STOP Fleksjobreformen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen STOP Fleksjobreformen.


Gæst

#126

2012-03-07 20:03

Hvis Ansvar er Det Her Gylle,Lad os finde guillotinen Frem!!
Birgit Nors

#127 Re:

2012-03-07 20:57


Gæst

#128

2012-03-07 21:03

Et samfund med plads til alle.
mette

#129

2012-03-07 21:06

er selv i et godt flexjob ... ikke nogen fed løn og havde endelig overvejet at se mig om efter noget andet... men med denne reform ja så tør jeg ikke kan ikke leve for mindre end jeg gør nu..får 11700 udbetalt... tænker godt nok hvor det såkaldte velfærsamsund er henne og hvorfor det lige er os med lav indkomst og færrest muligheder der skal rammes... må sige til vores "kære" regerning .... DETTE ER DÆLME EN OMMER!!!!!!

Gæst

#130

2012-03-07 21:18

Synes det er godt nogen har energien til at gøre dette. Politikkerne må jo mindst have trådt på deres ædlere dele, eller drukket af natpotten.

Hvad havde de lig tænkt sig at vi fleksjobber skal leve af, når vi bliver fyret fra vores jobs på grund af det her fis???????
Århus

#131 Så sandt som skrevet

2012-03-07 21:37

#22: Bange for fremtiden -

Du har helt ret.

Man skulle tro at politikkerne mener at alle os fleksjobbere bare IKKE gider at arbejde 37 timer.

Jeg ville hellere end gerne arbejde 37 timer/ugen end de 20 jeg gør i øjeblikket. Jeg har ikke valgt at få sat en gigt diagnose på mig, og ikke kan gøre de ting jeg gerne vil. Jeg synes denne regering er mere end asociale, og forsøger at betvivle alle.

 

Vi må da håbe for dem at DE ALDRIG FÅR BRUG FOR AT KOMME I FLEKSJOB, ELLER NOGEN DE KEDER!!!

 

I så fald vil det da være mere end synes for dem at de skal udsættes for det samme som os...


Gæst

#132 Re:

2012-03-07 21:44

#53: -

Jeg er i fleksjob. Og har behov for at have en bil!

Jeg har en handicapbil, men den skal stadig have dieselpå for at køre og jeg skal også have en forsikring på den.

Det er ikke sjovt at kommunen vil bestemme hvilken bil man skal have - og på den anden side får du ikke en handicapbil BARE fordi du synes det kunne være sjovt.

Jeg bor ikke i byen - arbejder ikke i byen.. Jeg har over 25 km hver vej hver eneste dag. Køber lige som du billigt.


Men jeg synes ikke det er fedt at have den viden den her fleksjobsreform kommer til at betyde for mig...

Godt for dig hvis du kan få et fleksjob i den by du bor - hvis ikke skal du komme revidere dine kommentarer!!!


Gæst

#133 Re:

2012-03-07 21:58

#30: -

Har en sagsbehamdler der siger at hun ikke fatter at jeg gider at blive ved med at kæmpe for at beholde mig fleksjob, når jeg skal igennem den ene store operation efter den anden.

Jeg ved da godt selv at jeg har smerter konstant..

Jeg ønsker bare IKKE at komme på førtidspension - men hun forstår det ikke.

Ingen opmuntring fra hendes side.. Kun få af vide at så kan hun ikke hjælpe mig - jeg har ikke bedt om hjælp fra hende, kun at mit arbejde får refusion for mine sygedagpenge...


Gæst

#134 Re:

2012-03-07 22:04

#14: Den positive -

Godt at du synes det er en fantastisk reform - ja for dem der kan blive rask.

 

Men hvad med lille mig - er under 40 år og jeg bliver sgu ALDRIG rask. Men mere syg, og kan arbejde færre timer end jeg gør nu.

 


Gæst

#135

2012-03-07 22:05

Hat og briller

Gæst

#136

2012-03-07 22:38

Det er trist og helt ufatteligt, at det nu igen er de mennesker, der har en kronisk lidelse, der resulterer i varige skånehensyn, der må holde for. Jeg er ked af, at jeg har sat min stemme ved denne regering!

Gæst

#137

2012-03-07 22:38

Vi har ikke selv bedt om at havne i denne situation og tro mig, hvis min mand kunne klare et almindeligt fuldtids job, ville han gøre det på stedet

Gæst

#138

2012-03-07 22:39

Er flexjobber og er glad for at har den forbindelse til arbejdsmarket endnu hvorfor skal den mulighed ødelægges for os :(

Gæst

#139

2012-03-07 22:40

Godt initiativ med denne underskriftindsamling. Jeg er i forvejen ramt meget på pengepungen af de nuværende fleksjobregler, så en forbedring burde være på sin plads. Det giver meget ulighed at nogen beholder ancinitet og stillingsbetegnelse, mens andre må gå tilbage til grundudd. og grundløn og det er under du nugældende regler. Tør ikke tænke på hvad fremtiden bringer.


