Ryttere mod S4 og B0

Quoted post

Zcamilla

#11 Niveauet er forskelligt!

2013-12-09 07:17

Jeg synes ikke der bliver lagt vægt på os som har opklassede ponyer, og nok ikke kommer over LB HEST niveau... Kan det være rigtigt at vi skal ride b0 resten af vores dage, fordi der er nogle der skal uddanne heste? Er alt under LB kun for at uddanne heste? Hvad med dem hvis heste ikke kan springe højrere? Hvis ryttere ikke tør mere? Hvis heste bare generelt er små? Jeg rider military, og der er hesteklasserne fra 80, 90 og 100, og det er ikke "begynder" alle klasserne, skal vi bare ride b0 hele vintren? Gud jeg kommer til at kede mig!
Men mht uddannelse af unghest, Hvis man er ansvarlig nok overfor sin urutinerede hest, rider man altid kontrolleret og ansvarligt... Tidsspring eller ej!

Svar

Q

#12 Re: Niveauet er forskelligt!

2013-12-09 09:54:13

#11: Zcamilla - Niveauet er forskelligt!

Du kommer ikke til at kede dig, hvis du er militaryrytter og rider fra 80-100, kan du sagtens starte distriktsstævner, der er det ikke et krav der udskrives klasser i B0/S. Du siger du rider LB hest, det er 110 cm og der er masser C-stævner du kan starte. Du må huske på stilspringning også er en konkurrence, og der kan sagtens være spænding i det. Små heste kan sagtens spring meget højt! Så vidt jeg ved er 110 cm ridebanespring i military højt niveau!

Generelt er det meget få der rider på opklassede ponyer, med DRFs nye tiltag er målet breddensporten, så som du skriver så er niveauet forskelligt = bredden.

Tiltaget har ikke det specifikke mål at uddanne ungheste, målet er rytteren kommer til at ride bedre/fair, og ponyen/hesten holder længere.

Prøv at give tiltaget en chance, der er ingen der ved, hvordan det er endnu, og måske sæt dig lidt mere ind i reglementet inden du udtaler dig ;-)