Stop de LANGE skoledage

Quoted post


Gæst

#1

2015-08-10 10:58

Jeg tænker på mine stakkels børnebørn!

Svar


Gæst

#9 Re:

2015-08-11 06:04:41

#1: -  

 Jeg går i 5. Klasse og skal gå i skole til klokken 15-16 hver dag!


Gæst

#18 Re: lange skoledage

2015-08-11 17:29:46

#1: -  

 super skidt beslutning med de lange dage. Børnene bliver trætte ugidelige og med nul overskud. Min søn elsker sin håndbold - men første træning var kl 16.00 i dag - det kunne han ikke nå da han først har fri kl 16 - og han har ikke overskud til at presse citronen og tage afsted alligevel ! dobbelt ærgerligt - ingen motion (ej heller i skolen) og ingen overskud til socialt efter skole - kan det blive meget værre. Går i 8 klasse nu og havde håbet - med de dårlige erfaringer fra sidste år - at vi ville se forandringer i år. Børnene lærer ikke mere af de lange dage (tvært om - bliver demotiverede og trætte) og det smadre foreningslivet - ØV 

Maria

#149 Re:

2015-08-18 09:49:50

#1: -  

 Fordi at børn har brug for at være børn, ha en fritid hvor man laver/skaber sociale aktiviteter/relationer og mulighed for at dyrke sport eller have et fritidsjob. Det er også en del af uddannelsen af børn og Unge og alt for nedprioriteret i den nye skolereform. 

Børn har også brug for at efterrationalisere over de ting de har lært. Ellers kører de trætte i det.