Forbyd sødemidlet Aspartam, der gør folk syge!

Quoted post

Linda

#68

2015-09-17 07:07

En ny undersøgelse har vist at aspartam kan give stigning i blodsukkerert ved jævligt indtag, der ændrer tarm floraen, så der kommer bakterier, der kan nedbryde aspartam til glucose, der kommer ud i blodet. Som sukkersyge patient er det noget jeg ikke er glad for, og jeg ville ønske at cola kunne fås sødet med noget andet, der ikke påvirker blodsukkeret. Det kan fås i sverige med stevia, jeg synes at cola light smager så skønt, når man nu ikke må få sukker og alt muligt andet mere. Historien bag opfindelsen af aspartam er heller ikke særligt tillidsvækkende, og tanken om at det kan være kræftfremkaldende er heller ikke rar. Vi kan sende en mand til månen, så kan vi vel også få noget sødt der ikke er farligt.

Svar


Gæst

#71 Re:

2015-10-29 11:50:04

#68: Linda -  

 stevia giver også uballance i kroppen. hjernens celler reagerer så snart der kommer sødt i munden, bugspytkirtlen går i gang, men der er ikke noget sukker at nedbryde, så den bliver forvirret og kan derfor arbejde sig til fejlinformationer. Nogle forsker er begyndt at se sammenhæng med nogle sukkersyge patienter og mulige årsager til dette p.g.a. megen indtag af sødestoffer. noget stevia er kunstigt frembragt, så alt er ikke godt, men oprindelig stevia sammen med lidt sukker, så kommer bugspytkirtlen ikke på vildkurs.  Cola Ligt er afhængighedsdannende og giftstof for kroppen