Remove Bengt Holst From Copenhagen Zoo

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Remove Bengt Holst From Copenhagen Zoo.

Margrethe

#551

2014-02-13 21:06

Ja. Alle os som skriver under her bryder os ikke om jeres metoder. Og jeg sætter ikke mine ben der igen.

Det er ikke sådan nogen zoo som vi har lyst til at komme i. Det er en fabrik. I køber dyr og slår dyr ihjel og køber nogen flere. Det er bare en fabrik og I har ikke hjerte for dyr. Vi vil meget gerne have at der bliver ansat folk i zoo som har hjerte for dyr og som ikke bare skal have en fed løn, og lave barbariske eksperimenter og fabrik.

Jeg læste oven i købet at "Børnene synes at det var sjovt og spændende, de blev ikke kede af det"

Det passer ikke! Børn bliver kede af det!! De bliver også meget præget af de voksne. Jeg vil ikke have at I præger mine børnebørn sådan.

Vil I lave tema uge "kom og vær med - slå dyr ihjel i zoo, i denne uge slagter vi hallal". Så kan vi vænne vores små kære børn til deres barske fremtid! Hvorfor ikke se og få det gjort. Det gør vi i zoo!!

Synes I det er fed reklame?

Til alle jer der forsvare Bengt og at man skal bruge disse metoder i zoo.

Det er ikke sundt for børn at zoo vænner dem til, at dyr ikke har nogen værdi!

Skal alle os som er imod de metoder, forstå på jer at I synes at vores børn skal lære at dyr ikke har nogen værdi og at vores børn skal vænne sig til barske offentlige ritualer som udføres offentligt i lande som bruger barbariske afstraffelses metoder?

Skal vi også forstå på jer at I gerne vil have lavet om på vores dannede kultur???

Vores børn bliver afstumpet når Zoo bruger sådan nogle metoder. Det vil jeg IKKE HAVE. Det er ikke svært at forstå.

Det undre mig at det tager meget lang tid for jer, som ellers laver lange "objektive svar", at I ikke fatter hvad I laver om på ved vores kultur og ved vores børn. Det her handler ikke kun om "pip pip og indavl". Sæt jer ned og tænk jer om. På forhånd tak.
Sebastian
Gæst

#552 Til alle jer der synes det var forkert

2014-02-13 21:06

Det er hykleri at beklage sig over at marius skulle aflives hvis i ikke selv er vegetare. For I er jo så selv med til noget der er langt være. Da de dyr der lever i landbruget har haft et meget ringere liv, og det er uanset om det er økologisk eller ej. De eneste jeg kan have respekt for som mener at det var forkert er veganere, andet er hykleri af værste skuffe.

Men en debat om hvordan man behandler de dyr vi holder i fangeskab i zoo og i landbruget hilser jeg velkommen. Samtidig er en intresant diskution om man bør holde dyr i fangeskab for fornøjelsen skyld som man gør i zoo. Men jeg mener det er indiskutabelt at man selvfølgelig skal regulerer bestanden når man så vælger at holde dem fanget. Og godt at se en meget ansvarlig direktør.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-02-13 21:13



Gæst

#554

2014-02-13 21:28

#551: Margrethe -

Kan kun give dig ret I at vi skal passe på vores børn ikke bliver kyniske og afstumpede. Børn skal lære at dyr har stor værdi og jeg er også stærkt imod offentlig slagtning og barbariske ritualer.

Dyr skal behandles ordentlig og med respekt, og der burde Zoo gå forrest.

Jeg kommer aldrig i nogen Zoo mere !!!!!!!!!!


Gæst

#555 Re: Til alle jer der synes det var forkert

2014-02-13 21:31

#552: Sebastian - Til alle jer der synes det var forkert

Ok! Vi kan forstå på dig at du heller ikke har respekt for folk som ikke ønsker barbariske ritualer og som kun handler i økologiske landbrug.

 

Naturkenderen

#556 Re:

2014-02-13 21:42

#551: Margrethe - "Og jeg sætter ikke mine ben der igen."

Tak, Margrethe, så bliver der bedre plads til os normale mennesker.

Naturkenderen

#557 Re:

2014-02-13 21:49

#554: - "Jeg kommer aldrig i nogen Zoo mere !!!!!!!!!!"

Tak, min ven, så bliver der bedre plads til os normale mennesker.

