STOP Fleksjobreformen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen STOP Fleksjobreformen.


Gæst

#26 Re:

2012-03-03 20:42


Gæst

#27

2012-03-03 21:31

Tja -- blot en " dagligdags begivenhed " - eller bare en del fra virkelighedens verden -- som efter hånden ikke er så svær at sluge -- vi må snart være vandt til det.
Den nye førtidsreform er krænkende og ydmygende for det enkelte syge menneske -- sygdom har ingen alders grænser - og kan oftes ikke sættes i et system hvor der også skal være plads til mennesker.

Gæst

#28

2012-03-03 21:43

vi er ikke raske selvom vi er på flexjob vi fyldes med piller og smerter hverdag som er vores dagligdag men med at arbejder glemmer man smerten bare lidt og ens selvværd stiger også og man sætter glæden i at nogen har brug for en og ens børn kan se op til en når man går på arbejde denne reform er med til at stresse og give psygiske problemer vi kæmper i forvejen hverdag med vores skavanker og handicap det er svært at få smil på munden når man nedgøres i den grad af politikkerne vi er i forvejen lavtlønnede jeg forstår simpelthen ikke at man kan være det bekendt overfor os syge og svage mennesker der aldrig nej aldrig bliver milionær på det lille beløb vi får ved at arbejde og med den nye får vi endnu mindre det er jo lige til fattig grænsen der må jo godt være en gullerod st se frem til sådan er det jo også for alm mennesker der arbejder vi gør vores bedste og viser vores børn at hvor der er vilje er der også en vej som flexjobber men tvivler efterhånden på talemåden håber så sandelig at denne reform bliver trukket tilbage og at vi bliver behandlet med respekt og ikke mistro og misundelse det sidste er der ingen grund til for vi står på en gren der kan knække før som sidst.

Gæst

#29

2012-03-03 21:44

Underskriver da jeg måske selv ender i denne katagori!

Gæst

#30

2012-03-04 00:42

Den er jo helt hen i vejret, især ledighedsydelsen som nu sættes yderligere ned. Den var i forvejden nedsat til 91% at dagpemgesatsen fordi man ikke skulle betale til A-kassen, nu sættes den yderligere 2% ned og så skal der alligevel betales til A-kassen.
Det er jo lige før kontanthjælpen er højere, især for os med børn, men så må man intet eje, det er jo for latterligt.
Hvilken fremtids udsigter giver det os syge mennesker, og førtidspension er heller ikke mulig når man er under 40, de gør da folk endnu mere syge på denne måde. Mange synes den sidste reform var streng, men denne her reform er da kun til, for at slå syge mennesker ihjæl og slippe for udgiften.

Gæst

#31

2012-03-04 07:12

Da de snakkede om det i TV var det kun de højtlønnede der skulle gå ned i løn nu er det sku helt ned til en kassedame!!!! Det er en stor gang svineri!!!!!!!

Gæst

#32

2012-03-04 08:22

Hvis denne reform handler om, at man synes det er uværdigt for samfundet bare at parkere folk på en førtidspension, hvorfor gælder reformen så ikke dem der allerede er på pensionen. Er vi bare ligeglade med dem?

Dette er blot en af de mange selvmodsigende "gode" hensigter, regeringen farer frem med, for at få skidtet til at glide ned.

Gæst

#33

2012-03-04 08:29

Reformen rammer folk med en fysisk sygdom som sclerose, leddegigt, muskelsvind m.m. meget hårdere en alle andre. Denne gruppe får det aldrig bedre. Deres diagnose gør kun, at de med tiden bliver mere og mere syge. Deres situation er ikke stationær og bliver det aldrig.

Med et hug, har regeringen nu taget alt håb om at få et nogenlunde værdigt liv væk fra disse grupper, hvor det bare at skulle klare sig selv i det daglige kan være en stor og smertefuld belastning. Hvorfor skulle de nogensinde tage sig en uddannelse, når de jo ved, at de aldrig vil kunne opnå at den bidrager til at gøre livet lidt bedre for dem.

