steget med 100 procent siden de stoppede.... Hvorfor ikke opstarte de små private virksomheder først og så stille pasning til rådighed for dem som har behov. Skolen melder alligevel ud det er “nødundervisning”.... Og mange er alligevel hjemme og det burde være i alles interesse at det fortsætter...
Der er noget I ikke siger, når I åbner på denne måde. Når man selv har arbejdet inden for børne/unge så ved man også at rengøring to gange om dagen ikke kan foregå... Det er urealistisk - så igen hvorfor stille tårnhøje krav til børn når man kunne starte på en anden måde der er mere hensigtsmæssig.

Cathrine Møhl (Taastrup , 2020-04-09)

#17022

Jeg skal sgu ikke smittes af det lort. Folk er jo syge i ugevis og nogle får ødelagt deres lunger permanent, så forstår ikke hvorfor befolkningen absolut skal smittes, især når det strider imod WHOs anbefalinger.

Niels Nothdurft (Åbenrå, 2020-04-09)

#17024

jeg har børn og familie der er i risikozonen

Martin Ahlgren (jyderup, 2020-04-09)

#17026

Jeg er helt enig i at det ikke skulle være de små selv om man mener de ikke er i ligeså stor risiko for de blir smittet denne her virus kan være mere farlig end vi tror så tag ogs der kan passe på ogs selv så jeg mener det skulle være også som kan passe bedre på os selv et opråb stop det og så tag ogs som kan spritte hænder og passe på ogs selv

Emil Schæffer (Stor Merløse, 2020-04-09)

#17030

Jeg skriver fordi min barn skal ikke være en forsøg.

Laura Juozaponyte (Helsingor, 2020-04-09)

#17032

Der er også børn der dør. Der er også børn fra 0-5 klasse der har forælder der er +50år. Man ved ikke om man kan smittes flere gang.
Vi er kun i 4 uge for fff . lad dem der vil åben deres caféer butikker osv tage deres egen beslutning om de vil og lad folk selv tage beslutningen om de vil gå ud.ikke tving nogle til at skal sende deres børn i skole og blive smittet.

Lone Christensen (7752, 2020-04-09)

#17042

Jeg skriver under fordi jeg synes det er alt for tidligt at sende vores børn afsted, (børnene i børnehaven) de forstår ikke at pædagogerne ikke må kramme og trøste, de kan ikke automatisk holde afstand, og de går ikke hen og spritter deres hænder af. Min søn glemmer at holde sig for munden når han hoster eller nyser og så er det allerede en smittekæde der.
Jeg kan heller ikke se hvordan børn i indskolingen skal kunne være 9 elever til 1 lærer (max 10 personer samlet)
plus jeg er bekymret for når de skal holde frikvarter
Jeg er selv mor til to drenge på 6 og 8 år og jeg læser til pædagog og mit uddannelsessted åbner ikke før 10 maj, så det synes jeg også de små skal afsted, send de store klasser afsted først, og få afviklet eksamener så de kan få et bevis

Katrine Rønnest Larsen (Aalborg SV, 2020-04-09)

#17045

Jeg skriver under, fordi det ikke skal handle om økonomi. Corona kommer til at koste mange flere mennesker livet, og derfor skal vi ikke tage chancer. Det er alt alt for risikabelt.
Min kære søn, mit guld, skal ikke i skole og kæmpe imod en virus vi ikke kender. ØV!!

Alev Ünal Akkaya (Køge, 2020-04-09)

#17047

børnene skal ikke være forsøgs kaniner, og mette frederiksen må snart fortælle, om hun vil stoppe virus, eller hun vil have flokimmunitet

flemming jensen (lyngby, 2020-04-09)

#17049

Jeg skriver fordi jeg vil ikke have at mine børe starter på skolen og daglig institutioner lige efter påske. Jeg er bange for mine børn pga corona .

