STOP Fleksjobreformen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen STOP Fleksjobreformen.


Gæst

#201 Re: Re:

2012-03-11 04:31

#95: Anne D. Hansen - Re:

Jo, man KAN leve billigt og nemmest, hvis man først anskaffer sig en fryser. Jeg køber rugbrød til 5 max 10kr, oksekød/svinekød giver jeg  15 max 20kr for 500g, pålæg 5 max 10kr. Køber altid mindst 80% på tilbud. Vi drikker vand og te og sjældent andet. Nej, jeg ryger ikke og har aldrig gjort det, make up bruger jeg sjældent, måske et par gange årligt, og jo det er ikke livsnødvendigt. Tøj købes i genbrug og når butikkerne sætter det ned til min. 50%.

Jeg har levet på kontanthjælp i 9år og de sidste 7år med 2 børn, og vores madbudget er omkring 2.000kr. om måneden.

Og smerte i dagens løb, jo DET lever jeg også med, selv mine børn siger: mor du er jo næsten altid syg. Ja, må jo lige tage mig sammen og give Dem mad og putte Dem, men ligger ellers på sofaen eller i sengen og er bare flov over hvordan huset ser ud, så næsten ingen må komme her, det kan jeg simpelthen ikke holde ud!


Gæst

#202 Re: Re:

2012-03-11 04:42

#132: - Re:

Jeg er flyttet fordi jeg netop boede for langt fra byen og er uden bil OG kørekort!


Gæst

#203 Re: Re:

2012-03-11 04:57

#148: Bent - Re:

Beløbet er IKKE 6400kr, hvis du har børn. Så er det 10.300 plus diverse tilskud alt efter om du er enlig og din bolig. Så også her kan det godt løbe rundt, og børn skal IKKE være som deres klassekammerater, her har vi mod til at være os selv, og ingen af mine mangler legekammerater, tværtimod!

Ved godt det med bil koster, så hvad med at lade det være noget kommunen ekstra skal dække for Dem, der som du, HAR brug for den nødvendighed. Ja, jeg mener også medicin og evt. andre nødvendige behandlinger bør dækkes ekstra, når det skønnes nødvendigt af ens læge. Så vi så at sige penge mæssigt "står lige", men Dem der skal støttes ekstra bliver det, med det DE har behov for.

 

Dem der tjener penge gider IKKE arbejde i DK, hvis ikke de kan leve, som de nu lyster, og vi har IKKE råd til de rejser!


Gæst

#204

2012-03-11 10:57

Jeg er flexer på max 20 timer og har været i arbejde i flere omgange. Med løn. Men jeg har og er lige nu også gratis arbejdeskraft. Vi er en sårbar gruppe af mennesker, og det påvirker ikke kun os selv men også vires familier. Gå 20 år tilbage så var der sgu ikke noget der hed gratisarbejdskraft. Vi er faktisk nogen der gerne vil arbejde, men hvis reformen træder i kraft kan det ikke betale sig at bruge alle de ressourser på at arbejde, hvis vi ikke får løn for andet end det vi arbejder.

Gæst

#205

2012-03-11 21:10

Hvis den reform bliver til noget. Så får jeg aldrig et job igen.

Gæst

#206

2012-03-11 22:41

Utroligt, at man med alderen og sit lands historie må sande og erfare at uanset hvilken regering vi har, vil det altid være de svageste og lavtlønnede der må betale prisen for dem der til stadighed overforbruger, meler deres egen kage og har sit på sit tørre. De svageste har til alle tider måttet bære byrden og skylden for krisen og overforbruget......

Gæst

#207

2012-03-11 22:56

det kan være mig eller dig der lige pludselig står idenne situation

Gæst

#208

2012-03-11 23:27

Er aldrig blevet tilbudt et flexjob...røg på kontanthjælp efter at havde været sygemeldt 52 uger inde for 18 mdr.

Gæst

#209

2012-03-11 23:36

Det er svært nok at være syg, det behøver ikke også at være så svært at være i arbejde, og svært at skaffe mad på bordet

Gæst

#210

2012-03-11 23:57

Jeg troede stavnsbåndet var ophævet, men går denne reform igennem, kan nuværende flex-jobbere ikke skifte arbejde uden at blive ramt af de nye regler, som i mange tilfælde vil betyde en nedgang i løn, og hvem har råd til det i dagens Danmark.

