Klage vedr. dyrekort hos dansk supermarked.

Quoted post

Spøjs

#229

2015-04-30 19:43

Den menneskelige hjerne er skruet sådan sammen, at hvis vi står overfor problemer, så løser vi dem: Fx jordskælv i Nepal, så leder vi efter overlevende familiemedlemmer, søger efter mad og drikke, genopbygger sammenstyrtede huse osv. Hvis vi IKKE står overfor nogle problemer, så opfinder hjernen selv nogle for at få noget at tage sig til ....

Svar

Spøjs

#234 Re:

2015-04-30 22:02:37

#229: Spøjs -  

 ... og jeg håber at Forbrugerombudsmanden hurtigt og resolut afviser denne sag og bruger sin tid på noget mere fornuftigt.

Jeg har prøvet at forstå underskriftsindsamlerens klagepunkter men forstår ærligt talt ikke hvor bruddet på Markedsføringsloven skulle være henne. Det fremgår heller ikke klart af klagen.

Ved at nærlæse vilkårene for kampagnen på verdenshavene.dk kan jeg ikke se der er nogen garanti for at man kan samle alle 140 kort uanset hvor mange pakker man køber.

I klagerens henvendelse til Forbrugerombudsmanden står under klagepunkterne 4 gange nævnt at "...kampagnen lægger pres på forældrene" for at købe flere kort osv. Men så kan supermarkederne jo ikke længere sælge slik, legetøj og Anders And blade hvis dette er det centrale punkt i klagen.

Som forælder skal man kunne håndtere et sådant "pres" fra sine børn og ikke blande en offentlig instans ind i det.