Du har selvfølgelig et problem med, at du tidligere er kommet i en Zoo, hvor de hver dag siden åbningen (i København 1859, 154 år) har dræbt dyr, som er blevet brugt til at fodre andre dyr. Du har altså ikke haft problemer med at de dræbte dyr, før en eller anden dræbte en giraf ved navn Kalle (eller hvad den nu hed).

Moral, dobbeltmoral og hykleri har gode vilkår blandt de forargede underskrivere.

Hvordan har du det med at spise tomater, som hedder "Katrine & Alfred" tomater?


Gæst

#558

2014-02-13 21:59

Unmöglich
Claudia

#559

2014-02-13 22:00

Unmöglich
Kim J

#560 Re:

2014-02-13 22:25

#551: Margrethe -

Forhåbentlig skrevet af en vegetar, ellers giver dit indlæg ingen mening.

Hver dag bliver der slagtet 10.000 griser og køer, kun for at tilfredsstille vores behov for kød.

Grise er klogere end giraffer men måske ikke så kønne. Er det udseende der skal bestemme om DK går amok over en ikke truet dyreart - som (måske) er lidt kønnere end en gris?

Det har nok været frivilligt om børnene ville overvære obduktionen, så mon ikke børnenes forældre har vurderet at det var ok.

Du savner i den grad evnen til at se ting i perspektiv.

Vi ses ved køledisken i Føtex næste gang du skal købe "myrdet" kød.

 

Ærlig Spørger

#561 Et spørgsmål

2014-02-13 23:01

#533: - Re: Re: Re: Re: Fantastisk!

Så det er godt at slå en okse ihjel en mandag for at fodre løverne i Zoo, men det er ondt at slå en Giraf ihjel ugen efter for at fodre de samme løver.

Jeg har på mange kommentarer om at svin og køer ikke kan sammenlignes med giraffer forstået at sådan er det.

Nu vil jeg så bare gerne spørger. Hvad er de rationelle argumenter for at en Giraf er mere værd en Ko? Jeg kunne virkeligt godt tænke mig at vide hvilke argumenter folk herinde lægger til grund for det. For jeg nægter simpelt hen at tro på at alle er så fremmedgjorte fra naturen at eneste grund er at det er fordi giraffer er smukkere og har store bløde øjne. (Iøvrigt har en kalv også store bløde øjne)

Både Koen og Giraffen er i kategorien ikke truede dyrearter. (Hvis nogen skulle tro at Giraffen er udrydningstruet, det er jo ikke et dyr fra Europa)

Jyden

#562 Re:

2014-02-13 23:16

#551: Margrethe -

Jeg er opvokset på en gård og det har altså ikke afstumpet mig når der røg en gris i fryseren via hjemmeslagteren eller der blev hakket et hoved at en høne.

hvilken kultur er det du taler om, er det den er ikke eksisterer uden for indre by i København? Jeg havde altid troet at dansk kultur netop har sine rødder i en god og sund bondekultur hvor man slagter dyr uden at miste respekten for dem. Men jeg kan forstå at du anser min danskhed for barbarisk.

Naturkenderen

#563 Re: Re:

2014-02-14 11:57

#562: Jyden - Re: "det har altså ikke afstumpet mig når der røg en gris i fryseren via hjemmeslagteren eller der blev hakket et hoved at en høne."

Uha-da-da - for Margrether er den slags forfærdeligt, for de ved jo, at kød kommer fra en fabrik, uden at nogen som helst slags dyr er involveret i processen. Individer med storbymentalitet kender den vilde natur fra Disneyfilm såsom Bambi, og Disney-rovdyr spiser hamburgers lavet med kød fra kødfabrikken.


Gæst

#564

2014-02-14 16:21

Les animaux sont des êtres sensibles, pas des objets. Cet individu n'est pas à sa place.
Et klovdyr er et klovdyr - selv med lange vipper

#565 Køn er en social konstruktion?

2014-02-14 16:31

Hvis man skimmer navnene ud for underskrifterne kan man notere sig, at kønsfordelingen svarer til den der ville gælde for en sygeplejerske-skole på Femø.
Vi må ud fra kommentarerne konstatere at 'gæst' er et pigenavn :-).

Gæst

#566 Re:

2014-02-14 16:32

#4: Christina Grynderup -

Direktøren B. Holst er tillige formand for 'Dyreetisk Råd' !