Ammara Tabassum (København, 2020-04-09)

#17051

Fordi det er det rigtige

Christian Bohn hansen (Greve, 2020-04-09)

#17053

I believe more time and facts (not wild assumptions with no real medical background) are needed to take a decision to start opening up. Also, as a pregnant woman, i strongly disagree with risking my kids lives, just because a politician decided she knows better than doctors.
For shame, there isn't even a virologist involved or at least giving advise. I refuse to put my kids' lives to support this extreme decision, based on nothing but assumptions of a woman who's speeches will soon remind us of some quit radical and old leader from ages back...

Polina Chobanova (Kolding, 2020-04-09)

#17055

Jeg er bange for at sende min datter afsted i 1. Klasse hvor de er 26 elever og kun 2 toiletter og 2 håndvaske. Er alene far til hende, og har kun mormor tæt på, og hun er også i risiko zonen, så hvis hun slæber den med hjem og smitter mig er der ingen til at køre hende i skole

Hans Carit Olsen (Slagelse , 2020-04-09)

#17059

Jeg er ret sikker på at skolerne nok skal have forståelse for hvis man holder børnene hjemme endnu. Jeg synes også det er alt alt for tidligt. Jeg læser og hører at man vil bruge børnene som forsøgsdyr nærmest for at se om man kan sprede smitten langsomt så det kan udvikles immunitet overfor den. SubhanAllah Mine børn skal ikke være prøveklude for sådan en slem sygdom

Aseel Jebreen (Kbh, 2020-04-09)

#17061

Jeg sender ikke mine børn i skole og børnehaven!

Renata Petrovic (Albertslund , 2020-04-09)

#17062

Fordi jeg IKKE synes det er ok at bruge vores børn som frontkæmpere

Evy Gant (Frederiksværk, 2020-04-09)

#17070

Jeg kan ikke støtte ufrivillig tvangssmitte - det er uetisk.

Lone Mast (Vallensbæk, 2020-04-09)

#17074

Dumt at sende sine søskende i skole når de ikke har tyr på hygiejne og hvordan man skal passe på sig selv.

Maria Samman Shakoor (Hvidovre , 2020-04-09)

#17077

Mine børn skal ikke gå i skole Corona tid

Bao Chau (2650, 2020-04-09)

#17078

Fordi jeg er rigtig bekymret for at skulle sende min drenge på 9 år afsted.
Kan slet ikke se hvordan de kan styre alt det med hygiejne, og afstand. Og har alle forældre taget det lige så seriøst, at blive hjemme, som vi har !! :-(

Dorthe Øhlenschlæger (Esbjerg Ø, 2020-04-09)

#17088

Min datter er ikke en forsøgskanin

June Line Straarup (Haderslev , 2020-04-09)

#17089

I signed up this petition because I think that the New Danish Government Measures about opening school next 15th April are too much early compare to Covid-19's actually evolution

Francesca Caroli (Vordingborg, 2020-04-09)

#17093

Vi hør også lidt Sundhedsstyrelsen i verden.. Mens coronavirusset særligt rammer ældre mennesker, undgår børn og teenagere i høj grad at blive syge. Det viser en rapport, som Verdenssundhedsorganisationen (WHO) offentliggjorde for nylig. Hvilket vil sige at børn sagtens kan bære smitten men ikke blive syge..

Ferda Erdogan (Randers NØ, 2020-04-10)

#17094

Hvilken stat har tidligere sendt sine mindste børn til fronten i et medicinsk eksperiment, hvis konsekvenser ikke kendes? Det vides end ikke, om immunitet overhovedet er mulig i forbindelse med covid-19.

Ivan Vibimg (Aabybro, 2020-04-10)

#17097

Jeg ønsker ikke mit barn skal begynde i skole inu, da smitte fortsætter stadigvæk. Den risiko vil vi forældre ikke tage

Hasibe Gül (Helsingør, 2020-04-10)

#17102

Jeg passer pa mine born alene fra ca.6 ar siden og jeg arbejder, hvis mit barn vil blive smittet og kommer hjem med corons og jeg vil blive syg sa skal jeg stopper arbejde ogsa jeg vil have ik noget hjælpen for at passer pa mine born.

