Palle Hjelmsbo

Quoted post

Anni Hytting - Palles søster

#23 Palle er ikke bare en brik i spillet, han er et menneske og min bror

2014-03-20 20:56

Det berører mig meget, at så mange har underskrevet for at hjælpe Palle - tak til alle, ingen nævnt ingen glemt:-)
Jeg blev så harm her til aften, da jeg så rådmanden Jette Skive udtale sig til TV2, og på enhver måde fralægge sig ansvar, i frygt for at blive væltet af hendes elskede taburet. Hun tager ikke stilling til det menneske, der er kommet i klemme i denne sag, for hende handler det kun om at slippe for ansvar, jamen var det ikke ansvar hun ønskede, da hun stillede op ved kommunalvalget? Eller var det af andre grunde hun stillede op? Da hun bliver spurgt om, hvad det er hun ved, som alle andre kommuner i landet ikke ved, svarer hun arrogant - "vi kender lovgivningen" Jeg ved at Respirationscenter Vest, fra starten har været klar til at uddanne Palles hjælpere, så de kan varetage respirationsopgaverne, men kommunen ( læs Jette Skive og Naim et eller andet), fik øjeblikkeligt stukket en pind i det hjul, ved oplyse respirationscenteret om at de agtede at fratage Palle BPA-ordningen, og derfor stoppede de den planlagte uddannelse af Palles venner og hjælpere. Hvis Respirationscenteret viser lidt handlekraft nu, så uddanner de Palles nuværende hjælpere, så alt er klart når paragrafrytterne er færdige med deres mudderkast, så kan Palle få den livsnødvendige respirator hurtigt og Palles nuværende hjælpere er så klar til at passe godt på ham og hans respirator,
Jette Skive og co. skal bare vide, at vi ikke stopper kampen her, vi fortsætter indtil alle muligheder er forsøgt, der er andre medier end TV2 og hun skal forberede sig på et "Velkommen på forsiden", det er ikke en trussel, det er et løfte. Alt dette bliver helt sikkert genopfrisket når kommunalvalget nærmer sig næste gang, mon ikke der er et par dygtige læserbrevsskribenter iblandt de mere end 800 venner der har skrevet under her.

Endnu en gang tak til alle.
Mange kærlige hilsner til jer
Anni

Svar


Gæst

#28 Re: Palle er ikke bare en brik i spillet, han er et menneske og min bror

2014-03-21 16:28:45

#23: Anni Hytting - Palles søster - Palle er ikke bare en brik i spillet, han er et menneske og min bror

Nej Anni --- Palle er ikke en brik i et spil, men et menneske som selvom han har denne alvorlige sygdom, tager kampen op for at have et værdigt liv. Palle har altid været der for andre og derfor er vi mange som nu støtter op bag Palles kamp.

Vi som kender Palle, dig og jeres familie ved at I kæmper og ikke udsender trusler, tværtimod har i altid givet løfter. Palle kan ikke vente på næste kommunalvalg, men vi vil ikke glemme det, hvis Palle ikke nu får den hjælp som han beder om.

At Palle altid har hjulpet andre kan ingen være i tvivl om, når man ser på de hjælper Palle har og har haft. En stab som består både af venner og gamle venners venner. Og så er der os som står i perferien men som altid vil være der hvis der er behov.

Palles kamp er også vores. Rigmor og Lasse

 


Gæst

#33 Re: Palle er ikke bare en brik i spillet, han er et menneske og min bror

2014-03-24 19:00:15

#23: Anni Hytting - Palles søster - Palle er ikke bare en brik i spillet, han er et menneske og min bror

Kære Anni

Du lyttede til mig for et par år siden, da jeg var i en vanskelig situation. Jeg vil lade dig vide at, selvom jeg ikke er fysisk tilstede i jeres liv, så lytter jeg med og jeg tænker på dig, din mor og på Palle. Den kamp i kæmper er rigtig hård, fordi Palle er din bror. Jeg tænker at det er sorgfuldt for dig. Og din vrede mod systemet er fuldt berettiget. Det er meget at bærer for et menneske.

Det er flot at Palle står frem, og at i bakker op omkring ham. Den støtte, opbakning og omsorg i udviser som familie vil rigtig mange mennesker lærer noget vigtigt af, nu og senere. Fordi i handler uselvisk for et andet menneskes skyld. Lige nu handler jeres kamp om at Palle får det bedste, så både Palle og jeres familie kan få ro omkring hans forløb. På sigt er jeres kamp banebrydende for andre der også har en kamp at kæmpe. Et vigtigt bedskab at komme ud med. Flere steder oplever at jeg, at netop jeres sammenhold og omsorg, sætter spor.

At stå frem skaber forandring. Først for Palle, for dig og din mor og dernæst for de mange mennesker der har fået lov til at følge lidt med på den ene eller den anden måde. Jeres kamp sætter spor.... Med Palles ret til et værdigt liv, og dermed alle andres ret til at blive behandlet med værdighed. En hård kamp for jer lige nu. Og smuk fordi den åbner hjerter omkring jer.

Jeg ønsker jer alt det bedste omkring det forløb i har.

De bedste og kærligste tanker fra Tinnah