Er medlemmerne i denne forening lige så kolde & kyniske som formanden?

Og hvem mon finansierer det foretagende? Ja, det kan jo tjekkes flere steder;

formandspladsen kan han ikke være værdig til at besidde!!!

donna
Gæst

#567 Re: Køn er en social konstruktion?

2014-02-14 16:48

#565: Et klovdyr er et klovdyr - selv med lange vipper - Køn er en social konstruktion?

Ja, i vort kære gamle Dannevang er der åbenbart flere kvinder end mænd , der har både fornuft og følelser i behold, det var da rart, at du trods alt var i stand til at greje den!!!!

Om man er klovdyr eller gæst er vel underordnet, men TAK anyway!

Men lov mig at du lige læser #532  ( er stensikkert skrevet af et hankønsvæsen med mere skolegang end den stråtækte!)

Klovdyr er klovdyr

#568 Re: Re: Køn er en social konstruktion?

2014-02-14 17:06

#567: - Re: Køn er en social konstruktion?

Følelser, måske - fornuft, nej.

Min kommentar var mest ment som en reflektion over, specielt den svenske, debat, hvor køn beskrives som en social konstruktion og, hvor man insisterer på at bruge betegnelsen HEN.

Men at samle op imod 7.000 underskrifter i vrede over at det er en giraf og ikke en ko eller ged som ender som løvefoder er umådeligt urationelt. Jeg kan derfor kun drage den konklusion at (kvind)folkestemningen er at en giraf kva sine lange øjenvipper har større krav på overlevelse end en udrangeret malkeko. Det er da racisme der vil noget.

Og at underskriverne ydermere er ude af stand til at se værdien i at opretholde en genetisk funktionsdygtig bestand af giraffer til evt. senere supplering af en vigende naturlig bestand finder jeg ignorant.


Gæst

#569

2014-02-14 17:22

Sick people, sick society. How could they do such a barbarian thing?! How could parents take their children there to watch such a horror?!
REMOVE these assholes from any place where they can be near to animals.
Klovdyr er klovdyr

#570 Re: Re: Køn er en social konstruktion?

2014-02-14 17:51

#567: donna - Re: Køn er en social konstruktion?

Så fik jeg læst (det meste) af #532, som du anbefalede.

Det er nok, som du skriver en af hankøn, som har skrevet det. Mest fordi mænd også er bedre til at være ekstreme end kvinder og fordi skribenten trods alt er i stand til at formulere sine rablerier på et fint engelsk.

Hen starter med at trække nazi-kortet og sammenligner aflivningen af en giraf med Hitlers udrydelseslejre - flot.

Fortsætter med at beskrive kødæderes (han mener sikkert de store kattedyr) forhold i zoologiske haver med det vi kender fra forrige århundrede, hvor de, desværre i visse tilfælde stadig, tilbringer hele livet i små bure. Dette er mig bekendt ikke kendetegnende for forholdene i, hvad du nok vil kalde KZ CPH ZOO.

Hen eskalerer sin retorik med at skrive, at det ikke, hverken moralsk eller etisk, kan forsvares at dræbe nogensomhelst sunde dyr, hverken  køer, grise, kyllinger eller mennesker.

Så er jeg stået helt af - det bliver sgu ikke klogt, bare fordi der er brugt mange ord på udenbysk, når essencen er at den der klapper en flue er at ligestille med naziregimet i midten af sidste århundrede.

Prøv selv lige at læse indlægget igen, denne gang med åbne øjne og sanser.


Gæst

#571 Re: Re: Re: Re: Re: Fantastisk!

2014-02-14 18:09


Gæst

#572 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fantastisk!

2014-02-15 00:04

gæst

#573

2014-02-15 13:49

Hvis bare der var lige så mange der ville råbe op over den måde vi behandler alle de andre dyr på i vores landbrug, så kunne jeg godt onde jer dette udbrud over en giraf. Men det er der ikke og det giver mig kun vished for den mærkelig forskrude verden vi lever i, hvor enkelt tilfælde får hele opmærksomheden og de andre der har det lige så slemt ikke bliver ofret så meget som en tanke.....

Gæst

#574

2014-02-16 11:42

Rättvisa för djuren!!!
Pick seople

#575 Re:

2014-02-16 14:00

#569: - "Sick people, sick society. How could they do such a barbarian thing?!"

Yeah, but how do we stop them from using drones to kill innocent children ?