Drop flytningen af jagt- og skovbrugsmuseet

Quoted post


Gæst

#181

2015-10-04 11:23

Fint initiativ - jeg har engang selv boet lige bagved Jagt- og Skovbrugsmuseet, da min søn var lille, såvel som jeg har arbejdet i området (Det gamle Rådhus og Det gamle Mejeri's bygninger) og passeret dette sted utallige gange dengang og siden i mange sammenhænge. Men ligegyldigt egtl med det personlige - det hører så fint hjemme i forb med historik'en på stedet. Jagterne i det gamle Hirschholm i forb med slottets beboere med også de gamle kavalerboliger til højre for museet. Jeg sendte for et par år siden en ven et billede af området med også søen og kirken, og det gav ham mindelser om digtet "Hjortens Flugt", såvel som jeg finder, at museet i dag er en del af områdets og kommunens DNA, og hvor vi samtidig har hjorten som kommunens symbol.

Skammeligt - og bør naturligvis forhindres, idet det bør indses, hvad man har trådt ind i her. Omkotningerne er det heller ikke værd i nogen retning.

Var det så ikke bedre at oprette FLERE arbejdspladser frem al denne flytten - og fx oprette et Jagt- og Skovbrugsmuseeum i det jyske med dertil hørendee nye arbejdspladser!!!???

Svar

Birgit Hviid Lajer

#183 Re: Jagt- og Skovbrugsmuseets fremtidige liv ..

2015-10-04 11:35:13

Som jeg skrev ovenfor, så skal det naturligvis til stadighed være i Hørsholm - men jeg glemte da helt at nævne FOLEHAVEN som nærmeste nabo med også ABORETET, RIDESKOLEN i den gamle kongelig bygning fra Hillerød - ja, hele området med også RUNGSTEDGAARD med også Karen Blixen og hendes far, der var ivrig jæger mm.

Det hele hænger sammen, så Jagt- og Skovbrugsmuseet har sin relevans og værdi her i området.