Iwona Zapolska (Odense, 2020-04-10)

#17108

Jeg synes det ikke er okey at de åbner op for de små ift skole børnehaver osv

Samantha Sarov (København n, 2020-04-10)

#17109

Jeg skriver under på at jeg er enig i at mit barn ikke er forsøgskanin. Det er andres børn heller ikke.

Faisal Murad (Århus V., 2020-04-10)

#17115

Derfor!

Kadir Ilgaz (VIRUM, 2020-04-10)

#17116

Jeg skriver under

Sitara Naimi (Køge, 2020-04-10)

#17118

Det virker som en forhastet “skrivebordsbeslutning”, og for egenrådig beslutning.
Forhastet panikbeslutning.

Lone Zeuthen (Farum, 2020-04-10)

#17122

Jeg mener det er helt forkert og sende de mindste afsted som de første. Tag hellere alle de offentlige ansætte, som går der hjemme med fuld løn, de kan da vel finde ud af og holde afstand og spritte❗️Det kan de små ikke. Og hvis de først smittes, så smittes deres forældre også og hvem skal så passe børnene?

Malene Sørensen (Sønderborg, 2020-04-10)

#17127

Min begge børn har sygdom vil ikke send dem til skole.. De kan hurtig blev smitte.. Min børn er ikke forsøgskanin..

Melek Cam (Greve, 2020-04-10)

#17129

Fordi min 1 årlig datter ikke skal være forsøgskanin, og smitter mig sin mor der har en kronisk lungesygdom.

Mie Carlsen (Hoptrup, 2020-04-10)

#17130

Fordi det er total galimatias at vores børn skal være forsøgskaniner for staten. Det hele handler om at regeringen bliver presset af oppositionen til at lukke samfundet op. Og på samme måde bruge børnene til at opnå gruppeimmunitet. Føj

Christina Maria Samsø Bjørn (København, 2020-04-10)

#17132

Jeg og mit barn er utryggge ved at han skal i skole efter påske, så han kan være rask smittebære og smitte mig, hans bror, mormor/morfar ( risikogr) der er en del af hans hverdag....

Annette Kvist (Helsinge, 2020-04-10)

#17134

Jeg skriver under fordi mine børn skal ikke være forsøgskaniner: COVID-19" Hvorfor børnene??????????????

Najia Siddigi (Sorø, 2020-04-10)

#17135

Jeg indgive min underskrift fordi jeg ikke mener at nogens bærn skal i skole (som et forsøg for at se) tænk hvis det var min datter der har bliver lettere syg... det er UANSVARLIGT ! og giver slet ikke mening for VORES famile

kareena darling (københavn, 2020-04-10)

#17140

Vi har været syge nonstop siden min datters start i vuggestue, vi har nu haft en pause på to uger uden sygdom ellers har det været 5 en halv måneds sygdoms helvede. Vi har brug for en pause! det har været så psykisk og fysisk hårdt lææææænge nu. Vi behøver en pause så vores datter får lært at gå ordentligt osv. inden hun starter op igen og bliver syg! Derudover er vi også bange for Corona virussen! og har passet meget på, så føles meget forkert at sende vores et og alt ind i smitte helvede!

Cecilie Bohn Lodberg (Østerbro, 2020-04-10)

#17144

Man ved ikke nok om COVID19 så better safe then sorry.

Regeringen virker ikke til at have styr på det.

Christian Jensen (Gentofte, 2020-04-10)

#17148

Børn er vores fremtid, og burde ikke udsættes for et liv, hvor vi alle sammen ser på dem some dødens hjælpere og holder afstand i frygt for a blive ramt af den mulige smitte de kan bringe med i hjemmet. Det er forkert, og ville med stor sansyndlighed sætte mentale ar ved vores børn.

Mike Petersen (Helsingør, 2020-04-10)

#17150

Vores børn skal ikke være forsøgskaniner
Eksperter advarer jo om t der vil komme flere dødsfald hvis Danmark åbnes allerede men hvis det er økonimoen det er problemet skulle Mette Frederiksen måske stoppe med at smide den ene milliard ud til Afrika og andre lande

Hasse Nielsen (Hundested, 2020-04-10)

#17151

Jeg har diabetes og mit barnebarn er hjertebarn

Rudy Hansen (Ørum Djurs, 2020-04-10)

#17152

Jeg vil ikke risikere mine børns liv eller vores eget
Har kun et et liv i forvejen så ser ingen grund til at gamble med det
Det er skrøbeligt nok i forvejen

Mette Poulsen (Korsør , 2020-04-10)

#17159

Jeg ikke har lyst til at mine børn kan miste mig, deres morfar eller bedste, da vi er i risiko gruppen...