Gæst

#211

2012-03-12 09:02

det er sq altid de svage som gerne vil arbejde der bliver straffet hver gang

Gæst

#212

2012-03-12 09:12

send gerne mere info:-)

Gæst

#213

2012-03-12 10:37

Ny regering,ja tak

Gæst

#214

2012-03-12 10:47

For at bevare velfærden,så fjerner man efterløn,så vi kan blive længere tid på arbejdsmarket,og dem uden arbejde,er længere tid uden job,og nu vil man flexjobber til livs,hvad bliver det næste ?.Jo vi kan heller ikke stige i løn,kun dem der er folkevalgte samt direktører.Ta nu pengene fra dem der har råd og lad de svage være i fred.
Gæst

#215 Re:

2012-03-12 11:30

#14: Den positive -

Det er da godt at regeringen ønsker at hjælpe folk på passiv forsørgelse, men det er da bare ikke det der bliver resultatet af denne reform, det hjælper ikke at skære i ydelsen til folk, når de har så dårlige chancer for at kommme i job, fordi der er så få job derude til dem, arbejdsmarkedets rummelighed overfor fleksjobbere er bare ikke særlig høj under samfundets nuværende økonomiske krise, hvis den da overhovedet er det på andre tidspunkter. Regeringen skulle istedet fokusere mere på, hvordan der skabes job til ledige fleksjobbere, frem for at skære i deres ydelse efter to års ledighed, det kommer der ikke flere jobs af, og den ledige fleksjobber kommer heller ikke i job på den måde. Jeg er selv ledig fleksjobber i snart to år, og jeg gør hvad jeg kan for at komme i job, jeg vil så gerne ud på arbejdsmarkedet, men det er bare ikke let lige nu, så Mette Frederiksens udtalelse om, at det er en sovepude for ledige fleksjobbere at være på ledighedsydelse eller, hvad det nu var hun sagde, er noget værre vrøvl.


Gæst

#216

2012-03-12 12:06

Lider af depressioner, hvis jeg skal revurderes hele tiden, vil jeg med sikkerhed få en depression igen. Stress, usikkerhed, økonomiske bekymringer er ikke lige den bedste medicin mod depressioner

Gæst

#217

2012-03-12 14:01

Dette er dog noget af det værste de har barslet med...kan kun gå for hurtigt med at få det pillet af bordet igen. I medierene siger de at det er de "rige" flexer der bliver sat ned med det er jo ikke rigtigt...

Gæst

#218 Re:

2012-03-12 14:09

#217: -

Min mand bliver ramt uforskyldt fordi hans firma er gået konkurs, så har han ikke fundet noget nyt inden forslaget bliver vedtaget bliver han ramt selv om han ellers ikke har været uden job i den tid han har harf flex (8 år) så der er stess på...


Gæst

#219

2012-03-12 16:25

Er selv flexjober passer mit flexjob med de 15 timer jeg kan klare...

frygter når /hvis jeg fyres for hvordan skal jeg kunne betale termin med det der frem lægges... nu..
helt ærlig hva siger i til en løn reduktion på 25% igen...

Gæst

#220 Syg og samtidig rask nok !

2012-03-12 17:14

Alle os der er syge, nedslidte osv, forsvinder ikke fordi man ændrer lovgivningen. Kan vi som fleksjobbere ikke stadig være en del af arbejdsmarkedet og få en løn vi kan leve af og for ? De fleste vil gerne være raske og rørige igen !

aln

#221 Re: Passiv forsørgelse????????

2012-03-12 20:21

#14: Den positive -

Fleksjob er ikke passiv forsørgelse men en måde folk med varig nedsat arbejdsevne kan opretholde en forbindelse til arbejdsmarkedet og arbejde de timer den pågældende er visiteret til.  Vi betaler skat præcis som alle andre lønmodtagere.


