Remove Bengt Holst From Copenhagen Zoo
Quoted post
Margrethe |
#5512014-02-13 21:06Ja. Alle os som skriver under her bryder os ikke om jeres metoder. Og jeg sætter ikke mine ben der igen. Det er ikke sådan nogen zoo som vi har lyst til at komme i. Det er en fabrik. I køber dyr og slår dyr ihjel og køber nogen flere. Det er bare en fabrik og I har ikke hjerte for dyr. Vi vil meget gerne have at der bliver ansat folk i zoo som har hjerte for dyr og som ikke bare skal have en fed løn, og lave barbariske eksperimenter og fabrik. Jeg læste oven i købet at "Børnene synes at det var sjovt og spændende, de blev ikke kede af det" Det passer ikke! Børn bliver kede af det!! De bliver også meget præget af de voksne. Jeg vil ikke have at I præger mine børnebørn sådan. Vil I lave tema uge "kom og vær med - slå dyr ihjel i zoo, i denne uge slagter vi hallal". Så kan vi vænne vores små kære børn til deres barske fremtid! Hvorfor ikke se og få det gjort. Det gør vi i zoo!! Synes I det er fed reklame? Til alle jer der forsvare Bengt og at man skal bruge disse metoder i zoo. Det er ikke sundt for børn at zoo vænner dem til, at dyr ikke har nogen værdi! Skal alle os som er imod de metoder, forstå på jer at I synes at vores børn skal lære at dyr ikke har nogen værdi og at vores børn skal vænne sig til barske offentlige ritualer som udføres offentligt i lande som bruger barbariske afstraffelses metoder? Skal vi også forstå på jer at I gerne vil have lavet om på vores dannede kultur??? Vores børn bliver afstumpet når Zoo bruger sådan nogle metoder. Det vil jeg IKKE HAVE. Det er ikke svært at forstå. Det undre mig at det tager meget lang tid for jer, som ellers laver lange "objektive svar", at I ikke fatter hvad I laver om på ved vores kultur og ved vores børn. Det her handler ikke kun om "pip pip og indavl". Sæt jer ned og tænk jer om. På forhånd tak. |
Svar
Gæst |
#5542014-02-13 21:28:34Kan kun give dig ret I at vi skal passe på vores børn ikke bliver kyniske og afstumpede. Børn skal lære at dyr har stor værdi og jeg er også stærkt imod offentlig slagtning og barbariske ritualer. Dyr skal behandles ordentlig og med respekt, og der burde Zoo gå forrest. Jeg kommer aldrig i nogen Zoo mere !!!!!!!!!! |
Naturkenderen |
#556 Re:2014-02-13 21:42:31#551: Margrethe - "Og jeg sætter ikke mine ben der igen." Tak, Margrethe, så bliver der bedre plads til os normale mennesker. |
Kim J |
#560 Re:2014-02-13 22:25:24Forhåbentlig skrevet af en vegetar, ellers giver dit indlæg ingen mening. Hver dag bliver der slagtet 10.000 griser og køer, kun for at tilfredsstille vores behov for kød. Grise er klogere end giraffer men måske ikke så kønne. Er det udseende der skal bestemme om DK går amok over en ikke truet dyreart - som (måske) er lidt kønnere end en gris? Det har nok været frivilligt om børnene ville overvære obduktionen, så mon ikke børnenes forældre har vurderet at det var ok. Du savner i den grad evnen til at se ting i perspektiv. Vi ses ved køledisken i Føtex næste gang du skal købe "myrdet" kød.
|
Jyden |
#562 Re:2014-02-13 23:16:04Jeg er opvokset på en gård og det har altså ikke afstumpet mig når der røg en gris i fryseren via hjemmeslagteren eller der blev hakket et hoved at en høne. hvilken kultur er det du taler om, er det den er ikke eksisterer uden for indre by i København? Jeg havde altid troet at dansk kultur netop har sine rødder i en god og sund bondekultur hvor man slagter dyr uden at miste respekten for dem. Men jeg kan forstå at du anser min danskhed for barbarisk. |
Lad mig blive en del af Danmarks fremtid
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Vi vil fred og velfærd - ikke krig og bomber
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Bevar biblioteket på Rodosvej
1876 Oprettet: 2025-04-02
Stop Molslab og andre rewilding projekter
1356 Oprettet: 2025-04-13
STOP lukningen af Islands Brygge Bibliotek
1684 Oprettet: 2025-03-27
Gratis bind og tamponer på SDU nu!
819 Oprettet: 2025-04-02
BEVAR Sokkelundlille på Utterslev Torv
705 Oprettet: 2025-03-27
Stop VE-tilladelsesprocesbekendtgørelsen - NU !
1165 Oprettet: 2025-03-24
Beskyt Danmarks ulve – stop jagten før det er for sent!
274 Oprettet: 2025-04-08
NEJ TAK til fremdtidige projekter omkring energianlæg ved Gundsølille, Kirkerup og Østrup
224 Oprettet: 2025-04-07
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
3052 Oprettet: 2024-10-02
Stop kæmpe solcelle- og industripark mellem Bårse og Tappernøje – beskyt vores lokalsamfund!
173 Oprettet: 2025-04-25
BEVAR Centerhallen i Lillerød
1355 Oprettet: 2024-10-28
Donald Trump - Den amerikanske administration skal stoppe forsøget på en de facto annektering af Grønland.
126 Oprettet: 2025-03-27
Nej til udenlandske militærbaser i Danmark udenfor dansk lov og ret.
247 Oprettet: 2025-02-02
Stop dyreforsøg på hunde og grise hos Scantox i Viby Sjælland
1016 Oprettet: 2024-09-16
NEJ TAK til afskaffelsen af praktik på bacheloruddannelserne på KUA
88 Oprettet: 2025-04-09
Tryg trafik i Stavtrup – stop den gennemkørende lastbiltrafik på Jarlsmindevej og Klokkeskovvej
85 Oprettet: 2025-04-25
Drop besparelser på rengøring i københavnske vuggestuer og børnehaver
196 Oprettet: 2025-03-10
Stop ! Opførelse af tørreplads/ drivhus til slam på 1600m3 ved kallerup rensningsanlæg
211 Oprettet: 2025-03-22
Varðveiti lívið í bygdini - steðgi ætlaðu útbyggingini av kirkjugarðinum í Sandavági
71 Oprettet: 2025-04-20
Hvor mange børn skal knække, før I reagerer?
118 Oprettet: 2025-03-28