Ja til ægteskabet - nej til kønsneutrale ægteskaber

Quoted post

May-Britt Neumann

#20 Og som min kloge yngste siger:

2012-01-31 23:21

Biblen er iøvrigt en MENNESKELIG fortolkning af Guds Ord - derfor kun MENNESKELIG og dermed fejlbarlig....

Svar

Jan P. Jensen

#24 Re: Og som min kloge yngste siger:

2012-02-01 00:35:34

#20: May-Britt Neumann - Og som min kloge yngste siger: 

 Dér har vi nok forskellen på troende kristne og ikke-troende i dagens Danmark. Nemlig spørgsmålet om Bibelens autoritet og ufejlbarlighed. En troende kristen anser Bibelen for Guds levende Ord til mennesker, Guds levende Ord som viser den levende Guds vilje for os mennesker til ALLE tider. Om Bibelen hedder det i 2. Thimotheus Brev Kap. 3 vers 16. Hvert skrift er indblæst af Gud og gavnligt til at belære, til at irettesætte, til at genoprejse, til at optugte i retfærdighed. (i følge 1948-oversættelsen) Jesus selv siger:De ord, jeg har talt til jer, er ånd og liv". Joh. Ev Kap. 6. vers 63 (ifølge 1992-oversættelsen.  Om det gamle testamente siger Jesus selv: Skriften kan ikke rokkes". Joh. ev. 10.35. Med de mennesker, som har skrevet Bibelen har Guds Helligånd virket med, så det der står skrevet, taler til os med Guds egen myndighed. Det profterne f.eks Esajas i Det Gamle Testamente talte fik de jo direkte fra Gud og de talte Guds direkte ord til folk.