Gæst

#222

2012-03-12 20:45

Dette skulle være en reform af de højtlønnede fleksjobbere hed det sig. Men selv jeg der kun tjener 21000 i måneden bliver straffet! Og så tør jeg slet ikke tænke på hvis jeg bliver fyret. Kan ikke opfylde kravene til A-kasse. Kontanthjælp :-( da jeg har ejet hus betyder det 0 kroner i realiteten!
Det er garanteret en spareøvelse til den kommende skattereform. Det gælder om at skaffe sig råderum/penge til det. Skide være med at det går ud over de syge som, stadig trods alt går på arbejde. Socialdemokraterne har tordnet imod de ufinanserede skattelettelser siden 2001 til de rigeste. Men nu gider de ikke gøre noget ved den sag mere. Men mangler stadig de penge!!

Gæst

#223

2012-03-12 23:55

Støtten til Flexjobbere er en win/win situation.
Flexjobberen får bedre levevilkår, end hvis han/hun var på kontanthjælp/dagpenge. Virksomheden får en god grund til at være social ansvarlig. Ofte er kommunens udgift til flexjobberen mindre end hvis vedkommende var på kontanthjælp/dagpenge!
Desuden er det svært nok at få flexjob som det er i dag, da der for arbejdsgiver er en masse administration forbundet med refusion af tilskuddet!
Så nu bliver den handicappede stækket endnu en gang.
Holdningen lader til at være at man gerne vil hjælpe flexjobberne,det må bare ikke koste noget!
Nynkir

#224 Re:

2012-03-13 00:36

#14: Den positive -

Ups, der er hvis noget ud har misforstået

Hvis jeg arbejder 20 timer om ugen derved tjener 21.000kr før skat, så betaler kommunen 10.500kr af min løn.

Af de 21.000 ryger der så 6156 tilbage til skattefar. Som flexjobber i denne situation koster jeg samfundet 4344kr om måneden

 

Som ledig flexjobber får man 15534kr før skat, hvilket iøvrigt er 8% mindre end en almindelig ledig.

Deraf ryger så 4054kr tilbage til skattefar.

Som ledig flexjobber koster jeg altså 11480kr om måneden.

 

Så når man er i flexjob, kan dette da umuligt kaldes passiv forsørgelse.

Man arbejder alt det man kan, og faktisk er det ikke flexjobberen der får tilskud, det er arbejdsgiveren.

Og, såfremt arbejdsgiver ikke kan få tilskud, ja så ansættes heller ingen i flexjob. Hvad vil det betyde? Større udgift til ledige flexjobbere. Hvem er så taberne? OS ALLE SAMMEN!

 

 

nynkir

#225 Re:

2012-03-13 01:02

#54: Gæst -

Som pensionist kan man få ekstra tilskud, til fx. børn og til at bo i eget hus. Man kan komme billigere med offentlig transport, i teateret, tv- licens osv. Ledige på flexjob med børn, får mindre end kontanthjælpsmodtagere med børn og kan ikke få ekstra støtte nogen steder fra. Nogle steder kan man få rabat som kontanthjælpsmodtager, men heller ikke her falder vi ind under.

Så tager de fra os, kan det virkelig mærkes!

Og din kommentar om at hvis man vil opretholde en høj løn, så skal man tegne en lønforsikring. Det kan man ikke som flexjobber. Man kan ikke tegne lønforsikring til tilskudsjob!

Jeg har været uarbejdsdygtig siden gik på gymnasiet, pga en trafikulykke og havde derfor kun haft sporadisk kontakt med arbejdsmarkedet inden ulykken. Ved du hvad man får i erstatning når man ikke har kontakt til arbejdsmarkedet og er under uddannelse? En lang næse og et lillebitte symbolsk beløb, der lige var nok til at købe mig en ordentlig seng, så jeg kunne holde til at ligge i den i det år jeg mere eller mindre lå bundet til sengen.

Jeg har nu brugt 12 år på at kæmpe mig til en helt almindelig kontoruddannelse, hvad får jeg så ud af det? En lang næse igen!

Jeg kæmpede med mit helbred og hele familien led under min kamp for at få en uddannelse, der kunne bringe familien ud af det helvede det var at leve på en kontanthjælp, hvor kræfterne til at kæmpe for at få hjælp til at komme videre var begrænsede.

Hvad får jeg nu ud af det? Ingen verdens ting. Som ledig flexjobber får jeg mindre end kontanthjælp og uddannelsen kunne jeg vist have sparet mig.

Jeg skulle vist have taget imod pensionen jeg fik tilbudt efter ulykken, i stedet for at tro at hvis man VIL VIDERE, SÅ KOMMER MAN VIDERE.