sikker-skolevej-gladsaxe

Quoted post

MH

#10 Re:

2015-09-10 22:22

#9: -  

 nej, det er det som udgangspunkt ikke - skovbrynet lider under et dårligt ry. 

MEN, hvis man fik udvidet skovbrynets skoledistrik, så man fik flere velstillet etnisk danske familier på skolen, så kan man ændre på forholdene. 

Problemet er, at skovbrynets skole primært er beboer fra værebro, hvilket også gør, at de danske familier der hører til skolen, vælger at søge andre steder hen. 

 

Jeg ser da en klart mulighed i, at man får højnet elevsammensætningen, så det bliver en social stærk skole, hvis man får udvidet skoledistriktet, så flere vilakvartere kommer til at hører ind under  

Jeg kender en del danskere, som har været rigtig glade for, at gå på "værebro skole", som det hed førhen. 

 

 

Svar

KF

#11 Re: Re:

2015-09-11 04:40:38

#10: MH - Re:  

 Hej MH

nu ved jeg ikke om du var med til høringsmødet i går, men der blev det klart præciseret at flytning af Haspegårdskvarteret til Skovbrynet Skole er en umulighed rent logistisk. Der kan ikke garanteres vores børns sikkerhed i forhold til sikker skolevej, og der er ikke lagt op til at investere i en mere børnevenlig infrastruktur hvad angår sikker skolevej. 

Jeg har Intet imod skovbrynet skole - men mine børns sikkerhed fylder alt. Og den sikkerhed sidestiller man 100 procent ved omlægningen.

Og dette er - uanset dine argumenter for kvaliteten på Skovbrynet Skole - et klart faktum man ikke kan argumentere i mod og som kommunen har markant undervurderet.