Gæst

#140

2012-03-07 23:39

Kanon initiativ :-)

Gæst

#141

2012-03-07 23:45

Kære regering, jeg vil gerne bede om at få mit kryds tilbage. Jeg satte mit kryds ved jer, da jeg troede og havde forståelsen af, at i var mere humane og ville sørge bedre for de svage borgere i Danmark. Jeg troede virklig ikke, at jeg med mit kryds, kunne ende med at skyde mig selv så frygteligt hårdt i foden...
Jeg er klar over at vi skal spare -men at i fuldstændigt river tæppet så hårdt væk under os, som giver alt hvad vi kan, for at bidrage til samfundet. Jeg lægger alle mine kræfter i mit arbejde, og jeg kan stort set ikke ret meget andet, men det betyder meget for mig at kunne bidrage og jeg er så glad for, at jeg stadig KAN bidrage. Men det her stunt i har gang i, trækker virklig tæppet væk under os.
Hvorfor smadre et system som fungerer? Hvorfor nedgøre os syge, som ikke selv har valgt at være syge. Mit største ønske er at kunne arbejde 37 timer, men det kan jo ikke lade sig gøre med min sygdom.
Men undskyld jeg er født med en sygdom, jeg glæder mig da til i gør mig rask!!! Sjovt nok, at dem som er uddannet til at behandle mennesker ikke kan gøre mig rask. Men fantastisk at politikkere kan -er det lønnen der gør forskellen? Glæder mig til at slippe for medicinen som jeg ikke længere har råd til, og som giver de mest forfærdelige bivirkninger. Men har da taget min medicin indtil nu, for at kunne yde mit bidrag til samfundet ved at arbejde alt det jeg kan.
ARBEJDSMANDEN

#142

2012-03-08 00:23

HAR VÆRET SYG I 33 ÅR EFTER AT ARBEJDE MED MALING SYNTES DET VIL VÆRE RET HÅBLØS AT NÅ TIL EN EFTERLØNS ALDER PÅ 63 JEG SÅ LIGE LYSET FOR ENDEN AF TUNELLEN MEN NU SER JEG KUN HÅBLØSHEDEN.

Gæst

#143

2012-03-08 00:48

Mener det er bedre at man er i flexjob,end på førtidspension,her yder man da det man magter til samfundet.det skal ikke komme an på 80 eller 92-93 % af hvad man fejler om man skal være det svageste led i kæden.

Gæst

#144

2012-03-08 00:53

Læs mere...
ssv73

#145 Re:

2012-03-08 00:58

#14: Den positive -  

 Fleksjob er altså ikke passiv forsørgelse. Vi arbejder det vi kan. Efter 5 timer er jeg mere udmattet end efter 8 timers hårdt fysisk arbejde før jeg kørte galt. Jeg bruger ca 5000 kr om året på fys for overhovedet at kunne arbejde. Det har taget mig næsten 10 år at acceptere, at jeg ikke kunne klare mit gamle arbejde, som jeg var rigtig glad for.


Gæst

#146

2012-03-08 01:32

Jeg har selv været på fleksjb i 2½ år. hvor staten gav arbejdsgiver et årligt tilskud på kr. 184.000,-.

Gæst

#147

2012-03-08 01:54

Det er søreme en rigtig socialdemokratisk regering vi har, hva? Og hende der styrer det hele, er mere interesseret i at sælge os ud til EU, end at få styr på tingene her hjemme. Vi bør ikke være i EU, da det ikke giver nogen mening overhovedet, at vi påhæfter os selv et massivt bureaukrati styret af nogle fremmede, oven i vores eget bureaukrati. Det hele skal ned på gulvet igen, og vi må alle sørge for, at sprede sandheden om disse forhold...
Bent

#148 Re:

2012-03-08 01:57

#53: -  6400, ja det er da muligt du kan leve for det, men hvis du er fysisk handicappet og afhængig af kørestol og handicapbil for at komme på arbejde, så skal der fyldes brændstof på bilen og betales forsikring. Ligesom man ikke selv kan lave småreparationer eller skifte dæk, men må betale et værksted for det. Ved du hvad en værkstedstime koster?

Man har heller ikke de samme muligheder for at gå på jagt og lede efter tilbud, eller købe stort ind, for man kan ikke bære varerne. Det tager 5-10 minutter at komme ind og ud af en handicapbil med kørestol og lift der skal hæves og sænkes og når man så er udmattet efter en arbejdsdag er der IKKE overskud til ret mange manøvrer af den slags.

Hvordan vil du kunne forsørge familie og børn, for ikke at tale om at leve op til de krav som børn stiller i dag om at være som de andre klassekammerater.
Man har ekstra omkostninger til rengøringshjælp, fysioterapi, medicin etc. og der skal sandelig også betales skat af ens indkomst.

Hvad mener du med at de der tjener penge også skal føle de får noget ud af det? jeg venter spændt på at du kommer tilbage med svar på de kommentarer flere har givet.

 


Gæst

#149

2012-03-08 02:01

Det sædvanlige vanvid når S skal ud og lefle for middelklasse vælgere

Gæst

#150

2012-03-08 02:37

Super godt lad Os alle banke politikerne på plads og lad os komme frem i tv og medierne gør Så meget modstand som muligt at de ikke får det gennemført og råb politikerne op