Ja til ægteskabet - nej til kønsneutrale ægteskaber

Quoted post


Gæst

#110

2012-02-13 11:31

Har I læst Rønn Hornbechs artikel d. 10 feb. i Kristeligt Dagblad? Sammen med Langballe påpeger hun, at et kirkeligt ægteskab mellem homoseksuelle er grundlovsstridigt, fordi vi er bundet via grundloven til den Lutherske bekendelse, der klart siger, at et ægteskab er en instution mellem mand og kvinde. Det var kirkeministeren ikke lige klar over. Jeg synes det er en interessant og gangbar indfaldsvinkel. Grundloven kræver jo 2/3 flertal at ændre. Med venlig hilsen Christa Kirk Søndergaard

Svar


Gæst

#111 Kære Søren Munk.

2012-02-13 11:39:06

Søren Munk

#115 Re:

2012-02-13 13:47:42

#110: -

Hej Christa,

Da Danmark blev reformeret i 1536 fandtes homoseksualitet ikke som begreb, alene den seksuelle handling mellem mennesker af samme køn var kendt.

Ordet og begrebet homoseksuel blev første gang beskrevet i 1836, og er først i 1981 i Danmark fjernet af listen over psykiske lidelser.

Der er noget med tid jeg ikke kan få til at hænge samme her;

Det ny testamente år 50- 100

Reformationen år 1536

Homoseksualitet år 1836

Grundloven år 1849

Loven om kønsneutrale ægteskaber år 2012

Det lyder tomt på mig når argumentationen imod en modernisering af ægteskabet, skal hentes 2.000 år tilbage. Argumentationen bliver komisk, som når jeg ser Amish folk lader som om at verden er gået i stå.

Om mennesker finder værdi i at tro på Odin, Gud, Thor, Alah, m.fl..... er helt ok, ønsker man at køre i hestevogn, ikke at vie fraskilte, eller fordømme homoseksuelle er det helt ok hvis man gør det i sin helt egen klub af ligesindede.

.....at nægte homoseksuelle retten til at kalde sig ægtefolk at være, i en statskirke der er finansieret med over 5 mia skattekroner er ikke ok.

Helt fint du har en Ven der kan gå på vandet, jeg har mange venner der er homoseksuelle........