Syge borgere skal behandles med respekt og værdighed

Quoted post


Gæst

#46

2016-01-22 12:04

Jeg har ikke tænkt mig at skrive under, fordi jeg synes det er urealist. Må jeg høre, hvordan alle punkter skal indfries i praksis? Hvis alle punkter bliver indfriet, hvordan ser regnskabet ud? Denne underskriftindsamling er med til, at køre samfundet endnu mere i sænk. Hvem af jer ville bryde sig om at sidde til opfølgningssamtale og blive afbrudt af telefonen i tide og utide, fordi telefonerne skal være åbne for alle i hele arbejdstiden. Jeg synes helt ærligt ikke, det er ordentligt gennemtænkt. Nedre grænse for en arbejdsevne kan jeg godt stå inde for. Hvis der kommer fri proces mulighed til alle der klager i ankestyrelsen, hvordan skal det praktiseres? Hvor mange fænsler skal der bygges til de medarbejdere der laver fejl og hvad vil det koste samfundet? Hvem skal vurdere hvilke fejl der er fængselskrævende og er det for en dommer? Hvad vil det koste samfundet? Hvad så med de praktiserende læger der underkender speciallæger? Skal de så også sættes i fængsel? Så er det jo ikke medarbejderen i jobcenter der underkender speciallæger, da det er praktiserende læge der har underkendt. Klart bør der være konsekvens af fejl ud fra hvor slemt det er. Kunne man ikke bare opsige denne medarbejder? Hvis læger laver grove fejl, så får de frataget retten til at praktisere. Kunne det ikke også bruges overfor andre faggrupper. Hvad med håndværkere der sjusker? Dette rygtes og på den måde ikke får flere jobs til sidst og måden at fortælle på at de ikke gør sit arbejde godt nok. Det ville for mig være bedre, hvis vi selv kunne vælge at skifte sagsbehandler, så vi får de gode medarbejdere og dette vil ligge pres på de medarbejdere der ikke gør sit arbejde godt nok. Jeg har selv været sygemeldt siden 2012 og er formentlig snart klar til at blive indstillet for rehabiliteringsteamet. Max et år havde ikke været nok for mig, da jeg netop ønskede at komme ud flere forskellige steder. Jeg har dog kun fået mine ønsker opfyldt takket være betalt advokat og betalt socialrådgiver. Dem der får penge for sit arbejde gør et godt stykke arbejde. Tilfredse kuner kommer tilbage og giver positiv markedsføring til andre. Et land hvor gratis hjælp betalt af det offentlige tror jeg ikke på vil holde positivt. Undskyld men ingen underskrift herfra.

Svar


Gæst

#75 Re:

2016-01-23 14:50:20

#46: -  

 tja du er jo så åbenbart heller ikke en som hører til de laveste i samfundet når du har råd til at betale advokat og privat socialrådgiver de fleste der skriver under her har så ikke den økonomiske formåen!  Da de fleste har kæmpet i mange år og deraf lav indkomst!