Skriv under på at loftet for egenbetaling ved studieture skal hæves, og at internationale linjer ikke skal være indbefattet af den eventuelle nye lov.
Kommentarer
#801
Jeg skriver under pga. jeg selv har været afsted på studieophold i en måned i Seattle gennem EUX business, og synes at det er trist at politikerne vil ødelægge sådan en mulighed som studieophold giver unge voksne.Emil Dezsö Agocs Nielsen (Aalborg, 2020-01-27)
#808
Jeg skriver under fordi jeg ikke synes 3000 kr. er nok til at få en fed og god studietur.Luna Johansen (Aars, 2020-01-27)
#822
Jeg skriver under fordi, min linje vil jeg gerne have et højere loft.Victor Louis (København, 2020-01-28)
#825
Jeg vil ud og rejseLinus Kjaerulff (København , 2020-01-28)
#826
Jeg skriver under fordi som en international linje vil vi gerne have mulighed for at komme på vores store rejseture.Nora Lund (Virum , 2020-01-28)
#827
3000kr er ikke nok til andre destinationer end Tyskland. Vi burde ha ret til at kommer længere ud i verden!Nell Nielsen (Solrød strand, 2020-01-28)
#836
Man vælger jo selv om man vil tage på turene. Men det betyder bare at f.eks dem på niels brock DIG, ikke kan komme på deres ture, som ikke er obligatoriske.Laura Kofoed (Hvidovre, 2020-01-28)
#845
Selvfølgelig skal dn international linje have mulighed for at komme ud og rejse. Også langt væk.Lene Holm (Vodskov, 2020-01-28)
#847
Som rektor for det internationale gymnasium Niels Brock, er det internationale rammen for de unges 3 gymnasie år. Det er kulturel dannelse og udsyn, det hænger tæt sammen med vores merkantile fundament og så er det en vigtig del i vores Erasmus og EBBD samarbejde, at vi kan udveksle med andre unge.Helt grundlæggende så bliver de unge mere vidende og modne i det faglige møde med andre unge.
Birgitte Faber (København, 2020-01-28)
#856
Jeg mener at det begrænser de unge menneskers mulighed for globalisering og i at udvikle deres sprog og samfundsforståelse i andre landeLisbeth Andersen (Vestbjetg, 2020-01-28)
#863
En grænse på 3000 kr. vil ødelægge et velfungerende system og fordi problemet med at ganske få ikke kan deltage kan løses på anden vis.Jesper Kühnel (Barcelona, 2020-01-29)
#865
Staten skal ikke bestemme over institutionerne.Eli Levy (København, 2020-01-29)
#867
Jeg skriver under fordi, jeg selv har oplevet at skulle betale studieture med min SU uden støtte fra forældre, og det har f.eks. været med til, at jeg ikke har kunnet bruge penge på ting som kørekort.Julie Routhe (Aalborg, 2020-01-29)
#869
Vi bliver pålagt så meget i gymnasiet, og da jeg selv har ældre søskende som har kunne gå på gymnasiet og ovenikøbet dage en international uddannelse, er det ikke fair, at jeg ikke får muligheden for det samme. Ikke alle har mulighederne, derfor er det vigtigt for mig, at jeg trygt kan få lov, at udtrykke mine udfoldelser.Marianne Kørvel (Sæby, 2020-01-29)
#871
Jeg selv har gået på den internationale linje og jeg synes man får rigtig meget ud af rejserne. Chancen for at bo hos en udenlandsk familie og lærer deres kulturer, skal ikke tages fra de kommende elever som gerne vil gå på linjen, de skal have muligheden for at opleve det samme som os.Cecilie Roselló Nielsen (Aalborg, 2020-01-29)
#873
Det kan simpelthen ikke passe at der skal loft på studieturene.Vi har taget et aktivt valg omkring vi vil det her, så at politikerne kører deres eget show uden at høre de unge er latterligt.
alberte folmanbach (frederikssund, 2020-01-29)
#875
Jeg går på en international linje. Formålet med dette er et skabe kontakter uden for EU og få en unik oplevelse for livet!Mathias Jahnsen (Frederikssund, 2020-01-29)
#878
Jeg skriver under, fordi at jeg ønsker alle fremtidige gymnasieelever en studietur. En studietur spiller en væsentlig rolle for bl.a en klasses sociale samspil. Hvis loftet implementeres, vil incitamentet og den generelle stemning hvad studietur angår, tage en drastisk ændring.. for det værre.Christopher Christensen (Sønderborg, 2020-01-29)
#879
Jeg skriver under fordi det skal være valgfri hvad uddannelse de unge vælger.Der er ingen mening med en international klasse hvis de ikke kan komme til udlandet.
Giv hellere støtte til de elever der ønsker at få denne uddannelse.
Susanne Kristensen (SKØRPING , 2020-01-29)
#883
Jeg skriver under, fordi det er et forbandet lortetiltag der ikke gør andet end at ødelægge det for os studerende. Jeg betaler personligt selv for turen, da jeg har et fritidsarbejde; ligesom alle mine andre medstuderende også har muligheden for.Magnus Christensen (Frederikssund, 2020-01-29)
#886
Selvejende institutioner skal selv bestemme regler omkring rejseaktiviteter uanset om det faglig relevant eller ejJan Clemmensen (Brønderslev, 2020-01-29)
#891
Min datter bliver ramtEllen Kathrine Lustü (3600, 2020-01-29)
#892
Jeg ikke synes at man skal begrænse internationale linjer pga økonomi.Birgitte Fuglsang (Højbjerg, 2020-01-29)
#893
Det er en vigtig del af ens uddannelse, at komme på studietur.Hvis man frygter for, at der er nogen, som ikke har råd til at sende børnene afsted, så burde de kunne ansøge om at få udgiften dækket af det offentlige.