Kathrine Holm Nielsen (Hjallerup, 2020-04-10)

#17164

Jeg skriver under, fordi jeg har et barn med sukkersyge.

Bsrat Temesgen (Viby sjælland, 2020-04-10)

#17167

Mit yngre søn har lavere immunitet og jeg er bange at han bliver smittet.

Izabela Liman Rutkowska (Svendborg , 2020-04-10)

#17170

Jeg kan ikke risikere mit eget barn

Onder Karakaya (Ikast, 2020-04-10)

#17171

Jeg skriver under,fordi jeg usikker at mit børn skal til børnehave og ikke bliver smittet af covid19. Jeg kan ikke tror på at pædagog holde ører alt børnene.

Or Chammaree (Dronninglund, 2020-04-10)

#17173

Jeg er bange for mine børns helbred

Marta Pukarowska (Højen, 2020-04-10)

#17176

Jeg er utilfteds med at genåbne delvis af skolerne. Jeg vil beholde min datter hjem.

Farkhondeh Goshtasebi (Frederiksberg , 2020-04-10)

#17180

Jeg synes det uforsvarligt at børnene skal afsted og ja for os alle er det farligt

Annette Dorit Nielsen (Blenstrup, Gjerlev J, 2020-04-10)

#17186

Det er fortidelig at børn starter skole

Estera Bialecka Mirzad (Vejle , 2020-04-10)

#17187

Jeg skriver under fordi jeg syntes ikke min søn skal smittes med Corona Virus. Også smitte os her hjemme.

Annette Hansen (Svendborg, 2020-04-10)

#17189

Fordi jeg ved at der har været smittede børn på mit barns skole og at smitten bliver båret hjem
Min mand er 50 år og jeg ønsker ikke han skal igennem et svært forløb

Pernille Kirk (Malling, 2020-04-10)

#17190

Mit barn skal ikke smittes med covid! Hun er IKKE forsøgs kanin

Sofia Petersen (Esbjerg ø, 2020-04-10)

#17191

Fordi jeg er bekymret for min datter, for Corona!

Phuc Hong (Odense, 2020-04-10)

#17192

Jeg skriver under da jeg til dagligt arbejder som pædagog i en vuggestue, og for at beskytte både børnene, forældrene men også min egen sikkerhed og sundhed, så er jeg imod den åbning vi står over for! Jeg mener at dette kunne gøres på en helt anden og mere sikker måde.

Camilla Borup (Bagsværd , 2020-04-10)

#17194

Vil ikke deltage i regeringens eksperiment, Jeg og min familie er ikke forsøgskaniner.
Hvorfor forbyde festivaller om 2 mdr. og samtidig åbne skolen nu?

Anders Hirsbro (Tisvildeleje, 2020-04-10)

#17195

mit barnebarn på 4 skal ik ud og ta smitten med hjem til lillebror på 2 mdr

karin hansen (Glamsbjerg, 2020-04-10)

#17197

Som mormor er jeg bekymret for min mine børnebørn min datter og svigersøn. Mit yngste barnebarn er 1 måned mit andet barnebarn har haft astmatisk bronkitis min svigersøn har en kronisk sygdom og selv har jeg astma 😬

Eva Kristensen (Frederiksberg, 2020-04-10)

#17198

jeg ser til genåbning nej til det mine børne ikke er forsøgskaniner

mohamad darwich (nørresunbdy, 2020-04-10)

#17200

Jeg skriver under fordi! Vi er urolig og tager situationen seriøst !! Mine børn skal ikke i børnehave på ubestemt tid. Desværre

Andreas Nicolic (Københavns, 2020-04-10)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...