Gæst

#34

2012-03-04 08:33

Ifølge grundloven har danmark en forpligtelse til at tage sig af de syge i samfundet. En skam grundloven ikke definerer hvad ordet "tage sig af" betyder. For det er da blevet vandet så meget ud med denne reform, at man er nødt til at spørge sig selv, om det er samfundet der hjælper den syge eller den syge der hjælper samfundet.

Gæst

#35

2012-03-04 08:38

For folk med en fysisk diagnose / skade, har regeringen med et knips i fingrene taget alt håb for en bedre fremtid væk.

Gæst

#36

2012-03-04 08:44

Jeg har skrevet mit navn under her med glæde, synes at flere skulle overveje at gøre det samme, så muligheden for at opnå retfærdighed vil gå i gennem.

Gæst

#37 Re: Re:

2012-03-04 13:38

#19: system slave - Re:

@17 og 19. Jeg synes da det er fint at folk kan blive hjulpet til at klare sig selv, hvis det er muligt. Lovforslaget lægger jo NETOP op til at folk, der kan hjælpes tilbage til arbejdsmarkedet, skal have hjæp til dette, mens folk der har behov for flexjob o.lign. og som IKKE kan hjælpes tilbage, naturligvis skal skal kunne BLIVE på flexjob / få førtidspension.

- og naturligvis er det for at spare penge. Der er ikke råd til at folk, der kan klare sig selv skal være på offentlig forsørgelse, så for at få råd til at hjælpe dem, der vitterligt har brug for hjælp, er denne reform helt nødvendig.

 

flekser

#38 Re: Re: Re:

2012-03-04 15:31

#37: - Re: Re:  

 Muligheden for at trappe op (eller ned) i tid findes allerede i den nuværende fleksordning! Fordi man er visiteret til et bestemt timeantal kan/må man godt ændre på det - hvis man KAN.

aabentbrevtilregeringen

#39 Åbent brev til regeringen

2012-03-04 15:57

Underskrevet!
http://aabentbrevtilregeringen.wordpress.com/

Det åbne brev er nu sendt til rigtig mange i folketinget

FJ

#40 Subject

2012-03-04 15:59

Huske at spred budskabet så meget i kan...på facebook og alle steder muligt.

Gæst

#41

2012-03-04 17:02

Jeg er en af de "unge" under 40, hvor det skal gøres midlertidigt med fleksjob. Er det så meningen, jeg skal være på kontanthjælp resten af livet, hvis jeg ikke bliver rask på 5 år?

Gæst

#42

2012-03-04 17:10

Godt initiativ

Mvh. Jesper van der Schaft, stifter af Facebook-siden:" Forbedr forholdene for mennesker med handicap"

Gæst

#43

2012-03-04 20:10

Den ER delt videre!!

Håber virkelig vi får et menneskeligt fingeraftryk sat på denne reform!

Gæst

#44

2012-03-04 20:35

ind og skriv under hjælp os at i ikke at reformen bliver til noget for os flexjobbere det kan være dig næste gang ,der ender i samme bolledej støt op om det tusind tak for hjælpen

Gæst

#45

2012-03-04 20:43

Jeg er fleksjobber hos Politiet men fra den 31/3-12
Er jeg ledig pga. Politireformen og den sparerunde de gennem går
Der siges det ikke rammer borgerne, men åbningstiderne forringes og
Kontor skårs sammen i de forskellige politikredse. ????
Det er en for ringelse for vores borger. Det politikerne nå gør, bliver det Kun sværer for os at finde et nyt job.
FJ

#46

2012-03-04 21:18

Desværre så tror jeg mange folk er totalt ligeglade :(

Gæst

#47

2012-03-04 21:51

Dem der tar sådan en beslutning skulle selv prøve at være syg. De skal nok selv gå ned i løn og pension men deres røv er sikret
Anne D. Hansen

#48 Re:

