Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Quoted post

Gæst

#7207

2014-01-26 22:40

Giv dog plads til et fornuftigt indspark fra danske arbejdstageres pensionsselskaber (4 af slagsen står sammen derom) - helt utroligt, at det skal koste 400 mill. kroner i 2018, for Dong-lån på 60% af samlet kapitalforhøjelse - og så endda med statsgaranti!! - altså en 100% sikker investering for Goldmann Sachs, set sammen med den VETO-Ret der (kræves) gives GS - uforståelige og urimelige vilkår. Vil GS gå ind med nye penge (milliarder) hvis det måtte komme på tale om nogle år - Bør vi ikke tro på, at danske pensionsselskaber igen kunne finde på at komme på banen - med skat af afkast på 15,3% PAL-Skat (pensionsafkastskatten)til den danske stat. Meget mere kunne skrives, men jeg slutter med dette - Lyt dog til de mange kompetente personligheder der i DK peger på, at finansministeren, Bjarne Corydon skal kigge på alternativerne til GS - Som dansker tror jeg på, at den rigtige beslutning drages, inden 12-time.......... HUSK på de danske arbejdspladser, vi har brug for dem alle :)

Svar


Gæst

#7214 Fotslag til klimalov i næste uge.

2014-01-26 22:50:23

#7207: Gæst -

Martin Lidegaard indbyder til forhandling om ovennævnte i næste uge.

Virkelig god timing. ;)

En klimalov der givet vil komme til at koste det danske samfund betydeligt mere end den slat Goldmann løber i risiko i Dong.

Klimaloven har alene til formål at profilere Danmark som de evige dukse på klimaområdet og for at den enkelte politiker senere kan bryste sig med "se hvad jeg fik indført".

Jeg mener helt klart at man må sige nej til en fordyrende klimalov der vedtages med den ene hånd samtidig med at den anden afhænder enerigiselskaber til kapitalen, idet man ikke ønsker at optage et sølle statslån, der givet vil være en parantes i forhold til de omkostninger en ny klimalov vil påføre den danske befolkning.