STOP Fleksjobreformen

Quoted post

Anne D. Hansen

#95 Re:

2012-03-07 10:24

#53: -

Gid der var så simpelt at "kunne" tage sig sammen.. der er forskel på at ville og kunne.
men det forstår du tydeligtvis ikke når du kan komme med et indslag som dette, for 6400 kan du netop IKKE få mad på bordet.

Du kan muligvis få mad til de første 4½ dage i ugen, resten af ugen nasser du på forældre og naboer, eller lever af pasta uden en skid til, så nej det kan man ikke. Jo, hvis du er ikke-ryger kan du måske holde den til 6 dage,
jeg køber endda det billigeste, 3x oksekød/svinekød i Fakta for 100kr, hver uge, og alligevel, kan jeg ikke leve.

så hvad du siger er rent volapyk og noget pis.
nu ved jeg ikke hvordan det er i din kommune, men ved mig kan du ikke, jeg har knap nok penge til at få nyt tøj, knap nok penge til at få nyt makeup! når jeg løber tør, for jeg heletiden skal tænke på om jeg får mad, og du kan ikk sige til en kvinde så lad være med at lægge makeup ! makeup er de fleste kvinders stolthed, og den kan man IKKE tage fra dem,

så viser man sig ihvertfald ikke offentligt, men ja, jeg har levet af kontanthjælp i 4 år! i 4 fucking lange år!. og jeg har tabt mig fra 56 kg til 48 kg ! og min bmi svinger fra og imellem 15.0 - 15.5 min vægt begynder snart at være livstruende fordi jeg ikk får mad!!!.. og som handikappet kommer jeg ikke ned og handler ind eller får lavet det!, plus den her kommune kun har til at jeg kan få EN støttekontaktperson til EN time til EN dag i UGEN.

lever du luksuslivet så er det bare SUPER for dig, men i mit tilfælde og HELT sikkert mange andres, så NEJ..

vi lever på kanten til faktisk (nogen af os) at tænke dertil at selvmord, er den eneste udvej for at slippe for alt den smerte man i dagensløb støder på..

 

så lad være med at sige at JEG og VI skal tage os sammen. der er FORSKEL på at ville og kunne!.
prøv du evt og forstå det. hvis du overhovedet kan det...

Svar


Gæst

#201 Re: Re:

2012-03-11 04:31:26

#95: Anne D. Hansen - Re:

Jo, man KAN leve billigt og nemmest, hvis man først anskaffer sig en fryser. Jeg køber rugbrød til 5 max 10kr, oksekød/svinekød giver jeg  15 max 20kr for 500g, pålæg 5 max 10kr. Køber altid mindst 80% på tilbud. Vi drikker vand og te og sjældent andet. Nej, jeg ryger ikke og har aldrig gjort det, make up bruger jeg sjældent, måske et par gange årligt, og jo det er ikke livsnødvendigt. Tøj købes i genbrug og når butikkerne sætter det ned til min. 50%.

Jeg har levet på kontanthjælp i 9år og de sidste 7år med 2 børn, og vores madbudget er omkring 2.000kr. om måneden.

Og smerte i dagens løb, jo DET lever jeg også med, selv mine børn siger: mor du er jo næsten altid syg. Ja, må jo lige tage mig sammen og give Dem mad og putte Dem, men ligger ellers på sofaen eller i sengen og er bare flov over hvordan huset ser ud, så næsten ingen må komme her, det kan jeg simpelthen ikke holde ud!