HÅRDERE STRAF FOR DYREMISHANDLING OG VANRØGT I DANMARK!

Quoted post


Gæst

#38

2013-08-16 16:55

Jeg har skrevet under og delt MANGE steder, men bliver lidt ærgerlig over at nogle kommer med kommentar de INTET ved om.
Har vi en enkel gris med halebid eller andet, bliver vi fluks politianmeldt og får KÆMPE bøder og trukket i hektar støtte. Vi snakker om 50000,- til 100000,- i samlet bøde, for en skade svarende til ens barn har slået hul på knæet.
Vi har jævnligt uanmeldt kontrol og jeg kan love at jeg IKKE kender eller har hørt om nogle landmænd der bevist har vanrøgter deres dyr. Jeg har hørt om landmænd der er gået psykisk ned og total har fortrængt at de har et landbrug der skal passes. Dette må selvfølgelig IKKE ske, men med det press der er på de danske landmænd, der konstant bliver høvlet ned i pressen ol. steder kan jeg godt forstå det kan gøre en landmand der hver dag knokler røven ud af bukserne for at få det til at hænge sammen økonomisk, psykisk syg. Jeg kan også sige at med de krav der er til de danske grise og som IKKE er i andre lande, har vores grise det godt. Lad være med at dømme ALLE landmænd under en kam. Det har de IKKE fortjent. Køb derimod dansk kød og hjælp de danske landmænd.

MEN tænk at man nu til dags i Danmark kan have heste som i en anden KZ lejer uden nogle gør en skid... Der skal der større straffe til og en MEGET større kontrol med. Vi ser nu i John Byrialsen sagen at han har sluppet fra bevist vanrøgt og mishandling i MANGE år. Selvom han gentagende gange er blevet anmeldt..

Måtte bare ud med lidt af min fustresion over John Byrialsen sagen som tydeligt har stået på i MANGE år og folks fordømmelse og uviden om det danske landbrug.

Svar


Gæst

#46 Re:

2013-08-21 13:11:22

#38: -

Fuldstændig enig!

Gæst

#55 Re:

2014-02-06 21:21:12

#38: -

Hvad andet kan man forvente fra en ignorant landmand...

Ligegyldigt hvordan i forsøger at vride jer fri moralsk så profitterer alle I landmænd som producerer kød ved at tage andre væseners liv. Hvis rollerne var ombyttet og I selv kom til at stå i stalden/buret hele Jeres liv inden slagtning, så ville I med sikkerhed råbe op om uretfærdighed. Dette kan kun betegnes som det det er - egoisme af den værste slags.

I er alle KZ-lejr-bestyrere i en fuldstændigt sygeligt veltrimmet dyreudrydnings-produktionsmaskineri og burde alle på moralsk genopdragelsesanstalt. Igennem jeres opvækst har I belejligt neglegeret at tænke over noget højere en flæskesteg til Jul, men istedet drømt om hvor mange penge I en dag kan komme til at tjene på andre væsener lidelser. Måske har I anekteret Jeres forældres afstumpede morale og sidder nu med 'hænderne moralsk i skødet' og føler oprigtig harme når I får tildelt en bøde.

Mit råd til dig er at du burde sætte dig ned og tænke lidt dybere over hvad meningen med livet egentligt er. Det er faktisk mere end du tror. Hvis du virkeligt forsøgte på det ville du måske omstille dit landbrug til et hvor dyrene ikke bliver slået ihjel og istedet har et godt liv mens de lever. En anden og endnu mere moralsk forsvarlig beslutning kunne være helt at overgå til planteavl.

Og ja,vi burde alle være vegetarer - kødspisning er ligesom rygning - blot en dårlig vane!