Lena Bagger (Aalborg SØ , 2020-01-29)
#897
Det er vildt.kasper glerup (aalborg, 2020-01-30)
#899
jeg er imod et loftCarl Voldbjerg (klarup, 2020-01-30)
#900
Det er dumtTobias Buus (Støvring, 2020-01-30)
#903
Jeg går selv i international klasse og jeg mener at dem der har muligheden og lysten til at lære og opleve det internationale samarbejde, skal have muligheden for det!Anne Pedersen (Vodskov, 2020-01-31)
#906
Jeg går på en international linje og jeg elsker at have muligheden for at komme på nogle vildere rejser.Emilie Amorsen Dokkedahl Petersen (Randers , 2020-01-31)
#908
Fordi jeg selv går på sådan en linje, og jeg synes alle skal have samme chancer.Amalie Fruergaard (Fårup, 2020-01-31)
#912
Fordi at jeg selv går på en rejse linje, og syntes at andre også skal have muligheden for detMichela Østergaard Mortensen (Hobro, 2020-01-31)
#920
Jeg selv går på global studiesMikkel Fruergaard Christensen (Langå, 2020-01-31)
#932
Udenlandsrejser med fagligt indhold beriger eleverne på mange måder. Jeg synes der skal være mulighed for at vælge det.Laila Nissen (Karlslunde , 2020-02-01)
#937
Jeg er pt. i Ottawa, Canada, med min internationale linje IBB fra Niels Brock, og den mulighed vil jeg meget gerne give videre til kommende IBB’ere og andre elever på internationale linjer rundt omkring i Danmark.Christoffer Rom Christensen (Hillerød, 2020-02-02)
#939
fordi jeg er enig i, at loftet for egenbetaling ved studieture skal hæves, og at internationale linjer ikke skal være indbefattet af den eventuelle nye lov.Nikita Mam Taha Kjær (Hedehusene, 2020-02-02)
#940
Jeg går på en studieretning som skal til USA, som ikke er mulig med 3000kr i egenbetalingMikkel Rothmann (Vadum, 2020-02-02)
#941
Jeg går selv på en international linje, og synes det vil være ærgerligt hvis man fremadrettet ikke vil have muligheden for at opleve verden som vi gør i vores klasse :)Magnus Mølbæk (Spentrup, 2020-02-02)
#945
Jeg synes det er vigtigt at have internationale linjerRenée Gunvald (Aalborg, 2020-02-02)
#950
Jeg skriver under fordi det forhelvede da ikke er staten der skal bestemme hvor meget man bruger på studieture.Jakob Fenger (Frederiksberg, 2020-02-03)
#957
Fordi studieture har været med til at berige mit liv. Udveksling gør generelt folk klogere og kan være med til udvide ens verdensbillede og forståelse for andre kulture end den danske.Maise Schrøder (København Ø, 2020-02-03)
#962
Det gymnasium jeg arbejder på, har gode rejser med udveksling i hhv. Indien og USA, som giver eleverne SÅ meget mere end en alm, studierejse, og de falder også ind under dette, og skal dermed afskaffesTine Aanerud (Tilst, 2020-02-04)
#966
Det er et lorte forslagChristian Nielsen (Jægerspris, 2020-02-04)
#973
Jeg vil ikke have et loft på vores frihedAMalie Lorentzen (Slangerup, 2020-02-04)
#974
jeg skriver under fordi jeg ikke vil have i loft for studieturerSofie Jørgensen (frederikssund, 2020-02-04)
#978
Fordi jeg synes at udlandsrejser er en utrolig vigtig del af uddannelsen, og hvis man ikke har rådighedsbeløb nok til det til dyre studieretninger må man vælge en der er billigere.Sofie Gøhler (Slangerup, 2020-02-04)
#984
Jeg synes det er meningsløst, at sætte forudsætninger for elever der så gerne vil ud og rejse, styrke kammeratskaber og få en lærerig tur uden for europa.har man ikke penge, kan man (som jeg selv) arbejde for pengene.
Ahmad Modaser Sediqi (Frederikssund, 2020-02-04)
#985
Fordi vores mulighed skal ikke begrænses !!!!Marcus Skyttegaard (Frederikssund , 2020-02-04)
#987
Jeg vil have en mega fed studietur i et lækkert land.Oliver Jæger Andreasen (Frederikssund, 2020-02-04)
#989
den pernille fatte intet i den hovedSuccès Esperance (Mbuji-Mayi, 2020-02-04)
#990
Jeg StøtterKatinka Brændegaard (Jægerspris , 2020-02-04)
#995
Jeg er uenig med lovforslagetNoah Erlandsen (Frederikssund, 2020-02-05)
#1000
jeg synes man selv skal bestemme hvor mange penge man bruger på studieturMie Krügel (Frederikssund, 2020-02-05)