2012-03-04 22:16

#14: Den positive -

Men hvad nytter det hvis der ikke er noget de kan gøre,

du kan ikke tvinge en psykisk syg/handikappet til at arbejde, når den ramte ikke hverken kan overskue det eller det psykiske pres, hvis du følte et pres at bare 2 timers arbejde om dagen feks gjorde dig så psykisk ustabil at du tænker selvmorisk og selvskadende fordi du ikke kan, vil du så synes det er okay at tvinge en til at arbejde eller prøve når personen jo godt ved at han eller hun ikke kan ?

ville du ansætte en handikappet det bliver så hurtig frustreret over sit arbejde på rigtig kort tid at personen kan blive voldig og lade det gå udover andre fordi man ikke kan styre det fysisk og psykisk? ville du som chef tage ansvaret for at du pludseligt fik et skraldebang slag i ansigtet fordi den ramte/handikappede slog klik i hovedet fordi det er for meget for den person?.

 

Jeg kan ikke arbejde, hverken flex, konstanthjælpsmodtager eller fuldtidsjob, 
hvis jeg overhovedet kan falde i søvn om natten og ikke nok med det også kan vågne om morgenen,
og 3 tingen, selv kan finde ud at at tænke til at man skal i bad, gøre sig klar, uden at blive stresset og have en ødelagt dag nok til at man igen får nok i sit hoved og reagere voldsomt på andre?,
og ikke nok med det, så jeg transseksuel, skal jeg så tvinges til at gå i drenge/mandetøj hvis min psyke siger jeg er kvinde og med et handikap vil føle mig krænket stødt og frustreret hvis et andet menneske skal bestemme hvad køn jeg skal være på arbejdsmarkedet, når det bliver så psykisk at hvis nogen skulle gøre det at jeg ville være klar på at begå selvmord hvis man forhindrede mig i at gøre mig selv til et bedre menneske og kunne holde mig selv ud?.

Nu kan jeg ikke få førtidspension før jeg bliver 40?. skal jeg så leve af 6400 i kontanthjælp til jeg også bliver 30 fordi de også vil pille ved den alder af 25 op til 30?, vil de så også til at gøre kontanthjælpen mindre lønnet, skal jeg så som den ramte og svage i samfundet være tvunget til at leve af pasta hverdag i de næste 18år af mit liv fordi jeg ikke kan arbejde?.

jeg synes ikke reageringen har truffet nogen særlig god beslutning i det her overhovedet!!.
fordi hvis jeg taber mig så meget at jeg til sidst dør om 5-6 år fordi jeg ikke får mad, fordi der ikk er penge til det,
og fordi jeg er så syg at jeg ikke engang får lavet det? så kan man kun takke regeringen for det.
for de slår folk ihjel før eller siden, bare fordi der ikke er penge til det, hvorfor skal der gøres forskel på syge der ikke kan arbejde, og raske som kan!, en mand eller kvinde der ikke fejler noget kan SAGTENS gå ud og tjene en almindelig løn, det kan jeg ikke, så selvom danmark har for lidt penge, så lever de stadigvæk et bedre liv end jeg gør?,
jeg får ovenikøbet mindre penge at gøre for og leve for, jeg skal samtidigt bøvle med mit handikap og min psykiske sygdom og min kønsidentit ved siden af.
kan det virkelig passe at jeg skal tvinges i min tilstand?!. kan det virkelig passe jeg kun skal leve 5 år mere fordi man ikke vil give mig førtidspension nu?. for face it.. jeg overlever ikke samfundets regler nu, og det skræmmer mig at jeg som svagt menneske ikke har ret til at leve ligesom alle andre bare fordi jeg er handikappet og syg!!!.

 

Regeringen handler forkert! og jeg håber virkelig de åbner øjnene op en dag og laver om på det igen.
for ellers, lever jeg nok kun 5-7 år endnu, hvis jeg ikke har begået selvmord inden.


Gæst

#49

2012-03-04 22:35

Det er en skandale !!

Gæst

#50

2012-03-05 00:20

Jeg kan slet ikke overskue konsekvenserne af denne reform. Og igen er det de svage, der må holde for. Det er ikke rød politik, jeg er meget skuffet.