Det skal forblive lovligt at få tattoo i Danmark!

Quoted post


Gæst

#6

2013-06-20 15:08

Det drejer sig ikke om at forbyde tatovering.
Det drejer sig om at beskytte dem der ønsker at få lavet tatoveringer.
Der er pt ingen der præcist ved hvilke typer stoffer der er i det blæk der bliver brugt rundt omkring, og det varierer meget.
17% (anslået) oplever allergiske reaktioner, kraftige reaktioner, komplikationer, eller får mén.
Som kunde ønsker man jo professionelt og sikkert udført arbejde af en tatovør der har styr på sine ting, og ikke et eller andet der er lavet af en tilfældig plattenslager med noget billigt lort. Og derfor vil man gerne have fælles regler for hvilke stoffer der må være i de mange forskellige typer blæk der bruges.
Sådan lige uden at være ekspert, kan jeg sagtens forstå det.
Forestil jer at der ikke var nogen regler for f.eks medicin, og at alle og enhver kunne slå sig ned som 'apoteker' og begynde at dele 'medicin' ud til deres kunder.
Det handler om forbrugerbeskyttelse - ikke forbud mod tatoveringer.

Svar

frederik

#7 Re:

2013-06-20 15:23:16

#6: -

det altsammen rigtig nok det du siger. men igen er der det der hedder sund fornuft. du beder selv om dårlig kvalitet når du går til en hjemme tatovør eller den lokale lille tatovør i baglokalet or something. få det altid lavet hos nogen hvor folk har delt deres erfaringer :)

RandomDude

#15 Re:

2013-06-20 18:54:34

#6: -

Det er sandt, men der er bare desværre ikke nogle der er i stand til at lave blæk hvor alt indhold er så detaljeret endnu, desuden syntes jeg det er lidt barsk at det skulle kunne beskrives så godt, tænker lidt det kunne være en større procent der var ukendt ind 1 og derefter arbejde sig nedaf, i stedet for at bare slå hårdt ned på det,

Ghost

#17 Re:

2013-06-21 07:40:07

#6: -

Jeg tror "ved" at hvis man forbyder det. Så kommer man godt nok til at se en masse "ulovlige" tatoveringer.........

Og så har man da slet ingen kontrol se evt. http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/06/20/174539.htm