Ja til ægteskabet - nej til kønsneutrale ægteskaber

Quoted post

Jan P. Jensen

#8 Re: Iøvrigt:

2012-01-31 22:14

#7: May-Britt Neumann - Iøvrigt: 

 I et demokrati må man have lov til at have en holdning, som et flertal IKKE deler. I følge Grundloven har vi ret til at mene, at et ægteskab er forbeholdt én mand og én kvinde. Et ægteskab har i TUSINDER af år været forbeholdt én mand og én kvinder. Juridisk, Historisk, Samfundsmæssigt, Kulturelt og i sin egenart har ægteskabet været for èn mand og èn kvinde, og homoseksuelle bliver aldrig til ægtefæller, for Ægteskabet er i sin egenart mellem én mand og én kvinde. Men May-Britt du e r jo fri til IKKE at skrive under, så lad dog vær med at ødelægge andres demokratiske ret.

Svar

Larsbrp

#9 Re: Re: Iøvrigt:

2012-01-31 22:27:17

#8: Jan P. Jensen - Re: Iøvrigt:

Kære Jan!

Nu betyder demokrati ikke nødvendigvis at flertallet bør lave love som diskriminerer mindretallet.
Og det er hvad du medvirker til her.

Så nej, det er IKKE din ret at opfordre til bibeholdelsen af diskriminerende love. 
Ligesom det ikke er din ret at opfordre til vold mod udlændinge, jøder etc.
Måske kan man diskutere hvor grænsen går.
Men du sårer mange med din holdning.

Hvordan ville du f.eks. føle det hvis din datter var homosexuel? Og ikke kunne gifte sig med sit livs kærlighed?

Men du har helt ret i at intolerance overfor mennesker der er anderledes har en lang historie bag sig. 
Menneskeheden har også altid ført krig og haft fattige og sultende hos sig - husker du?
Ja, en af de anderledes mennesker blev sågar korsfæstet for et par tusind år siden.

Så i den forstand er din indstilling forståelig.
I historisk forstand vel at mærke. Ikke i evangelisk.

May-Britt Neumann

#12 Re: Re: Iøvrigt:

2012-01-31 22:44:19

#8: Jan P. Jensen - Re: Iøvrigt:

Jan P. Jensen:

Du har som jeg og alle andre din demokratiske ret til at lufte dine meninger - uanset hvor ekstremt nedgørende andre måtte finde dem UT inkl. . Såvel som jeg benytter min demokratiske ret til at indvende og lufte mine meninger - også her. Og mine meninger står jeg ved - og jeg vil til enhver tid kæmpe med næb og klør for så diskriminerende ting som der luftes her. Jeg elsker mennesker - og deres mangfoldighed. Og ikke mindst retten til tro, kærlighed og frihed.

Søren Munk

#31 Du mangler Tyngdeloven.....

2012-02-01 11:33:04

#8: Jan P. Jensen - Re: Iøvrigt:

Ja du har 100% ret til at mene og sige lige hvad du vil, Gud-skelov.

Problemet er bare at du gemmer din manglende rummelighed til mennesker der ikke er som dig, bag ved lovsamlinger og hellige skrifter, der er gældende for os alle, så knækker kæden.

Du mangler forøvrigt "Tyngdeloven" i din argumentation, mon ikke du også kan tolke dem som mod-argumentation for at mennesker der nære en ægte kærlighed til hinanden, kan kalde sig ægte-folk i Den Danske FolkeKirke........

Den Danske Folkekirke, (læs: Folk = ikke homo'er)