Giv os lydmåleren tilbage!

Quoted post


Gæst

#16

2016-01-30 15:21

Det gjorde jeg af hensyn til mennesker som bor i de områder hvor der skal stilles møller op, desuden er jeg også af den opfattelse at der foregår noget lobby virksom hed fra Vindmølle industrien, og især fra de( private) virksomheder inden for projektering og anlæg af disse vindmølle (parker)
Ålborg universitet som har den største viden omkring Støjmåling fra vindmøller er åbenbart særdeles hårdt ramt af denne ( sygdom )( lobby ) idet der har været en del skriven og taler fra ledelsen af dette universitet, og sågar tror jeg også at der har fuldt ( penge-legat ) med i de før omtalte aftaler mellem denne industri og universitet for at holde oplysninger tilbage omkring de virkelige støj problemer .Til sidst vil jeg så også bede Ålborg universitet om at se indad og tænke over hvem der faktisk betaler for at Ålborg Universitet faktisk eksisterer, det vil jeg mene er den danske befolkning, så hvad med at leve op til dette på en Værdig måde, Del ud af jeres erfaring og lad så den Lydmåler komme ud og blive brugt der hvor behovet er.
Jeg tror at det med Jura kun er en meget dårlig undskyldning for at kunne undgå at udlåne Lydmåleren
Mvh. Knud Mikkelsen.

Svar


Gæst

#17 Re:

2016-01-30 20:37:04

#16: -  

Det tror jeg også Knud! Kom lige i tanke om denne gamle historie - et eksempel blandt mange på at Vestas smører Ålborg Universitet - den med at:  "Eskild Holm Nielsen er dekan på Det Teknisk-Naturvidenskabelige Fakultet på Aalborg Universitet, og han glæder sig over udsigten til at modtage en supercomputer fra vindmøllegiganten Vestas".

Noget for noget

I juni 2015 blev der indgået en aftale mellem Holbæk Kommune og Miljøministeriet om, at måleren skulle benyttes til et større måleprojekt. Een gang for alle skulle man finde ud af, hvor stort problemet med støj fra vindmøllerne er. Projektet skulle til at gå igang, så det var i sidste øjeblik de fik låst måleren inde. Nu kan kun Vestas venner Delta og diverse akkrediterede af industrien selv måle og uden at naboerne kan kontrollere dem. Hvis da ellers måleriet bliver til noget nu. Der kan nok være "juridiske" problemer i mange år.