afskafhundeloven

Quoted post


Anonymous

#3 ..

2013-02-07 15:01

Ja, det er det. Men derfor skal jeg stadig have underskrifter til at underbygge at loven skal fjernes. Derefter kan man imødekommde folketinget med et lovforslag om hundekørekort. Men det er ikke noget belæg for hvordan de har skabt denne lov. Det virker lidt som om de vilkårligt har lukket deres øjne og peget på tilfældige hunde der skal være ulovlige. HVad med staffordshire bullterrier, alm. bullterrrier, rotweilere, dobbermann og shæfere?

Svar

man skal ikkd fjerne loven men lave den om

#193 Re: ..

2013-09-19 11:06:04

Logikken sejr oftest

#413 Re: ..

2013-09-20 13:36:57

#3: - ..

Loven skal ikke fjernes, men ændres så en obligatorisk undervisning for at tage "hundekørekort" samt obligatorisk medlemskab af en hundetræningsklub/hundeførerforening er krævet fot at kunne holde hund. Det er personen i den anden ende af snoren som er det største problem. - Med den nuværende ændring af loven får hundeejere mulighed for at kræve, at en dyrlæge eller en læge vurderer sagen, inden det besluttes, om deres hund skal aflives. 622 hunde har måtte lade livet, hvor 465 var omfattet at bestemmelsen om forbudte racer. De resterende 157 blev aflivet for at have skambidt enten mennesker eller andre hunde - heraf var 66 tilfælde forårsaget af de forbudte racer. - Således er det helt fint at man stadigvæk forbyder 13 hundetyper (kamphunde).

BS

#417 Re: ..

2013-09-20 13:55:36

#3: - ..

Start dog med noget konstruktivt i stedet for.
Underskrift indsamling for indførsel af obligatorisk kursus for hundeejere.
Så derefter kan man se på om hundeloven skal afskaffes, jeg er meget tryg ved at den er kommet.
Det giver trods alt tænkene gode hundeejere grund til at gå på kursus med deres hund, så den kan opføre sig ordentligt.
Men der vil altid være brodne kar som vil blive fjernet på denne måde.

Hunden er jo bare et brugsdyr og ikke en del af familien. Hunden skal jo ikke meneskelig gøres mere end godt er.

Jeg har været ved at brække mig over, at andre mennesker skal til at lære sig om hundes psykologi for at undgå at blive bidt, eller forudlempet af hunde.