Stop de LANGE skoledage
Kontakt forfatteren af dette andragende
Da jeg gik i folkeskole...
Var det en drøm at kunne få lov til at pjattet efter skole og så komme hjem og lave lektier...
Nogle dage var man måske mere træt ind andre...
Men ens forældre skulle nok sørge for at man fik dem lavet..
Børn skal have lov til at være børn...
Tage deres egne beslutninger, dov under visse forhold. ...
Jeg mener at hvis børn få for meget undervisning, laver vi jo dem om til robotter....
Og det vil jeg ikke være med til..
Jeg siger ikke, at hvis børn vil uddanne sig lidt hurtigere på en eller anden måde, at det ikke skal være muligt....
Jeg siger bare lad barnet selv bestemme 60 % af hvad det vil med sit liv...
Fordi jeg selv har børn.
Fordi jeg, under ingen omstændigheder, vil 'ofre mine børns liv' til en konkurrencestat!
Fordi jeg generelt ikke bryder mig samfundets hæsblæsende udvikling. (Regeringens mål i relation til emnet).
Og flere andre ting. Men først og fremmest tænker jeg på mine egne børns ve og vel!
Børn har brug for frihed. De behøver ikke blive overvåget og beskæftiget 24 timer i døgnet. Det ender med, de ikke kan tænke selv.
Jeg har tre børn der lider under de lange dage. De mister lysten til fx håndbold to af dem går til, da de ikke kan må hjem fra skole inden træning. De er blevet mere trætte og jeg kan mærke en tendens til at spille syg på de rigtig lange dage da de er uoverskuelige.
Re: lange skoledage
super skidt beslutning med de lange dage. Børnene bliver trætte ugidelige og med nul overskud. Min søn elsker sin håndbold - men første træning var kl 16.00 i dag - det kunne han ikke nå da han først har fri kl 16 - og han har ikke overskud til at presse citronen og tage afsted alligevel ! dobbelt ærgerligt - ingen motion (ej heller i skolen) og ingen overskud til socialt efter skole - kan det blive meget værre. Går i 8 klasse nu og havde håbet - med de dårlige erfaringer fra sidste år - at vi ville se forandringer i år. Børnene lærer ikke mere af de lange dage (tvært om - bliver demotiverede og trætte) og det smadre foreningslivet - ØV
Foreningslivet kommer jo ikke ind i skoledagen da sportsforeninger primært er baseret på frivillige som er på arbejde .. Eller i skole .
Det er en ommer !
Skolereformen er lavet af politikere uden reel indsigt i de faktiske forhold og med hovedet under armen, uden tanke på konsekvenserne for hverken børn eller lærere
De skal kunne gå til fritidsidræt, da det beriger deres sociale færdigheder mere end at sidde i en lektie cafe
Børn med specielle behov og som går på specialskole, magter ikke de lange skoledage som de er underlagt på samme måde som folkeskole elever...Det er total vanvigtigt...resultat: en del fravær pgr af stress. hvad lære de så :(
| This discussion has been closed. |