Ja til ægteskabet - nej til kønsneutrale ægteskaber

Quoted post

Bareslehm

#169 Re: Re: Re: Re: Re: Transseksualitet (Psykoseksuel Kønsidentitet) .

2012-04-02 22:06

#167: Søren Munk - Re: Re: Re: Re: Transseksualitet (Psykoseksuel Kønsidentitet) .

Hej Søren.

Vi er vel enige i at man godt kan være uenig i en persons handlinger, uden at det nødvendigvis skal betyde at man har noget imod personen.

Jeg ved at mange mennesker ser homoseksualitet som medfødt, og derfor noget som er uafskilleligt fra dem. Jeg skal ikke kunne sige om dette er rigtigt eller ej, men jeg mener godt at kunne sige at et aktivt homoseksuelt liv er forkert i mine øjne, og samtidig fastholde at det ikke betyder at jeg ikke bryder mig om homoseksuelle mennesker.

En anden ting er så at vi er enige om at vi skal tale ordentligt om hinanden, også de ting vi er uenige om, og der er amerikanerne ofte slemme til at dele verden meget sort-hvidt op i deres retorik. Du kan ikke umiddelbart sammenligne den kristne retorik fra andre lande med de danske, da kulturbaggrunden er vigtig for at forstå den måde man ytrer sig på.

Nu skal du holde tungen lige i munden, og ikke lægge mere i mit eksempel, end det som det er, nemlig det første jeg lige kunne komme i tanke om: Jeg mener f.eks også at det er forkert at stjæle, men det betyder ikke at jeg har noget imod personen, eller aldrig ville være sammen med en tyv.

Altså jeg argumenterer for at en handling kan adskilles fra personen i forhold til den personlige relation.

Svar

Søren Munk

#170 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transseksualitet (Psykoseksuel Kønsidentitet) .

2012-04-03 14:02:02

#169: Bareslehm - Re: Re: Re: Re: Re: Transseksualitet (Psykoseksuel Kønsidentitet) .

Hej Bareslehm,

Din søgen på svar er prisværdig, prøv at spørg dig selv samme spørgsmål som du stiller;

- Er din seksualitet medfødt?

- Hvornår bestemte du dig for din seksualitet?

- Adskiller du din seksualitet fra din personlighed?

Jeg er sikker på at dine svar vil lyde; ja/den kom af sig selv/nej, præcis som de fleste mennesker også homoseksuelle.

Jeg kender ikke til dybden i dine menneskelige relationer, dine mange spørgsmål tyder på at du ikke har et sådant til en homoseksuel, hvilke ikke undre når du mener deres livsførelse er forkert.

Du kan måske også finde svar i denne glimrende artikel:

http://www.information.dk/297576

 

Go' Påske.........