FrederikssundsmotorvejNu

Logo_FB_TransperantBaggrund1.png

Vi spilder enormt med tid på transport i koridoren mellem København og Frederikssund. Arbejdet på første del af motorvejen blev startet i 1973 og på trods af det er 45år siden er kun 9km af de samlet 34km motorvej anlagt.

Med anlægsloven fra 2009 mangler kun finansieringen fra Finansministeriet før motorvejen kan bygges færdig helt til Frederikssund. Vi har opbakning fra transportordførerne på tværs af partiskel, så vi har brug for at få finansministeren til at vedtage at de penge som allerede ligger klar i infrastrukturfonden skal frigives til at bygge Frederikssundmotorvejen færdig NU!

Borgerforeningen FrederikssundsmotorvejNu forsøger at komme i dialog med finansministeren for at sætte skub i frigivelsen af midlerne. Der ligger mellem 4-5mia kroner og samler støv i infrastrukturfonden. Lad os få frigivet en del af dem til finansiering af sidste del af Frederikssundmotorvejen. Med de seneste tal for dansk økonomi mener vi ikke længere EU's anlægsloft kan bruges som undskyldning for ikke at frigive midlerne.

Er du enig med Borgerforeningen FrederikssundsmotorvejNu om frigivelse af midlerne så hjælp os med din underskrift, så vi lettere kan komme i dialog med finansminister Kristian Jensen

Mvh Borgerforeningen FrederikssundsmotorvejNu

Borgerforeningen FrederikssundsmotorvejNu    Kontakt forfatteren af dette andragende