Ja til ægteskabet - nej til kønsneutrale ægteskaber

Quoted post


Gæst

#112

2012-02-13 11:47

#111: - Kære Søren Munk.  

 Kære Søren.

Krig er modbydelig. Men du tager desværre fejl, hvis du mener, at troen på Kristus har forvoldt de største krige og udslettelser. Dem står Stalin, Den franske Revolution, Hitler og islam for, så giv ikke kristendommen skyld for i korstogene at forsvare sig.

Så Gud velsigne dig og dit liv og fremtid. VH Johannes

Svar

Søren Munk

#114 Re:

2012-02-13 13:01:59

#112: -

Hej Johannes,

Det her var hvad jeg skrev og mener:

Relativt morsomt taget i betragtning af hvor meget død din religion har stået for gennem tiderne.

Hvor står der at jeg mener at kristendommen har forvoldt de største krige ??, og at jeg gir' korstogene skylden?

Konflikter mellem mennesker er uundgåelige, også religiøse, jeg er i tvivl om religion eller penge er den største anledning til krige, men det er i virkeligheden også ligegyldigt.

Medmenneskelighed handler for mig ikke om at undgå det uundgåelige, nemli' konflikter, men alene vores evne til hvordan vi håndterer konflikter, og i min verden er rummelighed (defineret som vores evne til at rumme andre menneskers forskellighed) en meget vigtig brik til løsning af konflikter.

Jeg blir i tvivl om dit Kære og din velsignelse er ærligt ment, eller blot et udtryk for dit behov for at skulle redde alle omkring dig, ro på Johannes.......

Hvis du virkelig vil rumme mig, så lad være med at overfortolke det jeg skriver, og undlad at give mig velsignelser jeg ikke har bedt om........

Med venlig hilsen

Søren Munk