Ja til ægteskabet - nej til kønsneutrale ægteskaber

Quoted post

Søren Munk

#57 Magnus mener at homoseksualitet bør forbydes.......

2012-02-04 10:40

#54: Magnus Nørgaard Sørensen - Re:

Hej Magnus,

Ja et samfund styret med fornuften lyder fornuftigt.

Hvor fornuftigt er det så når nogle fornuftige mennesker forsvarer at forbyde homoseksualitet:

Så spørger du, om et forbud mod homoseksualitet kan begrundes i Skriften. Det mener jeg godt, det kan. Gud indstifter ægteskabet mellem mand og kvinde ved skabelsen - og dermed er enhver anden seksuel omgang  fordømt, uanset om det er heteroseksuel eller homoseksuel sex udenfor ægteskabet mellem mand og kvinde.

Det ville være noget nemmere for et simpelt menneske som jeg der skal forholde mig til homoseksualitet i min simple hverdag, hvis du som meget fornuftigt menneske valgte klart og tydeligt at udtrykke hvad du mener.

Homofobi er frygten for homoseksualitet, den er fornuftigt for dem der har den.....

Svar

Magnus Nørgaard Sørensen
Underskriftindsamleren

#59 Re: Magnus mener at homoseksualitet bør forbydes.......

2012-02-04 11:02:19

#57: Søren Munk - Magnus mener at homoseksualitet bør forbydes.......

Umiddelbart vil jeg mene, at jeg i det citerede taler om Guds forbud mod det og ikke om et samfundsmæssigt forbud, som jeg ikke husker at jeg skulle have forsvaret nogetsteds.

Jeg har udtrykt klart og tydeligt, hvad jeg mener om ændringen af ægteslabsloven og med hvilken begrundelse, jeg emner, at den ikke bør ændres. Hvad jeg måtte mene om, hvorfor kristne kirker ikke skal velsigne homoseksualitet, er en anden sag, som jeg heller ikke lægger skjul på. At du ikke vil skelne er din sag, ikke min. Der kommer ikke flere svar herfra på din motivforskning.